Bukefalos 28 år!

Bra mat till kattmamma??

S

storeskog

Min lilla Zmulan fick för exakt 2 v sedan fyra små underbara kattbäbisar. Hon är en jättebra mamma och ungarna växer så det knakar:love: Men lilla Zmulan är jättesmal. Vad är bäst mat att ge en digivande mamma? Nu får hon kattungemat, både torr och burkmat. Hon är även ute mycket så hon fångar säkert någon liten mus ute med..Har tänkt att jag snart ska avmaska både henne och kattungarna..
P5310359.jpg
 
Sv: Bra mat till kattmamma??

Man kan inte göra så mycket mer än att ge dem bra mat, många honor faller ur under digivning, det kommer tillbaks när ungarna börjar äta fast föda. Ge gärna råa äggulor och lite smör i maten (inte margarin), så får hon lite extra. Försök introducera riktig mat till ungarna ganska tidigt, det är inte säkert de vill äta men om någon gör det avlastar det ju mamman.

Snart är de jättestora:->

060515025.jpg
 
Sv: Bra mat till kattmamma??

Tack för det. Ska prova att ge henne smör och äggula i maten. Gisses va stora:D Hur gammla är dom?
 

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 797
Senast: Emine
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 105
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 501
Senast: Vogue
·
S
Katthälsa För en dryg vecka sedan hittade jag en tre, fyra veckor gammal kattunge på tydlig vift. Körde först förbi den i tron att det var en...
Svar
6
· Visningar
3 221
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp