Bukefalos 28 år!

Boots och strykkappor för häst med grova ben.

B

Bauke

Hej allesammans!

Jag har ett litet utrustningsproblem som jag tänkte att någon snäll människa här på Buke kanske kunde hjälpa mig att lösa. :)

Min frieserhäst har väldigt grova ben och mellan storlek 3 och 4 i skor(stora fötter). Han behöver därför väldigt stora boots och strykkappor. Jag har köpt hem flera olika sorter, men alla har varit för små trots att de varit i storlek x-full.

Har du något tips på boots eller strykkappor som är väldigt stora och passar hästar med grova ben och stora fötter?

Tack på förhand! :banana:

Mvh Ulrika
 
Hej Ulrika!

Veredus har stora skydd. De passar utmärkt på en av mina stora hästar som inte kan ha Eskadron-skydd.
Hon har grova ben och Veredus är nästan för stora. :)

Esakdron har x-full boots som borde passa stora hovar.
Min har 4 i skor och på henne sitter de bootsen jättebra!
 
Som DFZ säger är Veredus jättebra, hästar brukar klara sig med M, L är väldigt stora.

Jag har Proffesional's Choice boots till min häst, visserligen är han inte grov, men jag behöver skydda hela hoven, så jag har dom i L till bakbenen och M fram. L är jättestora!! Passar garanterat din frieser, finns även i XL tror jag.
 
Tack så mycket för svaret!

Eskadron har jag testat i strykkappor, de fanns endast i full och var för små. Skall testa Veredus.

Däremot har jag inte testat Eskadrons boots.

Tack för tipsen!

Mvh Ulrika
 
Jag köpte min nya häst för 2dagar sedan! :love:
Han har väldigt grova, hehe,, 5: or fram och 4: or bak, små fossingar! ;) :p :angel: Jag använder Veredus skydd på han, har 2par senskydd som fungerar perfekt, om du ser på börjes tingsryd så har dem strykkappor och bakskyss, som är ganska stor i storleken, Large på dem fungarar på han ben. :)
Det är alltid svårt när man köper en häst med grova ben! :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: Stereo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 514
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 071
Utrustning Hej! :) Har sett liknande andra trådar men jag måste ändå fråga. Har en shettis som går barfota just nu. Han har gjort det hela livet...
Svar
1
· Visningar
1 077
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp