Araminta
Trådstartare
Hej!
Min kompis ska antaglien skaffa hund (det lutar åt Parsson Russel Terrier alternativt mellan pudel) i sommar och jag kommer bli nån slags "delfodervärd" på honnom/henne.
Dvs så kommer jag få hjälpa till en del med hunden och även träna den i agility om jag vill. Kompisen själv kommer antagligen mest träna lydnad, så det blir lite allround.
Grejen är den att jag har ingen erfarenhet av agility. Har aldrig haft möjligheten att ha hund själv så det har aldrig blivit av trots att intresse funnits.
Så nu vill jag ha massor av tips, fakta mm. det behöver nödvändigtvis inte bara vara angående agilityn utan rent i allmänt hur man bäst uppfostrar/tränar en hund.
Självklart kommer jag och kompisen hålla en bra kontakt så att vi inte förvirrar hunden. :smirk:
Min kompis ska antaglien skaffa hund (det lutar åt Parsson Russel Terrier alternativt mellan pudel) i sommar och jag kommer bli nån slags "delfodervärd" på honnom/henne.

Grejen är den att jag har ingen erfarenhet av agility. Har aldrig haft möjligheten att ha hund själv så det har aldrig blivit av trots att intresse funnits.