Får inte ta lån till bil

Allt man behöver ha i buffert är en avlivning och självrisker, krasst sett.
Och har man egen mark och känner någon jägare som är villig att avliva en häst så är det inte så svårt att avliva den hemma och gräva ner den på sin egen mark. Numer behöver man inte ens tillstånd att gräva ner djur på sin egen mark så länge man följer bestämmelserna kring vattendrag etc.

Jag har grävt ner 2 st hemma. Betalat 500:-/gång till grannen som har en liten grävmaskin så har han grävt ner dem. Tyvärr får man inte ut någonting på försäkringen när man gör så, men man sparar ju typ 8.000:- i bortforslingskostnader.
 
Och har man egen mark och känner någon jägare som är villig att avliva en häst så är det inte så svårt att avliva den hemma och gräva ner den på sin egen mark. Numer behöver man inte ens tillstånd att gräva ner djur på sin egen mark så länge man följer bestämmelserna kring vattendrag etc.

Jag har grävt ner 2 st hemma. Betalat 500:-/gång till grannen som har en liten grävmaskin så har han grävt ner dem. Tyvärr får man inte ut någonting på försäkringen när man gör så, men man sparar ju typ 8.000:- i bortforslingskostnader.
Det fungerar även att gräva ner på annans mark om man inte har egen. Sist jag fick avliva en ponny fick jag godkänt av kommunen att begrava den på grannens mark, med grannens godkännande naturligtvis.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 179
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 372
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 723
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp