Börjes Himalaya regntäcke strlk?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sandran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 615
S

Sandran

Jag tänkkte just beställa regntäcket från Börjes då jag började fundera på storlekarna..

Är de små, normala, stora i storlekarna..?
Jag har vanligtvis 1.45 till min pålle. men jag vill inte att täcket ska bli kort i rumpan. Så jag funderade på ett 1.55, blir det alldeles för stort tror ni?

Någon?

Sv: Börjes Himalaya regntäcke strlk?

Jag tänkkte just beställa regntäcket från Börjes då jag började fundera på storlekarna..

Är de små, normala, stora i storlekarna..?
Jag har vanligtvis 1.45 till min pålle. men jag vill inte att täcket ska bli kort i rumpan. Så jag funderade på ett 1.55, blir det alldeles för stort tror ni?

Någon?

De är rätt så normala i storleken men man får ha en häst med rejäl bog om det skall sitta bra....

tar du 155 kommer de bli jättestort fram om du inte har en nordis. Ta den storleken din häst brukar ha, varför krångla?

de är normala i storleken fast stora i bogen, mitt fullblod kan inte ha de täckena..

Okej då tar jag nog 145a som vanligt.
Ne verkade jobbigt att börja krångla med storlekarna men tänkte bara :)

Tack iaf :p

Okej då tar jag nog 145a som vanligt.
Ne verkade jobbigt att börja krångla med storlekarna men tänkte bara :)

Tack iaf :p
JAg köpte förra veckan och du skall ta det du brukar ha !!! De satt bra på mina ett halvblod och en C ponny Lycka till!

I min åsikt är himalayatäcket iaf helt normalt i stl 135, mitt sto är inte jättebred i bogen men det sitter ändå som gjutet på henne, det är faktiskt det bästa regntäcket jag haft.

Då är det ett sånt jag köper till pållan nästa gång. Inte alla täcken som har plats för hennes kraftiga framparti.:)

köpte ett sånt förra året fast vinter täcke o han brukar ha 145cm i stl,vilket jag köpte i vintertäcket med.. Det sitter super!!

Då är det ett sånt jag köper till pållan nästa gång. Inte alla täcken som har plats för hennes kraftiga framparti.:)

Det låter som en bra idé. ;)
Jag har sådana täcken till mina grovisar och de sitter riktigt bra. Dessutom fungerar de - står emot en hel dags hällregn.

Immer

Detta låter ju super.. måste beställa imorgon :)

*lånar knapp*
Någon som vet om vintertäcket är lika bra som regntäcket verkar vara ?

*lånar knapp*
Någon som vet om vintertäcket är lika bra som regntäcket verkar vara ?

Vintertäcket är oxå bra,håller tätt o så,men vet inte om det finns med bogveck nu,när köpte det för ca 1 år sedan fanns det inte med det tyvärr,min häst fick ganska så mkt skav av det!!

Vintertäcket är jätte bra det också, mina är med bogveck.Bland det bästa täcket jag har haft till mina hästar:)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 864
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 951
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka