Bostad i Uppsala

Sv: Bostad i Uppsala

Jag pluggar också i Uppsala och har bott här i drygt tre år ungefär. Som alla sagt: ställ dig i bostadskö så fort du kan, alla dagar du kan lägga till dina köpoäng är guld!
Om du kan tänka dig att bo i korridor ett tag och det börjar närma sig terminsstart utan att du har hittat boende så har Heimstaden rum i Flogsta. De har inget kösystem och det är först till kvarn som gäller. Jag bodde där det första halvåret i Uppsala och trivdes faktiskt ganska bra. Dock är det väldigt beroende på i vilken korridor man hamnar och köken var inte jättefräscha när jag bodde där. Men det var ganska skönt att komma ifrån Ultuna och träffa folk som pluggade på UU, då det lätt blir ganska internt på SLU. Dessutom har man nära till Ica och systembolaget och det är inte heller jättelångt till stan.

Lilla Sunnersta slår jag också ett slag för om du vill ha nära till skolan och mataffären. Där får man dessutom ha husdjur och det ligger naturnära. Dock långt från stan. Hyfsat lätt att få lägenhet och om du ställer dig i kö nu lär du kunna få boende till nästa höst.

Gälbo (Susbo) ligger också supernära skolan men ligger lite längre bort från mataffär och det kan ibland kännas som att man aldrig kommer bort från skolan.

Studentlivet i Uppsala är rikt, men det beror helt på hur man utnyttjar det och hur intresserad man är. Nationerna har pub i princip alla veckodagar och de har även nattklubb några gånger i veckan, vilket gör att man kan gå ut och festa mitt i veckan om man vill. De har även fik och lunchserveringar som är mycket billigare än vanliga fik/lunchställen vilket kan vara trevligt att gå på.
 
Sv: Bostad i Uppsala

Kände att denna länk var relevant: http://whenyoustudyinuppsala.tumblr...tudent-from-lund-sees-the-nation-buildings-in
Men du får ju ta del av Uppsalas fördelar!

Jag hade 6 underbara pluggår i Uppsala, men det är rätt skönt att ha flyttat därifrån ändå ;)

eller den här