Botulism vaccination?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare sax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 864
S

sax

Hur göra?
Jag ska eventuellt byta stall, där utfodrar dom med hösilage. För tillfället står hästen på hö och har alltså ingen vacinering mot botulism. Eftersom grundvaccineringen tar 3 månader och jag kommer flytta redan i februari undrar jag hur jag ska få ekvationen att gå ihop. Har kanske möjlighet att köpa med mig 2 veckors förbrukning av hö till övergången men inte mer....
Hjälp!! Hur skulle ni gjort??

Jag skulle flyttat och vaccinerat så fort som möjligt. Risken är trots allt väldigt liten att de drabbas. Skulle kanske kollat hösilaget lite extra under övergångsperioden.

:) okej, så jag ska alltså kolla efter jord och mystiska kadaver...*s*...läste någonstans att man kan kolla ph värdet. ph skulle ligga runt 3 och då var risken ännu lägre för smitta. Står det i analysen i så fall?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
14 232
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 686
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 626
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka