Börja stalla in

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare GoddessOfLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 920
G

GoddessOfLove

Hästen i fråga har gått på bete i sommar men inte tappat så mycket alls utom kommer troligen att vara i bra kondis om 1-1,5 månad igen.
frågan är vad man ska börja o ge för hö o kraftgiva när man stället henne i lerhage o stallar upp henne om nätterna. i lerhagen finns dock en massa grönt, dock inget näringsrikt.
nej inga värden på höet, då nytt hö kommer senare

öka gradvis så hon står på den menade givan efter ca en dryg månad? är det lagom tid?

18 kg? :D
nee, däremot har grisan gått på 18 LITER kraft (bla fibergi, kli o lucernhack), men absolut inte 18 kg

4 kg kraft kommer denna häst gå på så småningom :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade... 2
Svar
27
· Visningar
4 058
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 477
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
15 168
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka