Bukefalos 28 år!

Bra lr dålig hundägare...

Sv: Bra lr dålig hundägare...

Jaha, jag trodde de hade flera S:t Bernards som bodde i hundgård...
Den där hunden verkar ju ha ett härligt liv. ;)
 
Sv: Bra lr dålig hundägare...

Snacka om... Hon är störtskön... Och visst är hon väl ändå rätt så gammal för att vara S:t Bernad!?
 
Sv: Bra lr dålig hundägare...

Ingen regel utan undantag. Jag fasthåller ändå att de allra flesta hundar, vare sig det är jakt-, bruks-, sällskapshundar osv. hellre väljer tv-soffan med matte & husse motför ensam i hundgården ;) . (med undantag för vissa polar- och draghundar)

Jag känner två stycken som har sina hundar i hundgård mestadels. Den ena har jämthundar, som får komma in i huset vid 1-2 tillfällen i veckan några timmar. De har fått en tjock vinterpäls, och svettas naturligtvis av inomhusvärman. Men jag är helt övertygad om att de hundarna skulle välja familjeliv framför hundgårdsliv - för de är jättegoa och sociala.
Den andra har kapplöpningshundar, närmare tio stycken, vilka bor i hundgård (utom ett par som får vara inne av någon anledning). Också sociala och trevliga hundar, som ligger och trycker i hundkojorna hela vintern av förklarliga skäl. Jag har mycket svårt att tro att de VILL vara ute.

Jag menar bara att fastän ägaren påstår att "de vill vara ute, inte inne" så tror jag att hunden i 99% av fallen skulle föredra att leva familjeliv.
Precis som när vissa hästägare säger att "hästen VILL in i stallet på kvällen" för att hästarna står och trycker vid grinden när det är foderdags. (de vill ju in för att få mat)

Och att en 10-veckorsvalp väljer att vara ensam ute i snöstorm framför matte/husses sällskap hör väl inte till vanligheten?
 
Sv: Bra lr dålig hundägare...

Haha, jag kan se det framför mig. :rofl:
S:t Bernard är underbara :love: (synd att de har så mycket krämpor i rasen :crazy: )
 
Sv: Bra lr dålig hundägare...

beda skrev:
Och att en 10-veckorsvalp väljer att vara ensam ute i snöstorm framför matte/husses sällskap hör väl inte till vanligheten?

Mina ville bara ligga iknät å mysa när dom var små... Fast det vill dom ju fortfarande.... :)
 
Sv: Bra lr dålig hundägare...

Det vill min också... 50 kilo senare. :love: :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 014
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 232
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 383
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp