Sv: Borde inte dagis ringt mig?
Det är bara det att jag också kan tycka att EN sen ankomst á 30 minuter faktiskt är en "skitsak". En gång är inget mönster.
(Däremot har ju Mirre fyllt på och beskrivit att hon dessutom väntade med mat till familjen. Då blir det ju ännu mer anmärkningsvärt). Jag har full förståelse för att saker kan hända; att man blir kvar längre. Det har hänt mig ibland och då får sonen lägga sig senare. Det har också hänt att det är sambons föräldralediga dag med sonen dagen efter så att han får ta "skiten". Sånt händer liksom.
Om det däremot upprepas så bör väl Mirre självklart ta upp det! Nu hade hon dessutom stått och väntat på dem med färdig mat = ohövligt att inte komma den tid man bestämt. Inte bara opraktiskt längre.
Jag förstår absolut hur du (o Mirre också) tänker gällande den saken!Ja eftersom det i detta fallet rör en mamma mest, eftersom det var hon som är boförälder och får ta hand om problemen dagen efter när han inte är där. Visst är det synd om pappan också, men det gör det inte mer ok att gå emot mammans vilja i det här fallet och komma hem för sent ( som jag senare skrev att jag missat) och låta henne få ta hand om effekten av det dagen efter. Det jag menar är att om man gör något som går emot den andra förälderns vilja, som det här med Mirres rutiner, så får man väl tänka lite på vad det ger för effekt. Om nu pappan är där dagen efter och fixar och donar med sin son trots uruslet humör och kinkighet, så är det helt ok att bryta rutinerna, men om det drabbar Mirre, som ju precis som pappan inte har det lätt att ro allt i land just nu, så känn det inte helt ok i mina ögon. Med andra ord, om han gör saker med sin son de helger han har honom och då inte har rutiner eller liknande så drabbar det ju bara honom själv ( och sonen) men inte Mirre, det försvårar inte Mirres försök till att få ihop allt. Förstår du hur jag tänker?.
Det är bara det att jag också kan tycka att EN sen ankomst á 30 minuter faktiskt är en "skitsak". En gång är inget mönster.
(Däremot har ju Mirre fyllt på och beskrivit att hon dessutom väntade med mat till familjen. Då blir det ju ännu mer anmärkningsvärt). Jag har full förståelse för att saker kan hända; att man blir kvar längre. Det har hänt mig ibland och då får sonen lägga sig senare. Det har också hänt att det är sambons föräldralediga dag med sonen dagen efter så att han får ta "skiten". Sånt händer liksom.
Om det däremot upprepas så bör väl Mirre självklart ta upp det! Nu hade hon dessutom stått och väntat på dem med färdig mat = ohövligt att inte komma den tid man bestämt. Inte bara opraktiskt längre.