Börjeskatalogen har kommit!!!

Sv: Börjeskatalogen har kommit!!!

Kl

Väntar på min beställning! Vart ett flugtäcke,det för under 300,inte bucas,sen dom "fula" gummistövlarna som jag finner mycket roligare än mina nuvarande mossgröna treton,och ett tredelat bett!

Står på flugtäcket (det olivgröna) att det är inkommande? MEN NÄÄÄÄÄÄR?!!!!

Jag vill ha mitt nu! (inte för att jag har användning av det jusst nu,men iallafall...) :p

kl

Tänkte köpa pälsglans från börjes, har ni nå tips på nått som är bra?

Foxfire är bra, som flera skrivit, men jag tycker TIB's pälsglans är absolut överlägset!! Luktar supergott också!! Fast jag vet inte om Börjes har det.

Nä börjes har inte det men deras pälsglans från sjöbogården är bra.:)

vaa??!
mamma har inte sagt att den har komit , måste ut i köket o kolla nu!!!

Jag har skickat efter den röda bomlösa Freemax sadeln:love:
Inkommer v14, väntan är svår!!

Har dock inte fått nån katalog...

Nu har jag beställt nya katalogen, nu är dt bara att hålla utkik i brevlådan. :D

Jag har precis beställt två par av deras ridbyxor för 198 kr. st, och de var helt underbara!

Köpte dock den gråa grimman, som är på baksidan av katalogen. jättesnygg! Men när hästen fastnade i boxlåset med grimman på (fanns inga galler på den boxen), gick den sönder i spännet! Alltså, inte "tyget", utan själva spännet!

Det är nog första gången jag klagar, efter många (15 år) års användande av deras saker!

(kl)
Hur är börjes träns och lädersaker? Något att satsa på, eller usel kvalité? Någon som har erfarenhet?

Köpte dock den gråa grimman, som är på baksidan av katalogen. jättesnygg! Men när hästen fastnade i boxlåset med grimman på (fanns inga galler på den boxen), gick den sönder i spännet! Alltså, inte "tyget", utan själva spännet!

Det är nog första gången jag klagar, efter många (15 år) års användande av deras saker!

Men det är väl jättebra att grimman går sönder och inte hästen?!
Nylon är ett väldigt starka material, jag ser svaga spännen som en säkerhetsdetalj av just den anledningen.

De saker jag köpt därifrån har varit av bra kavlitet över lag. Men de har många olika märken och därmed också olika kvalitet. De allra billigaste lädervarorna är naturligtvis inte de allra bästa, men helt klart prisvärda!

Det är ju inte de bästa om man säger så ;) Men jag tycker ändå de är bättre än hööks.

De saker jag köpt därifrån har varit av bra kavlitet över lag. Men de har många olika märken och därmed också olika kvalitet. De allra billigaste lädervarorna är naturligtvis inte de allra bästa, men helt klart prisvärda!
Dåså! Då vågar jag beställa lite saker då... tack så mkt!!

Man kanske ska ta en tur till börjes då...:idea:

jo visst är det det, men jag har aldrig varit med om att just spännet har gått av. det brukar vara nylonet som ger sig, efter mina erfarenheter... Men det är nog olika...

Det behövs massor med kraft för att nylon ska ge med sig, hellre grimman än hästens nacke :crazy:

håller med helt och hållet! Man lär sig nya saker varje dag, som dom säger (vilket jag gjorde då)... Tyvärr har jag ett par mil ner till Börjes, så det har inte blivit någon likadan gimma ännu, vilket jag bestämde mig för direkt. Har dock ingen häst kvar längre, men köper nog en ny ändå... Man vet ju aldrig...

Av den erfarenhet jag har av deras grejer så är det jättebra! Speciellt ridbyxorna nr. 1129, de är helt underbara.

ja, kan bara hålla med!
Brukar köpa deras magic-vantar, som går sönder hela tiden... Men det kan nog bero på att jag har långa naglar ;) hehe

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 566
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 150
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31