Bukefalos 28 år!

Borde hästen gå i hagen?

Sv: Borde hästen gå i hagen?

Jag har alltid gått efter min tro att skaderisken på tävlingshästar är mindre om de får gå i hagen som "normala" hästar. Jag tror att leder och skelett blir starkare av att hästen själv får använda dem hur den vill, och så blir den ju både nöjdare och gladare av att vara ute!

så har jag också alltid resonerat. Mina hästar tävlas visserligen inte, men de har ytterst sällan varit sjuka/skadade och aldrig på grund av hagen. Jag tror snarare att våra väldigt kuperade hagar ligger bakom att de håller så pass bra. *peppar peppar*
Ibland har jag sett hästarna fara runt på ett sådant sätt att jag tänkt detta går då aldrig vägen :crazy:
Varje gång klarar de sig med bravur!
Så låt hästarna gå ute, de är skapta för det, men däremot inte för att stå inne!
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 654
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Lutten
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp