Boots som skyddar bra och är relativt billiga..

C

Chough

Behöver boots till min häst eftersom hon har en förmåga att trampa sig med broddarna.. :smirk:
Undrar nu om de Equi-guard bootsen som finns på hööks är bra? (I neoprene) Vill inte att de ska ge skav och snurra runt...
 
Har inte testat dom som finns på hööks, men jag brukar använda sånna i neopren om jag bara vill ha boots tex. när jag rider. Men om jag vill ha boots jämt, i hagen osv, så köper jag sånna där brun-oranga plast boots som man bänder på hästen. Dom ger inga skav! Jag har haft dom på hästar i flera månader utan att enda hårstrå har vikit sig åt fel håll!
Men om du bara ska ha boots när du rider ex. så ska du nog satsa på dom i neopren.
 
jag har såna från hööks och jag tycker att för det priset så är de helt ok .. det bästa är att hästen inte får skav av dom de snurrar lite men det har inte gjort nåt inga skav alltså och ger ett bra skydd
 
Jag har också provat dem. De satt bra, de såg bra och rejäla ut och var lätta att hålla rena.
 
har haft nepoprenskydd på min travarkille av samma skäl som du. tycker de fungerar bra men de går lätt sönder och är svåra att hålla rena. har vanliga gummiboots numera och de fungerar mkt bättre! blir heller inga skav
 
Jag har Proffesionals Choice boots. Dom skyddar verkligen jättebra, men kostare en liten förmögenhet... :crazy: Och hästen har dom i hagen varje dag, så nu börjar dom bli slitna (efter två-tre mnd)....

Så jag vet inte om jag köper såna igen!

Globus har ett par i neopren/läder som är riktigt bra, ska försöka få tak på dom. Nån som vet om dom säljs på nätet? :confused:
 
jag har sånna från globus och ett par uper mjuka i gummi. tycker mer om de i gummi. Globum känns så klumpiga på nått sätt och så är de super tjocka.
 
Jag har boots varje gång jag rider. Använder alltid gummi, och fungerar hur bra som helst! Aldrig skav! Och håller länge! Billiga är dom också... :)
 
Jag använder neoprenebootsen från Börjes, kostar väl ca 130-140 kr. Dom håller jättebra o skyddar bra. Bästa bootsen jag provat, dessutom billiga. Använder dem varje dag, även bak när hon har broddar i.
 
Globus har bra boots, se centaurs inlägg. Haft mina ute i hagen i lera och regn och rusk i 9 mån, blivit lite slitna. Har andra par vid ridning samt i boxen för att skydda mot balltramp ( tåbroddad) och de ser helt nya ut. inget skav, lätta att borsta rent/ spola av...Kan visserligen snurra lite, men skyddar bra ändå..allt till det facila priset av ca 130:- paret :D
 
Hade gummiboots innan men de gick lätt sönder (spec när man hade broddar, trampade hästen på ena bootsen så blev det en repa ända upp) Dessutom blev de ganska slitna fort.

Tkr inte neopreneboots är svåra att hålla rena, det är ju bara att spola av dem om de är leriga! Kardborren på mina neopreneboots är 1000 ggr starkare än kardborren på gummibootsen jag hade innan.
 
Men det är bara en storlek på dom?? Min häst är stor, räcker dom till på bakbenen tro? :confused:

Globusboots i M är för små för frambenen...
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 304
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 520
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 235
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp