Bukefalos 28 år!

Botkyrka 25-26 Augusti

Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

om du hinner läsa detta så har jag skickat pm med adress :D
annars ses vi ju på tävlingsplatsen :idea:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

*Knapplån*

Hur har det gått för alla idag?
Jag är otroligt missnöjd med dressyren, kändes som att ingenting funkade, hästen gick inte fram och det fanns lixom ingenting att rida fram till i handen. :( Dressyr verkar inte vara hans grej riktigt, har märkt det förut, han stänger liksom av när man kommer innanför dressyrstaketen.
Domaren tyckte nog inte det var lika illa som det kändes fick 57 straff eller något sådant och det var ju bra, jag hade räknat med att rida på 47 procent eller nått..:crazy::p

Hoppningen gick bra, hindren kändes väldigt små idag och det tyckte nog hästen med, blev lite nonchalant men nollade ändå. Banan var ju busenkelt och det var väldigt många felfria.
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

*kl* Vill skicka ett STORT GRATTIS till PrinceFair och Murray. Vad duktiga ni är!!! :bump:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Tack tack :bow:

Ja, för er som inte vet så har det gått väldigt bra för både mig och Murray idag :D

Jag hade superkänsla redan före dressyren (och dessutom privilegiet att ha min tränare som hjälp på framridningen, stort :bow: till henne)
och inne på banan kändes det minst lika bra :bump:
Och trevligt nog tyckte domaren att det var minst lika bra som det kändes, vi slutade på drygt 77% eller 33 straff :banana:
hela tre 9or i protokollet, varav en på lösgjordheten :D
...och lika bra var det, för ska man vara klumpig som jag i hoppningen behöver man bra dressyr....hade stopp på vattengraven :mad: enbart mitt fel...13 straff totalt för det, men det räckte ändå för att behålla ledningen
så nu är vi laddade inför imorgon, ska bli jätteroligt att rida :bump:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Tackar! :bow:

Får du insideinformation eller finns resultat uppe?

Sigge var så snäll som vanligt i dressyren och tuffade runt där. Fick en del kommentarer om att han gick i för låg form och det har jag aldrig fått tidigare? PF, tänkte du på det? Fick 8 på sitsen iaf och det var kul. :)

Hoppningen kändes bra också (skönt..) även om han rev ett. Var i några bommar men helt klart ett lyft från Täby. Visserligen har jag aldrig varit med om en så låg *-bana! :eek:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Grattis grattis! Jag hejjar på dig och Murray imorgon i terrängen, ska sitta som hinderdomare då.
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

jag spanade i buskarna ;), nä skämt å sido så fanns resultaten på hemsidan under kvällen! :bump:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Ser att jag visst ska skicka ett STORT GRATTIS till Murray idag igen! :banana: Du får sluta peta i hoppningen så du får en blågul istället ;) . Nä men skönt att Sigge e på gång igen! :love:

Visst var 4:e placerade i 1: dagars oxå en buke-ryttare? Grattis till dej oxå isf!

Vad hände för dej Princefair? såg att det gick lite sämre idag tyvärr, tråkigt!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Är jag helt ute o cyklar men förtjänar inte princefair ett ÄNNU större grattis än murray?

Tänk om vi skulle starta en buke ft klubb, snacka om att vi skulle bli giftiga då!!!
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

*hmhm* igår ja, men inte efter klassen idag? eller är det jag som är ute och cyklar? :confused:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

I det resultat som jag ser på hemsidan så är det så men jag reagerade på att jag inte såg något terräng resultat.
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Du får titta på resultatet från idag, under det andra.


Muppo: Ja, jag var 4:e placerad, känns skönt!

Denna tävling har jag inte haft någon vidare bra känsla i någon av diciplinerna, men jag måste nog ändå vara nöjd!
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Fick en del kommentarer om att han gick i för låg form och det har jag aldrig fått tidigare? PF, tänkte du på det? Fick 8 på sitsen iaf och det var kul. :)

Nej, men jag tyckte att han hade lite längre hals än när jag sett honom tidigare (och det ser jag absolut inte som ngt negativt).
Dessutom är ju nivån på programmet som typ LB, så det ska ju inte vara ngn jättehög form...
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Jag ramlade av idag :rofl: på hinder nummer tre
Hästen tyckte att vi skulle ta vägen vi brukar ta på våra galopprundor (vänstersväng precis före hindret) och jag var mera inriktad på hindret (rakt fram)
så där skiljdes vi åt....
Och när jag hade hamnat på alla fyra på backen insåg jag att jag hade en hov på min ena hand :eek:
men handen sitter kvar iaf, och inget verkar vara brutet :idea:
surt, men nån gång ska man ju ramla av åxå...
Jag är iaf fortfarande helt lycklig för min dressyr :love:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

:idea: Karlssons klister nästa gång? :rofl: Nä då får istället gotta dej över dressyrpoängen, den karamellen kan du suga länge på! :bump:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Ja, det hade inte varit fel :D och kanske skulle ha haft med i beräkningen att vi inte brukar rida på det hindret och ridit ännu nogrannare själv...
Lika bra ändå kanske att rida bort sig totalt, så man inte hade missat segern på något sketet tidsfel eller nåt...

Jaaa :love: den kommer jag att leva på mkt mkt länge, har aldrig varit med om något så fantastiskt på en dressyrbana förut :bump:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

Tack PF för sovplats, trevligt sällskap och god mat!!! :bow::bow:

Och tack Murray för trevligt sällskap över pizzan! :banana:
 
Sv: Botkyrka 25-26 Augusti

knapp

Nu är jag hemma och är jättenöjd. Sigge kändes fräsch hela banan runt, snarare blev han för stark och ville springa snabbare. Lite oflyt i sprången men det berodde nog på min ridning, för mycket handbroms. Är fortfarande lite frustrerade att vinnaren bara behövt rida en sekund över tiden för att vi skulle vara likaplacerade. Vill också ha fina täcken :mad:, inte grimma som inte passar kusen (tur att jag har en älg hemma :D). Eller så kan han lära sig lyfta lite bättre på benen. Eller jag rida bättre :angel:

I vilket fall är jag happy, happy! :bump:
Det var fullt ös på Sigge i hagen sen så trött var han nog inte, bara hungrig :eek:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: valy
·
Övr. Hund Ett fenomen som jag stött på när jag varit i hundrastgårdar med min hund är att vissa hundar ''förstör'' andra hundars lek genom att...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Mia_R
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp