Sv: Boots

Fast jag tror du menar Justin Gypsys för det är Ariat som heter Fatbabies men de är rätt lika så förstår att man förväxlar dem :)
 
Sv: Boots

Jag menar ju båda två. Fat Baby är väl inget namn på endast Ariat. Utan modellen av korta "tjocka" boots?
Har jag fattat det som iaf :p Men det kvittar ju.
 
Sv: Boots

Jag har också beställt på postorder i usa (iofs till amerikansk adress när jag var på semester, men var inte där tillräckligt länge för att hinna byta iaf). Har 39 och det blev bra med 8 1/2. Såg att det stod angivet för en del boots att de är stora i storleken, så om det inte står ngt är det nog bara att köra på listan som fozzie föreslog.
 
Sv: Boots

Ja, det går nog bra.
Ska kolla om det står något extra ang storleken.

HIttade 3 stycken som jag skulle vilja ha......hur ska man kunna välja :p
 
Sv: Boots

Hmm.. vad gör man om man vill hitta boots i storlek 47? Har en manlig bekant som skulle vilja ha ett par...
 
Sv: Boots

Hoppas någon kan komma med fundering...eller svar :)

Har hittat ett par mindre begagnade boots.
Säljaren säger det står CRW på dem/ i dem.

Jag vet att H**ks har ett märke som heter så, eller har haft.

Har H**ks sålt westernboots ???

Är det någon som vet om det är någon hyfsad kvalitet på dem ?
Kan de vara värda en femhundring ?
Om någon har erfarenhet, är de då stora, små eller normala i storleken ?
Säljaren säger de är rymliga över tån men smala i skaftet.

De ser ut som en ropermodell med ljus sula.
 
Sv: Boots

Hööks sålde boots ett tag ja, det kanske var för ett par år sedan eller förra året?
Kvalitet vet jag inte, jag minns tyvärr inte hur mycket de kostade men spontant låter 500 dyrt för dem.
 
Sv: Boots

Jag och min man provade sådana på hööks och dom var inte sköna. Tror dom låg på runt 700kr i nypris. Själv tyckte jag att dom såg väldigt konstiga ut med den ljusa sulan och dom såg ut att passa mer från marken än när man satt i sadeln. Dock har jag aldrig ägt sådana själv ¨då.
 
Sv: Boots

Jag har köpt mig ett par boots när jag var på Greva under nationals. Vi var där på torsdagen och dammsög tälten på sånt som skulle reas :D Bootsen är ju sjukt dyra, jag ska inte ha dom till att rida hemma i så där, mest tävla i. Jag köpte mig ett par Boulet boots, här är de:
P1020358.jpg
[/IMG] De är dock inte så blå som på bilden, kameranljuger lite. Det var ord pris ca 2900 och de reades för 1400. Jag slog till.

Grymt snygga! Precis sådana jag vill ha också, med lutande klack och sporrhylla.
 
Sv: Boots

Jag och min man provade sådana på hööks och dom var inte sköna. Tror dom låg på runt 700kr i nypris. Själv tyckte jag att dom såg väldigt konstiga ut med den ljusa sulan och dom såg ut att passa mer från marken än när man satt i sadeln. Dock har jag aldrig ägt sådana själv ¨då.

Ja, då är det nog ingen idé jag köper dom.
Är känslig för skor :)

Och om ca 700 var nypris så är ju 500 på tok för mycket, enligt min åsikt !
 
Sv: Boots

Hehe, man känner sig som kung i dem :D Men jag har knappt gått i dem alls, måste köpa coachtape för att inte få sår runt vristerna :eek:

Hemma får man klafsa runt i gummistövlar nu!:banana:
 
Sv: Boots

*kl*

http://www.westernbutiken.se/-/klaeder(-)boots/nya-damboots-i-sortimentet/20-DH5197/

Jag har har ett par sånna.. ungefär.. Fick rota fram min gamla beställningssedel för att se att det verkligen var dom.. Men var precis ut i hallen och konstaterade att mina har sned klack.. :D

Nåväl.. Har haft Double H i tre år snart, och dom blir bara skönare och skönare! Nackdelen är att de är ganska tighta, så glöm allt vad raggsockar och vristskydd heter..
Kalla på vintern (letar, letar... :angel:), men trots dåligt med smörja har de klarat 2 vintrar hittills! Och underbar sporrhylla! :d
 
Sv: Boots

Kan ni ge tips till en nybörjare..
Jag har köpt boots i märket roper strl 9 1/2 dom är grymt sköna men glappar i hälen ska boots göra de?!
detta är mina första boots..
 
Sv: Boots

Det är helt normalt att bootsen glappar lite när de är nya, även om de passar annars. Det försvinner när du har gått in dem.
 
Sv: Boots

Jag går i stortsett alltid i boots. Double H har varit mina favoriter under lång tid. I höstas när jag ändå var över i Oklahoma så köpte jag mig två par Justin Boots. Ny favoriter som fritidsboots är Justin FFA (bilden) Fantastiska. De andra var ett par ur Q-Crepe serien. Har inte mer än provat dessa än, men de känns helt okej. Men Double H är svårslagna.

Bild på FFA.
http://s7ondemand7.scene7.com/is/image/JustinBrands/JBC_FFA10M_LF?layer=comp&wid=275&hei=440&resMode=sharp&crop=100,400,2000,3200
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande...
2
Svar
36
· Visningar
2 757
Senast: MissFideli
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har problem. Min häst skulle behöva få en sadel utprovad ordentligt. Inga bekymmer, sadelutprovare finns det ju lite här och var...
Svar
8
· Visningar
3 708
Senast: schelin_j
·
Utrustning Letar febrilt efter dressyrsadel som kan passa min nya häst. Hon har en normal manke och en relativt rak rygg som sluttar svagt uppåt...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp