Börjes ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 286
Sv: Börjes ridbyxor

Jag har två par byxor från Börjes, ett par riktigt billiga som jag köpte på Scandinavium för två år sen. Förutom att de har bleknat i färgen har de hållt väldigt bra. Passformen håller sig och sömmarna spricker inte. Jag tycker att man får mycket för pengarna!

Jag har köpt några av Börjes billiga ridbyxor (Domino), men jag har gett upp. Det går ca en månad innan någon söm går sönder eller det går hål på dem. Inget att rekommendera om du vill ha saker som håller ett tag. De är normala i storleken men väldigt korta i benen.

Senast ändrad:

dom sitter väl rätt bra, e rätt normala storlekar, kanske lite stora. Men jag gillar dom inte för man kommer inte ner i sadeln med dom då helskoningen e så tjock.

Jag rider ju nästan bara barbacka, eller i en stor westernsadel så det kvittar nog :p
Inget Tullstorp tjafs här :rofl:

Jag tycker att alla storlekar från börjes är stooora.Köpte en flecce jacka i stl L...jag har 38-40.Skulle ha massa kläder under när det är kallt tänkte jag.Hmmm den är som en xxl jag lovar.
Likadant på ridbrallorna tycker jag.Dom är typ 1 el 2 stl större än vanliga storlekar.
Du kan ju ringa ner till dom och be dom mäta midja och lår vidd typ på de olika storlekarna åt dig.Dom brukar vara tillmötes gånende tycker jag.Lycka till.

Jag har ett par domino helskoda (de beiga) och jag har haft den i snart ett år och de ser fortfarande nya ut (om man borträknar att skoningen ar blivit grå, de skulle tydligen inte tvättas i 60 gradet :angel: )
Mina jag köpte var i alla fall små i storleken, brukar normalt dra 36-38 (38 i sonnenreiter och pikeur) och var tvugna att ha 42 i dessa :o

Jag har oxå bara bra erfarenheter av deras ridbyxor. De borde dock vara väldgt ojämna då många håller i evigheter och andras verkar gå sönder direkt.

Har dom på mig nu.. är supesköna. när jag köpte dom hade jag 160 eller men fick köpa 150! dom har hålt jätte länge (2 år) o är fortfarande hela!

absolut inget att rekommendera! jag beställde ett par sånna. dom åkte tillbaka med vändande post. satt som ja vet inte vad och va inte ett dugg sköna.

jag har ett par exakt likadana som på bilden du visade, och jag är jättenöjd! De är mjuka och sköna, absolut värda priset.

har är tre par av denna byxa. helt suveräna! rätt normala i storlek, ev lite små. :love:

Det låter som de passar bäst till en viss kroppstyp. Jag har både rumpa och lår och kan tänka mig om man är mer platt och mindre lår så sitter de nog väldigt dåligt. Men det är min gissning

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 311
Senast: Silje
·
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år... 14 15 16
Svar
313
· Visningar
29 689
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·
Utrustning Vad tror ni? Kan den va nått att ha? Jag har redan börjat spana på nya eksemtäcken till Ikaros :p och detta spanade jag på tidigare i...
Svar
8
· Visningar
4 558
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka