Bra dragbil

Vi har precis köpt en Kia Sorento. Märks inte ens att vi har släp bakom även med stort boggisläp och stor häst i:). Min drömbil just nu är dock Mitsubishi Outlander hybrid. Vill så gärna ha en elbil!

Har du inte sett min länk m nya Teslan :love: Ingen jävla förbränningsmotor öht och anbbladdarnätet är väl utbyggt (kanske inte i norrlands inland dock?) :)
 
Sätter fart på tråden igen.. Är intresserad av dessa hybrid och elbilar. Är det någon som har provat att dra med tex Mitsubishi Outlander plug in hybrid? Kommer elen räcka någonstans när man hänger på en släpa? Eller blir det till att köra på bensinmotorn som jag läst är ganska trött utan stöd från elmotorn? Min bror känner en som har en Tesla som dom är väldigt nöjda med men den går väl inte att dra med??
 
Kollat lite på Audi Q5 hybrid. Dyr i inköp men eftersom jag kör mkt så vore en hybrid plus i kanten. Finns de fler SUV'ar som är hybrider?
Har en gammal Q7:a pga alla älgar i området:nailbiting: Fantastisk dragbil och den enda bil jag haft som jag verkligen gillat. Annars brukar jag mest se bilar som nåt nödvändigt ont. Lånade en Q5:a när mr audi var på service häromsistens och skulle helt klart köpa en sån om jag hade råd och även fortsättningsvis behövde en så stor bil. Har haft en RAV-4:a men tycker den var skräp som dragbil jämfört med audin.
 
Har en gammal Q7:a pga alla älgar i området:nailbiting: Fantastisk dragbil och den enda bil jag haft som jag verkligen gillat. Annars brukar jag mest se bilar som nåt nödvändigt ont. Lånade en Q5:a när mr audi var på service häromsistens och skulle helt klart köpa en sån om jag hade råd och även fortsättningsvis behövde en så stor bil. Har haft en RAV-4:a men tycker den var skräp som dragbil jämfört med audin.
Har faktiskt beställt en ny Q5. Kommer i jan/feb. :banana:
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Lutten
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
Fordon Jag är sugen på att byta bil. Krav: - fyrhjulsdrift - elhybrid med minst 4 mils räckvidd - så stort bagage som möjligt - bra...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: AraSlei
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 354
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp