Bukefalos 28 år!

Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Känner att vi missat en stor poetisk gren här, nämligen den nutida poplåten. Jag har fixat refrängen:

Bra vän är kåt
Bra vän är kåt
Därför skriver jag en låt
Om min vän som är kåt
Han vill ta mig på en båt
Min bra vän är kåt
 
Jag tycker att det är respektlöst och väldigt otaktiskt av din vän- vet man att någon är nöjd i sitt förhållande får man respektera det. Vad tycker han att du ska göra med informationen att han är kåt på dig? Bli tacksam? Smickrad?
Varför skulle det vara respektlöst att tala om (positiva) känslor man har för någon? Jag kan verkligen inte förstå det. Tar du på något sätt skada av det? Om du nu har ett förhållande som du är nöjd med, vilken skada gör det att veta att det finns andra som är attraherad av dig eller är kär i dig?

Ingen alls skulle jag säga. Och jag kan inte på något sätt se hur det skulle vara respektlöst att berätta?
 
Jag tänker också att trådens titel är ett jävligt bra konstaterande:
En bra vän är kåt.
Bättre vänner är kåtare.
Bästisar är kåtast.

Kåt vän är bra vän, liksom.

Ja det är en fantastisk rubrik, den förtjänade verkligen priset den vann! Det finns så fina variationsmöjligheter...

Bra! Vän är kåt. [ :grin: Preciiiiiis som jag planerat... :sneaky:]

Braaaaaaa vän [sagt med lockande, inställsam röst]; är kåt [:love:]

Bra vän är... kåt? [ :confused: Nybörjare i relationsdjungeln]

Plus att den vackra rytmen inbjuder till poesiafton!
 
Ja det är en fantastisk rubrik, den förtjänade verkligen priset den vann! Det finns så fina variationsmöjligheter...

Bra! Vän är kåt. [ :grin: Preciiiiiis som jag planerat... :sneaky:]

Braaaaaaa vän [sagt med lockande, inställsam röst]; är kåt [:love:]

Bra vän är... kåt? [ :confused: Nybörjare i relationsdjungeln]

Plus att den vackra rytmen inbjuder till poesiafton!

"Komsi, komsi kåt"
 
Och så måste jag bara ösa ur mig det här:
Dessa många trådar på buke om relationsproblem, kärleksproblem, knullproblem o.s.v., alltså, hur många av de här trådarna innehåller egentligen ett problem?
Jisses!
1. man pratar med varandra
2. man pratar med varandra
3. man pratar med varandra.

Om mitt problem är att jag har ont i halsen och inte får fram ett ljud då? :( Vad ska jag då göra?!?! :nailbiting::arghh:
 
Känner att vi missat en stor poetisk gren här, nämligen den nutida poplåten. Jag har fixat refrängen:

Bra vän är kåt
Bra vän är kåt
Därför skriver jag en låt
Om min vän som är kåt
Han vill ta mig på en båt
Min bra vän är kåt

För mig finns det bara en artist som passar för "Bra vän är kåt":

ful-bild-per-gessle.jpg
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 471
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 820
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp