Bra spa-ställe?

Laa

Trådstartare
Min mamma fyller jämnt och jag har lovat henne en spavistelse.
Har dock själv inte så mycket erfarenheter av olika span, så hjälp!
Är ute efter ett ställe där vi kan äta gott, basta och bada, få några behandlingar och sova skönt. En eller två övernattningar. Någonstans i Sverige eller utomlands (men tyvärr inte båtresa, mamma blir sjösjuk bara hon ser en båt). Helst inte så dyrt att jag blir ruinerad ;)
Förslag? Hjälp hjälp hjälp :D
 
Ronneby Brunn
Tranås Badhotellet
Söderköpings Brunn
Ystad Saltsjöbad

Är fyra bra ställen i södra Sverige.
 
Upper House i Göteborg är superfint!

Annars har jag hört att Ystad Saltsjöbad och Varbergs Stadshotell & Asia spa ska vara två riktigt bra spa:n i Sverige som vunnit spa-priser. Jag ska besöka båda i sommar. :)
 
Arken Hotel/Art Garden Spa utanför Göteborg gillar jag! Mycket olika saker; utepool, innepooler, ljusterapi-rum, mörkrum, saltbastu, stenbastu, panoramabastu mm. Var bara där halvdag, så kan inte säga något om maten och rummen.

Har även varit på Säröhus, mysigt, väldigt bra mat, men inga behandlingar och inte så stor spa-avdelning.

Vann hade också väldigt bra mat, de har en stor spa-avdelning, men inte så mycket variation, det är olika pooler med olika varmt vatten, en ångbastu och en panoramabastu. Ligger väldigt fint med utsikt över en fjord.

Selma Spa har jag hört mycket gott om, men aldrig varit där själv. Loka brunn ser också trevligt ut.
 
Jag rekommenderar Yasuragi Hasseludden utanför Stockholm. Vi har varit där två år i rad nu med morsan och farmor och är såååå nöjda! Maten är verkligen helt fantastisk och spaavdelningen med baden är riktigt bra och mysiga.
 
Selma Spa har jag bra erfarenhet av och Kusthotellet i Varberg var jättefint. En väninna skröt av Ronnyby Brunn, har inte varit där själv.
 
Stenungsbaden är fint. Samma med Cromwell Resort i Varberg där maten är extra god, bra behandlingar och bra pooler. Jag gillar St Jörgens i Göteborg också, har varit där en hel massa. De har självbehandlingar också där man får ta med sig produkterna hem, ifall man inte vill lägga för mycket på behandlingar.

Något jag inte gillar är Falkenberg Strandbad, eftersom de inte har en enda vettig pool.
 
Ooo, tack! Nu har jag lite att googla :)
Ronneby Brunn har jag kikat på redan, ligger nära där mamma bor och hon har inte varit där i det syftet, men det hade varit kul att transportera henne LIIIIITE längre hemifrån :D
Fler förslag uppskattas, om någon har något på lager, men jag har definitivt något att utgå ifrån nu :)
 
Håller med om att Ronneby inte är en höjdare. God mat dock.

Falkenberg strandbad är jättebra. - om man gör deras sparitual. De har som Ramona säger ingen vettig pool.
Arken är super! :)
 
Jag har tyvärr inga personliga erfarenheter, men hört mycket gott om Ystad Saltsjöbad. Sedan ser jag ju deras upplägg från Facebook. Inte illa.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Farris Bad i Larvik är superfint! :heart
Är man "pryd" kan det dock vara värt att kolla upp hur det är det datum man ska dit, då det vissa dagar är naket som gäller:o
Är dock tillåtet att vara näck även andra dagar, men inte otillåtet med badkläder;)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Min mamma fyller jämnt och jag har lovat henne en spavistelse.
Har dock själv inte så mycket erfarenheter av olika span, så hjälp!
Är ute efter ett ställe där vi kan äta gott, basta och bada, få några behandlingar och sova skönt. En eller två övernattningar. Någonstans i Sverige eller utomlands (men tyvärr inte båtresa, mamma blir sjösjuk bara hon ser en båt). Helst inte så dyrt att jag blir ruinerad ;)
Förslag? Hjälp hjälp hjälp :D

Var på spa nyligen, på Vadstena klosterhotell. Har inte varit på något annat så kan inte jämföra, men det kan jag verkligen rekommendera! Superfräscht (i princip nytt), jättefint på hotellet och hela klosterområdet. Frukost och restaurang på hotellet var av mycket hög klass (enligt mig som inte direkt är nån finsmakare, men typ blev det efter att ha varit där).
 
Jag bokade nyss Falkenberg strandbad :) en kompis var där för ett tag sedan och hon var nöjd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 154
Senast: Ramona
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 110
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 447
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp