Bukefalos 28 år!

Bra hund för nybliven pensionär?

Sv: Bra hund för nybliven pensionär?

Hon ska ha en pappiljott såklart :laugh:

papillon.jpg


Behöver jag verkligen motivera varför?

"en stor hund i ett litet format"

Det är smart, snäll, söt, lättlärd, praktisk, har mkt "will to please", älskar att lata sig i någons knä, älskar att gå på promenader och allsköns aktiviteter, kräver nästan ingen pälsvård.
 
Sv: Bra hund för nybliven pensionär?

Min mamma har en dvärgschnauzer och coolare hund får man leta efter!
Han hänger med överallt utan problem, skäller mycket sällan och kräver inte alls några mängder motion.
klarar sig på en timmes promenad och när mamma varit sjuk så går det med mindre än så utan att han blir nipprig.
Men så hänger han gärna med mig och min hund på våra 2-3 timmars promenader i skogen utan problem och han är ändå 10 år nu.
Han går oftast lös och det har aldrig hänt att han stuckit efter vilt, han verkar helt sakna jaktinstinkter.
Däremot kan han försvinna in i sin egen lilla värld och gå och filosofera och därför försvinna lite men han kommer tillbaka när man ropar och påminner honom om att man finns:)

Min moster äger också två dvärgschnauzrar varav den ena är halvbror till mammas. Halvbrodern är lika stabil och enkel som mammas medan den andra har lite mer humör och är lite mer krävande i allmänhet. Men svår är han inte, bara mindre enkel än dom andra två.
 
Sv: Bra hund för nybliven pensionär?

Åh roligt att så många engagerar sig med rastips o beskrivningar :)

Moneypenney: Underbart söt hund du har!

Villingtemer: Din mamma kanske kan klona sin hund till min mamma om det tillslut blir dvärschnauzer som gäller. Låter precis som de egenskaper jag hoppas att hon får hos en hund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 722
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 070
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 171
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 790
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp