Bukefalos 28 år!

bra termosmugg sökes?

Jag har en ifrån Lagerhaus, 49;- . http://www.lagerhaus.se/produkter/kok-matrum/270#thermomugg-emergency-coffee-p3680
Har blivit mycket förvånad över hur bra den faktiskt är! Nu i vinter har den används flitigt till och i skolan. Är skållhett i bilen, skållhett första lektionen men sedan så kan man dricka normala klunkar.
Man klickar fast ett litet lock över öppningen och klickar även fast det på motsatta sida när man dricker.
Det enda problemet jag har är att den inte riktigt passar för mugghållaren i min bil, är väldigt smalt mellan handbroms och hållare. :(
 
Stort tack för alla era svar! Miao: är den du har i plast? Funderar på om de i stål håller värmen bättre. Men då kanske man får leva med att inte få en rosa ;)
 
Säger fortfarande Thermos från CO för 229kr.

Suverän!
håller helt med! Sjukt bra, min va för varm en natt under förkylning och fick stå med locket uppe, 12 timmar senare var det fortfarande varmt som i nästan för varmt!

Jag har en ifrån Lagerhaus, 49;- . http://www.lagerhaus.se/produkter/kok-matrum/270#thermomugg-emergency-coffee-p3680
Har blivit mycket förvånad över hur bra den faktiskt är! Nu i vinter har den används flitigt till och i skolan. Är skållhett i bilen, skållhett första lektionen men sedan så kan man dricka normala klunkar.
Man klickar fast ett litet lock över öppningen och klickar även fast det på motsatta sida när man dricker.
Det enda problemet jag har är att den inte riktigt passar för mugghållaren i min bil, är väldigt smalt mellan handbroms och hållare. :(

Haft en sån, kastat en sån. Ett jävla skit, för mig höll den inte ens varmt 1 timme. Fisljummet redan när jag klev på tåget 30 min senare efter jag åkt hemifrån...
 
Om du bara ska ha den i bilen kan jag varmt rekommendera denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Termomugg-4-dl-39252/
Jag gillar handtaget, det är lättare att hålla i det än runt en ganska grov mugg, tycker jag.

(Jag är inne på min tredje, enbart på grund av att jag tappat dem i stallgolvet varvid bottenplattan i plast sprack och pojkvännen tyckte att jag behövde nya :D )
Den var ju billig i alla fall. Det är ju lite det som är frågan, egentligen är det väl främst till bilen. Men sen börjar jag fundera och tänker att det gör ju inget om den går att ha till fler tillfällen... Om det är så svårt att välja och bestämma sig tyder det kanske på att fler alternativ är bra/ok, annars skulle det nog inte vara ett så svårt val :)
 
Om du bara ska ha den i bilen kan jag varmt rekommendera denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Termomugg-4-dl-39252/
Jag gillar handtaget, det är lättare att hålla i det än runt en ganska grov mugg, tycker jag.

(Jag är inne på min tredje, enbart på grund av att jag tappat dem i stallgolvet varvid bottenplattan i plast sprack och pojkvännen tyckte att jag behövde nya :D )

Jag gillar inte den där. Det är den enda jag provat och den tycker jag är så dålig, lätt att spilla och handtaget gillar jag inte alls. Dessutom läcker min om den välter.
 
jag kan tillägga att i detta fallet finns inget behov av att ha muggen i någon väska, den ska bara bäras ut till bilen och hinner tömmas under den dryyga timme som resan till jobbet tar. Det viktiga är att den är lätt att dricka ur medan man kör bil. Och att den inte läcker. (nuvarande används med femton lager hushållspapper runt :( )

Till precis det ändamålet har jag en Sagaform Takeaway. Dubbel keramik och silikonlock. I love it.
 
Har lite olika. Den från asaklitt, Claes Ohlsson håller tätt. Värmen sådär, dock betydligt bättre än en mygg köpte på hööks (fast den var iofs snyggare). Däremot jobbig med två lock tycker jag om man inte lägger i blöt lite innan disk. Skulle nog satsa på en thermo redan från början istället.
 
Åter igen tack för erfarenheter och åsikter! Det lutar nu mot den dyrare varianten jag lade upp länk till, den från Clas Olsson med enhandsöppning och som ska hålla värmen i 8 timmar. Lite dyrare, men fungerar förhoppningsvis både för flera ändamål samt kanske håller ett tag.
 
Åter igen tack för erfarenheter och åsikter! Det lutar nu mot den dyrare varianten jag lade upp länk till, den från Clas Olsson med enhandsöppning och som ska hålla värmen i 8 timmar. Lite dyrare, men fungerar förhoppningsvis både för flera ändamål samt kanske håller ett tag.
Grattis! Bra val! Köpte du den? Jag har ett par stycken sen några år tillbaka och de är super! Håller värmen lika bra som en rejäl termos, enkel att öppna, rymmer en halvliter och bäst av allt; Håller tätt! Släng den i ryktväskan, gympabagen eller vad som helst, är den åtskruvad så läcker den inte. Jag köpte våra när vi skulle på solsemester, perfekt att ha med på stranden, håller vattnet iskallt! Perfekt att dricka ur på natten, då inga småkryp hoppat i för att bada heller! Nästa morgon är vattnet fortfarande kallt. Bäst!
 
Grattis! Bra val! Köpte du den? Jag har ett par stycken sen några år tillbaka och de är super! Håller värmen lika bra som en rejäl termos, enkel att öppna, rymmer en halvliter och bäst av allt; Håller tätt! Släng den i ryktväskan, gympabagen eller vad som helst, är den åtskruvad så läcker den inte. Jag köpte våra när vi skulle på solsemester, perfekt att ha med på stranden, håller vattnet iskallt! Perfekt att dricka ur på natten, då inga småkryp hoppat i för att bada heller! Nästa morgon är vattnet fortfarande kallt. Bäst!
Japp köpte en sådan och har i stort varit jätte nöjd! Köpte först en som började läcka ibland, fick den utbytt mot en ny. Den har hållit tätt hela tiden utom typ en gång. Och har sedan inte läckt efter det heller. Funderar på om det är något vid just det tillfället som spelar in. Om det skulle vara fukt i locket eller annat. Men överlag är jag jättenöjd.
 
Kul att du gillar den! Man får vara lite noga när man häller i drycken, och torka av den om den blir blöt innan man skruvar på korken. :) Jag gillar mina, brukar ta med vatten i bilen om jag så bara ska åka en kortare sväng, gillar att kunna ta en kall slurk vatten, fesljummet är äckligt! :yuck: Vänta bara till sommaren, då kommer du att älska den! ;)
 
citerar HLR läraren " sluta äta när ni kör/åker bil, är olyckan framme så kan det vara den sista tuggan som tar ert liv"

Han berättade en läskig historia om en kille som troligtvis hade överlevt bilolyckan om inte kanelbullen hade kvävt honom.

Så i min familj är det slutätet i bilen. Hellre en fikapaus på vägen.
 
Jag har en i stål från starbucks. Den har gummi på mitten så man slipper bränna fingrarna. Håller kaffet varmt i minst 1,5 timmar, längre än så har jag inte testat så den håller säkerligen värmen längre.
Lätt att dricka ur även i bilen och inget spill i väskan.

Skulle jag köpa en ny skulle jag nog satsa på den där ni länkade till med knappen man trycker på. Verkar himla smidigt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 132
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 067
Senast: Jojo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 341
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp