Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Precis! Jag har några vänner som jag inte har träffat alls och några som jag bara har träffat enstaka gånger men jag har tät kontakt med dem via nätet. Man måste inte ha träffats för att kalla någon för vän.
Fast TS skriver haft kontakt en längre period, samt att de kommit nära väldigt fort. Det låter inte som åratals kontakt.
 
Fast TS skriver haft kontakt en längre period, samt att de kommit nära väldigt fort. Det låter inte som åratals kontakt.

Fast en av mina fd bästa vänner träffade jag på nätet, det var visserligen en tjej och jag är tjej. Men på det året jag ansåg henne vara en av mina bästa vänner så sågs vi bara en gång och det var när hon var och hälsade på mig en långhelg(tors-sönd). Vi pratade visserligen minst 1 timme i telefon varje dag, men vi sågs ju inte.
 
Men Hjälp! :rofl
Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på...å ena sidan undrar jag hur tråden kunde spåra ur så otroligt tokigt (men onekligen roligt :rofl:) å andra sidan undrar jag varför...?
Och å tredje sidan (jag får väl skaffa mig ett tredje ben om det ska vara så :cool:) så TS- frågan är väl om DU är kåt på honom, annars spelar det väl ingen som helst roll att han inte kan bete sig?
Bara gör klart för honom att det inte är önskvärt?

Och det där med "nära vänner"...jag har OTROLIGT många som jag räknar till vänner (mestadels bukefalister...) TROTS att jag aldrig träffat dem...lika så träffar jag väldigt många som jag absolut inte skulle kalla vänner även om vi umgås regelbundet.
 
TS: Tycker väl mest din pojkvän verkar vara ett rövhål som ska lägga sig i dina relationer med andra människor - vad har han med dem att göra?

Övriga:
Önskar att jag med kunde skriva så vacker poesi, någon som kan lära mig? Bukekurs kanske?
 
Jag ser faktiskt den här tråden som ren könsdiskriminering. Här pratas det om en bra, manlig, vän som är kåt, men inte ett ord nämns om hur bra vänner kvinnor är i och med att alls kvinnor ju är glada, kåta och tacksamma. Det är tre bra egenskaper, men såklart att det är en MAN som är bra bara för att han råkar inneha en av egenskaperna. :mad:
Tänk om det hade varit en MAN som skrivit inlägget, då hade den stackaren haft hela bukemaffian efter sig! :nailbiting:
 
@mittlillanick

Jag skulle nog inte uppskattat beteendet hos vare sig din vän eller pojkvän.

Vännen kanske borde tänka på vad som är smidigt att säga i en vänskapsrelation om denna nu är tydligt begränsad till just vänskap.

Pojkvännen kanske borde tänka på att du inte är hans ägodel och att han således inte kan förbjuda dig att göra vad helst du önskar (ex. umgås med din vän). Snäppet värre än vännen tycker jag, som kanske bara var klumpig.
 
En kåt liten kille på nätet
Sa: Vore det kanske förmätet
Om jag ville knulla
med dig lilla Ulla
Jag kommer så fort jag har ätet. ( ...ööh :confused:)

(Limerick! :) Dock har den begränsningen att TS måste heta Ulla, annars funkar den inte)
Om TS varken heter Ulla eller Filippa så funkar det även kalasbra att byta den tredje raden mot "Med dig i sänghalmen rulla". Bara som en parentes sådär, utan att inkräkta för mycket på ditt fantastiska verk :bow:
 
Jag tänker att det är en skitgrej. Vari menar du att problemet ligger?
Jag hade tagit att någon vill ligga med mig som en komplimang, så länge personen var relativt normalt vill säga.

Menar du att du kommer att bete dig annorlunda mot honom nu i framtiden? Eller menar du att du på något vis måste agera på informationen du fått tillgänglig?

Jag hade bara svarat att det var jättekul att han ville ligga med dig, men att du ju, som han vet, redan har någon som har det jobbet i ditt liv. ;)
Du är så jävla bra, Ramona! :bow: Ditt sätt att tänka är befriande många gånger! Och förresten, tycker jag att du ska komma till buke oftare med dina befriande tankar, jag tror buke behöver det. JAG behöver det!


Och så måste jag bara ösa ur mig det här:
Dessa många trådar på buke om relationsproblem, kärleksproblem, knullproblem o.s.v., alltså, hur många av de här trådarna innehåller egentligen ett problem?
Jisses!
1. man pratar med varandra
2. man pratar med varandra
3. man pratar med varandra.

Där är lösningen. Och om man inte vet hur man ska vidare med ett nytt förhållande, så kan man antingen prata med varandra eller knulla med varandra om man så vill. Istället för att se ett problem i varenda en sak eller händelse här på jorden, i livet, i döden, i vänskaperna, i relationerna och vad tusan som helst!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 640
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp