Bra gratissida för bilder?

De kanske har gjort en halvhalt efter ramaskriet från de som drabbats :D Jag hoppas de fortsätter vara fria, för jag har 10-tusentals bilder där som känns jobbigt att ladda hem och flytta nån annanstans :nailbiting:
Har du alla dom bilderna på ett och samma gratiskonto på photobucket?
 
Har du o andra läst @Elementary s inlägg i tråden jag länkade till? Hen förklarade väldig ingående o begripligt. Alla användare har inte drabbats på en gång, det sker etappvis. Det kostar bandbredd när man kopierar bilder hit t ex. Eftersom dom är stora handlar det om mycket pengar.

kl
När jag kopierar in bilder här gör jag det enkelt för mig. Jag högerklickar på vald bild o väljer "kopiera bild" sen sätter jag markören i svarsrutan o trycker Ctrl+V = Bild visar sig i inlägget, lätt som en plätt.
Men hur funkar det att det görs etappvis om det är något som ändras i villkoren?
 
Jag hade typ 100-150 bilder så kände gott att jag kunde ta bort och ladda upp någon annanstans. Tråkigt att dom försvinner från ställen jag lagt upp dom på här men det är ju inte värre än att jag får lägga upp dom igen. Det var framförallt i trädgårdstråden där jag fått hjälp att identifiera lite blommor som känns tråkigt att dom försvann för nu vet jag ju inte vilken som var vilken :banghead:
Men får ladda upp på annat ställe och be snällt om hjälp igen och sen skriva upp så jag vet. Trodde inte jag skulle behöva ladda upp dom igen liksom utan bara leta reda på mitt inlägg och hjälpinlägget :rage:
 
I Photobuckets nya Terms står det:

"Photobucket.com Terms of Use

Last revised June 28, 2017"

"o Plus 50 Plan: 52 GB of Storage for $59.99 / Year. The Plus 50 Plan does not allow any image linking or 3rd party image hosting.

o Plus 100 Plan: 102 GB of Storage for $99.99 / Year. The Plus 100 Plan allows for unlimited image linking but does not allow 3rd party image hosting.

o Plus 500 Plan: 500 GB of Storage and unlimited bandwidth for $399.99 / Year. The Plus 500 Plan allows for unlimited image linking and unlimited 3rd party image hosting."

Och förändringen sker etappvis av någon anledning.
 
...och inte heller ens länka till bilderna om man inte betalar hundra dollar om året. :meh:
Så det blir ett helt privat album med begränsat utrymme om man inte betalar.
Ja då har jag fattat helt rätt. Det är alltid nån hake på alla ställen man vill ha lagring .
 
Har du o andra läst
När jag kopierar in bilder här gör jag det enkelt för mig. Jag högerklickar på vald bild o väljer "kopiera bild" sen sätter jag markören i svarsrutan o trycker Ctrl+V = Bild visar sig i inlägget, lätt som en plätt.

Så du är en av alla dem som inte drar sig för att stjäla bandvidd?

*kl*
Alltså, jag förstår att folk klagar, 399 dollar är jättemycket, men det man inte förstår är hur mycket all den här hotlinkingen kostar ett företag. Varför skulle någon erbjuda gratis bildutrymme (som kostar företaget en hel del) för att folk skulle länka bilder på andra sajter där de som ser bilden inte ens besöker företagets hemsida? (= möjlighet att få fler kunder)

Jag har också bilder hos Photobucket och har idag laddat hem alla de foton jag tycker är värda att spara eftersom jag är rädd att företaget är på väg att gå i konkurs och då försvinner allt. Så länge de sa att förvaringen hos dem var gratis var jag glad, men jag förutsatte inte att det skulle kunna förbli så i all evighet. Alla har kostnader, företag har det också.

Vi är så vana att få allting på internet gratis, det är tragiskt. All förvaring på internet kostar den som tillhandahåller tjänsten, glöm inte det! Någon betalar alltid!
 
Så du är en av alla dem som inte drar sig för att stjäla bandvidd?

*kl*
Alltså, jag förstår att folk klagar, 399 dollar är jättemycket, men det man inte förstår är hur mycket all den här hotlinkingen kostar ett företag. Varför skulle någon erbjuda gratis bildutrymme (som kostar företaget en hel del) för att folk skulle länka bilder på andra sajter där de som ser bilden inte ens besöker företagets hemsida? (= möjlighet att få fler kunder)

Jag har också bilder hos Photobucket och har idag laddat hem alla de foton jag tycker är värda att spara eftersom jag är rädd att företaget är på väg att gå i konkurs och då försvinner allt. Så länge de sa att förvaringen hos dem var gratis var jag glad, men jag förutsatte inte att det skulle kunna förbli så i all evighet. Alla har kostnader, företag har det också.

Vi är så vana att få allting på internet gratis, det är tragiskt. All förvaring på internet kostar den som tillhandahåller tjänsten, glöm inte det! Någon betalar alltid!
Lanserar man en sajt och i åratal tillåter bandbreddsanvändning på det sättet och i åratal marknadsför sig som en sajt där man gratis kan lagra bilder och länka till så förväntar man sig som användare kanske ett meddelande eller en varning innan det bara ändras hux flux, eller? Jag tror ingen är arg för att sajten vill överleva, det är sättet de gör det på som kommer döda Photobucket helt och hållet. Tänker inte försvara deras beteende öht och går de under får de skylla sig själva.

Det finns flera gratissidor som överlever för att de har annat som drar trafik till sajten. Imgur är ett sorts community i första hand exempelvis.
 
Jag håller helt med, absolut. Photobucket har nog fått frispel och går de under som du säger håller jag med, de har lagt grunden till det själva. Som de gör är som gjort för att misslyckas, jag är en av alla missnöjda kunder!
Jag tror att någon hos dem duperade ledningen, eller så var de helt enkelt så lättrogna. Man kan inte bidra med hur mycket utrymme som helst utan att kräva något tillbaka, det går inte.
Vilka andra sidor som kommer att leva vidare och vilka som kommer att få det svårt får vi se, jag hoppas att de tänkt igenom sin affärsidé. Annonser har ju visat sig mindre lönsamt, så förhoppningvis kommer vi att se mindre annonser på de stora sajterna framöver.
 
Jag betalar genom att låta mig översköljas med reklam så fort jag är inne på sidan, sidan är helt reklamfinansierad o tänkt för annat, som jag också huvudsakligen använder den till, förutom att underhållas av andras dråpliga bilder o texter.

Ah, du menade bara från Photobucket? Sorry, jag läste fel, trodde att du menade alla bilder överallt från internet. Då förstår jag och håller med :D
 
Jag har aldrig haft bilder på Photobucket, o jag stjäl inte upphovsrättsskyddade bilder.

Okej, förlåt, då missuppfattade jag dig helt. Tänkte på det här du skrev:
kl
När jag kopierar in bilder här gör jag det enkelt för mig. Jag högerklickar på vald bild o väljer "kopiera bild" sen sätter jag markören i svarsrutan o trycker Ctrl+V = Bild visar sig i inlägget, lätt som en plätt.
 
Okej, förlåt, då missuppfattade jag dig helt. Tänkte på det här du skrev:
kl
När jag kopierar in bilder här gör jag det enkelt för mig. Jag högerklickar på vald bild o väljer "kopiera bild" sen sätter jag markören i svarsrutan o trycker Ctrl+V = Bild visar sig i inlägget, lätt som en plätt.
Och? Det är så jag gör.
128828777578746301.jpg


Min hund, min bild.
 
Kollade bildadressen, gissar att den är din egen eller så har du valt en bra okänd plats att ladda upp din bild.
Vallhund, jag klagar absolut inte, du bestämmer själv vart du laddar upp dina bilder och hur du länkar dem. Det var bara kommentaren att du "högerklickar på en bild och kopierar bildadressen" (kollade inte exakt uttryck) som fick mig att tro att du hotlinkade bilder, länkade in bilder som du inte själv laddat upp. Gör du inte det är jag jätteglad. Återigen, ber om ursäkt om jag missuppfattat! :) Inte min mening att anklaga dig för något, helt min missuppfattning
 
Kollade bildadressen, gissar att den är din egen eller så har du valt en bra okänd plats att ladda upp din bild.
Vallhund, jag klagar absolut inte, du bestämmer själv vart du laddar upp dina bilder och hur du länkar dem. Det var bara kommentaren att du "högerklickar på en bild och kopierar bildadressen" (kollade inte exakt uttryck) som fick mig att tro att du hotlinkade bilder, länkade in bilder som du inte själv laddat upp. Gör du inte det är jag jätteglad. Återigen, ber om ursäkt om jag missuppfattat! :) Inte min mening att anklaga dig för något, helt min missuppfattning
Ibland lägger jag ut andras bilder, men då har jag fått tillåtelse av fotografen att använda bilderna, t ex denna
h1DCD39FF

En omplacering som flyttade hem till mig som senior då han behövde slippa stadsmiljön när matte flyttade till staden, fd husse är fotograf o mailade flera bilder till mig som jag fick använda hur jag ville.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 301
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 711
Senast: Lingon
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
422
Senast: tott
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 703
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp