Bostad i Uppsala

Sv: Bostad i Uppsala

Jag pluggar också i Uppsala och har bott här i drygt tre år ungefär. Som alla sagt: ställ dig i bostadskö så fort du kan, alla dagar du kan lägga till dina köpoäng är guld!
Om du kan tänka dig att bo i korridor ett tag och det börjar närma sig terminsstart utan att du har hittat boende så har Heimstaden rum i Flogsta. De har inget kösystem och det är först till kvarn som gäller. Jag bodde där det första halvåret i Uppsala och trivdes faktiskt ganska bra. Dock är det väldigt beroende på i vilken korridor man hamnar och köken var inte jättefräscha när jag bodde där. Men det var ganska skönt att komma ifrån Ultuna och träffa folk som pluggade på UU, då det lätt blir ganska internt på SLU. Dessutom har man nära till Ica och systembolaget och det är inte heller jättelångt till stan.

Lilla Sunnersta slår jag också ett slag för om du vill ha nära till skolan och mataffären. Där får man dessutom ha husdjur och det ligger naturnära. Dock långt från stan. Hyfsat lätt att få lägenhet och om du ställer dig i kö nu lär du kunna få boende till nästa höst.

Gälbo (Susbo) ligger också supernära skolan men ligger lite längre bort från mataffär och det kan ibland kännas som att man aldrig kommer bort från skolan.

Studentlivet i Uppsala är rikt, men det beror helt på hur man utnyttjar det och hur intresserad man är. Nationerna har pub i princip alla veckodagar och de har även nattklubb några gånger i veckan, vilket gör att man kan gå ut och festa mitt i veckan om man vill. De har även fik och lunchserveringar som är mycket billigare än vanliga fik/lunchställen vilket kan vara trevligt att gå på.
 
Sv: Bostad i Uppsala

Kände att denna länk var relevant: http://whenyoustudyinuppsala.tumblr...tudent-from-lund-sees-the-nation-buildings-in
Men du får ju ta del av Uppsalas fördelar!

Jag hade 6 underbara pluggår i Uppsala, men det är rätt skönt att ha flyttat därifrån ändå ;)

eller den här

Korridorsrum i Flogsta är knappast en höjdare, men det är åtminstone en bostad och trivs man inte kan man leta efter nåt bättre under tiden. Har man tur hamnar man i en korridor med ett bra gäng och har riktigt kul tillsammans. Jag har dock en kompis som med maximal otur lyckades få svinäckligt kök, granne ovanför (så att man inte kan gå och knacka på) som spelade gitarr och sjöng på märkliga tider, granne under som hade högljutt sex var och varannan natt, korridorsgrannar som knappt kunde göra sig förstådda på engelska och regelbundna matstölder ur det gemensamma kylskåpet. Det enda hon inte råkade ut för var vägglöss :wtf:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej! Jag påbörjar nu till hösten äntligen min utbildning. Jag och min dotter bor bra, i ett område jag känner till väl, nära till...
2
Svar
28
· Visningar
3 454
Senast: Ms_Antrop
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp