Bortglömd film som du har sett?

Finns den som bok också?
Har inget minne av att vi fick läsa den i skolan. Kanske skulle se om jag hittar den och läsa nu. 😃

Jag tror att boken är rätt så några år äldre än filmen. Berättelsen fick säkert ett uppsving i och med filmen på 90-talet 😊

Edit: jag tror att vi läste boken efter att filmen kom ut, någonstans runt 98-99.
 
En film som jag ofta tänker på men som jag inte kommer ihåg namnet på är en film jag såg för säkert mer än 20 år sedan. Den, tror jag iaf...handlar om en familj på Irland som flyttade eller om nånting hände familjen, kanske ena föräldern blev sjuk.., i filmen dök en vit häst/ponny upp och de handlade också om havet. Filmen minns jag som väldigt vacker, med häftiga naturlandskap och den var vemodig men också hoppfull. Är det någon som kan minnas en sån film på min högst vaga beskrivning? 🙈
 
Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den.

Jag börjar.

Hjälp! Jag är en fisk.
Är en barnfilm jag såg som liten men som kändes väldigt vuxen på sina sätt också med allvarliga stunder i filmen. En väldigt fin film. Jag trodde att jag hade drömt den för ingen jag känner har sett den. 🐠
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231121_203231_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231121_203231_Samsung Internet.jpg
    156,1 KB · Visningar: 45
Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den.

Jag börjar.

Hjälp! Jag är en fisk.
Är en barnfilm jag såg som liten men som kändes väldigt vuxen på sina sätt också med allvarliga stunder i filmen. En väldigt fin film. Jag trodde att jag hade drömt den för ingen jag känner har sett den. 🐠
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231121_203613_Google.jpg
    Screenshot_20231121_203613_Google.jpg
    124,7 KB · Visningar: 43
Grät floder efter att ha sett denna film på en biograf nära Odenplan. Gick hem till Birkastan efteråt och jag minns filmen starkt.

Smärtgränsen. Misslyckades med citatet.

"Bara" 40 år sen.
 
Alltså gud, efter att det uppdagades för mig att den där filmen jag gått och grubblat på, om den fanns eller var en dröm, faktiskt fanns på riktigt (Allra käraste syster av Astrid Lindgren) så började jag tänka på den andra filmen som jag inte lyckades leta rätt på och som jag alltid tänkt haft en koppling till Allrakäraste syster konstigt nog.

Bara för det så sökte jag på det jag kom ihåg av filmen + Astrid Lindgren. Kunde det vara så enkelt?

Jo, det var det! Den andra filmen är Ingen rövare finns i skogen. Helt otroligt!
 
Hunden som log har jag för mig att filmen hette. Det enda jag kommer ihåg är att det var en schäfer med och en tjej som åkte rullskridskor.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 299
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: Twihard
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 540
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp