Bra, småbarnsvänlig bokhylla

Bukefalos 30 år!

sthu

Trådstartare
Sonen är en bokmal av rang. Han älskar att läsa böcker, både med oss och ensam.
Vi har en stor bokhylla full med böcker på hans rum och böcker liggandes lite överallt i huset, bland annat nedersta hyllorna på en Kallax i vardagsrummet.
Problemet är att det är totalt oöverskådligt vilka böcker som är i Kallaxen. Och bokhyllan är för hög så den når han inte.

Tips på bra barnvänliga bokhyllor eller andra förvaringslösningar för böcker?

Han är två år och ca 90 cm lång, så gärna nåt som passar åldersmässigt.

Vi satte upp flera tavelhyllor på väggen och ställde böcker med framsidan ut. Då var det lätt för barnen att se vilka böcker som fanns.

Blev ungefär såhär (lånad bild)
IMG_3640.webp

Vi satte upp flera tavelhyllor på väggen och ställde böcker med framsidan ut. Då var det lätt för barnen att se vilka böcker som fanns.

Blev ungefär såhär (lånad bild)
Visa bifogad fil 188070
Jo, funderade på nåt sånt först. Men vill inte skruva (betongväggar i hela huset) och har väldigt lite väggyta som han kan komma åt..

Den har jag läst, men kände mig inte speciellt inspirerad :bag: 😅

Hade det varit än roligare färg kunde det defintivt vara ett alternativ.

Om du gillar den typen kan du ju bara köpa en trälåda att ställa böckerna i. Ja, sonen är liten nu men barn växer snabbt. Jag hade inte lagt en massa pengar på en bokhylla passande en 2-åring utan löst det praktiskt nu och sen när han var äldre låtit honom vara med och välja en som han tycker om.

Eller köpa en fin vanlig bokhylla och nu bara ha hans böcker på de hyllplanen han når och ha prydnadssaker eller praktiskt förvaring på de som är för höga. Så kan han "ta över hyllplanen" allt eftersom han växer.

Om du gillar den typen kan du ju bara köpa en trälåda att ställa böckerna i. Ja, sonen är liten nu men barn växer snabbt. Jag hade inte lagt en massa pengar på en bokhylla passande en 2-åring utan löst det praktiskt nu och sen när han var äldre låtit honom vara med och välja en som han tycker om.

Eller köpa en fin vanlig bokhylla och nu bara ha hans böcker på de hyllplanen han når och ha prydnadssaker eller praktiskt förvaring på de som är för höga. Så kan han "ta över hyllplanen" allt eftersom han växer.
Fast det var ju inte en trälåda? Utan en större snurrbar hylla.

Jag vill inte ha en låda där böckerna ligger huller om buller.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat