Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Jambisk pentameter...
(Kan dock variera beroende på dialekt! :p)

Kåt är vännen, ess-emm-essen viner
Vad ska te-ess göra, allt är kaos
Pojkvän ilsken, vän förlorad - Buke!
Där finns vishet, där finns hjälpen, skriver
Buke läser, buke svarar: vänner?
Plus den killen låter knepig, varför?
Kåta vänner får va kåta, släpp det
Akta bara: övertolkad vänskap

Visste väl att jag skulle få användning för de där litvetpoängen nån dag! :idea:
 
Usch vilken hemsk tråd, jag skrattar så jag gråter och tycker synd om TS som har ett problem med sin kåta kompis.

Mer poesi åt bukefalisterna och TS: Vad spelar det för roll om han är kåt på dig? Det är väl trevligt med någon som är ärlig med sina känslor för en gångs skull? Att han är kåt betyder ju inte att han måste ta dig till varje pris. Förhoppningsvis är han en sån som kan hålla sina lustar i schack.

/Lavinia, som haft kompisar som varit kåta på mig, utan problem.
 
Hur tänker ni om detta?
Jag tänker att det är en skitgrej. Vari menar du att problemet ligger?
Jag hade tagit att någon vill ligga med mig som en komplimang, så länge personen var relativt normalt vill säga.

Menar du att du kommer att bete dig annorlunda mot honom nu i framtiden? Eller menar du att du på något vis måste agera på informationen du fått tillgänglig?

Jag hade bara svarat att det var jättekul att han ville ligga med dig, men att du ju, som han vet, redan har någon som har det jobbet i ditt liv. ;)
 
Hexameter kanske?

Sjung
o gudinna om tråden om kåtaste vännen på Buke;
Bra vän är kåt skriver ts på Buke i nattens vak
Vers
måtten flödar ymnigt i svaren, tillika sarkasmen

Bästa inlägget på buke ever! Jag vill gilla det tiofalt, men det tillåter inte det korkade forumformatet.

(Jag brukar lära barn vad hexameter är med hjälp av mumintrollen, känner att det är stor risk att jag råkar använda din vers nästa gång.)
 
Jag ser faktiskt den här tråden som ren könsdiskriminering. Här pratas det om en bra, manlig, vän som är kåt, men inte ett ord nämns om hur bra vänner kvinnor är i och med att alls kvinnor ju är glada, kåta och tacksamma. Det är tre bra egenskaper, men såklart att det är en MAN som är bra bara för att han råkar inneha en av egenskaperna. :mad:
 
Snälla Buke, hjälp mig!

I natt fick jag ett meddelande från en nära vän till mig. Vi har dock bara träffats två gånger, men pratat över internet ett bra tag. Vi har kommit varandra väldigt nära på kort tid och han är en väldigt bra vän till mig (med förtydligande på vän!). Nu är det så här att i natt skrev han till mig och ja, ungefär så här skrev han:

Han: "Nu vill jag inte vara en sån, och jag tror nog att det är skitolämpligt att säga detta, men jag är grymt kåt på dig, haha! "

Jag: "Oj... Jag vet inte vad jag ska svara faktiskt..."

Han: "Det var väldigt dumt skrivet haha, men alltså fan :( "

Jag blev väldigt paff och känner mest att, jag vet inte. Till saken hör att jag har en pojkvän sen ca 7 år tillbaka. Vi är lyckliga tillsammans och det vet denna vän mycket väl om. Inget fel från någons håll här egentligen, ens känslor kan man ju inte rå för. Men eftersom vi håller till i en branch som gör att vi kommer ses en del fram över så känns det på något sett ännu jobbigare. Han är som sagt en bra vän till mig.

Jag berättade detta för min pojkvän och han tog det inte bra i början. Han sa typ "varför sa du inget direkt?" och det hade jag inget bra svar på. Då vart han lite sur och jag försökte säga att jag nog var orolig att han skulle ta det fel (ehh)... Sen säger han "Honom får du inte träffa något mer" och "han vet inte vad han ger sig in på, höhö". Sen sa han att han skämtade... Visst jag tror honom, men ja...

Nu skrattar han mest åt det och tycker det är "kul på ett hånfullt sett".

Har ni varit med om liknande? Hur reagerade ni? Hur tänker ni om detta?

För att svara TS:

Det finns säkert JÄTTEMÅNGA som vill ligga med dig, både vänner och främlingar – och det är väl gött? :)
Han blev säkert lite stött när han inte fick drömresponsen efter att han outat det, men det är väl inget som hindrar att ni kan fortsätta vara vänner? Nu vet du, då är det bara att tacka för info, släppa det och gå vidare.

Ingen big deal.
 
Är det bara jag som reagerar på att TS skriver väldigt bra VÄN om en person hon träffat två gånger?

Kompis hade i min värld varit ett bättre språkbruk. Är man verkligen VÄN med nån man knappt träffat

Jag tänker snarare att om någon känns som en väldigt bra VÄN när man bara har träffats två gånger, så är det rätt troligt att pilskhet och/eller förälskelse är inblandat. Den där illusoriska närheten som sådana känslor kan skapa.

Därutöver förstår jag inte problemet överhuvudtaget, förutom att jag allvarligt hade övervägt att göra slut om min partner uttryckt sig som TS sambo.

Kanske är det problemet med sambon TS vill diskutera? Det vore begripligt.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 639
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp