Breda ledade stigbyglar?

Fremling

Trådstartare
Har en fundering angående ledade stigbyglar. Jag har ganska breda fötter och skor så jag skulle behöva breda stigbyglar, förslagsvis 13 cm. Eftersom jag inte rider så ofta känns det lite väl saftigt att betala ca 1500 för ett par sprenger. Har inte hittat någon annan som har så pass breda stigbyglar.

Vet någon här vilka modeller som görs i bredare modell och var man i så fall kan få tag på dem?

Googlade lite först men eftersom jag vet att svaret på allting finns på buke så frågar jag här :)

Sv: Breda ledade stigbyglar?

Jag har också letat efter bredare ledade stigbyglar till sambon men inte lyckats hitta några. Har tittat på Sprenger men i stl 13 är de bara 12 cm på insidan. Antar att det blir så för att de inte räknat med gummit? 12 cm funkar när han har vanliga ridstövlar, men på vintern när man behöver något varmare på fötterna blir det svårt.

MDC har en modell som är 13 cm i innermått. Finns både som ledade och vanliga.
Dock rätt dyra...

Annars har jag själv också letat efter ett par ledade stigbyglar som är bredare men inte hittat några annat än MDC. De flesta är bara 12 cm i innermått öven i herrstorlekarna.

Hööks har ett par svarta composit (plats) med sviktande platta. De är breda och väldigt bekväma.
Bästa stigbyglar jag har haft!

Har du provat så att du vet att de funkar då? För Sprenger är som sagt inte 13 cm i innermått.

Du har helt rätt att Sprenger inte har har 13 i innermått. Det var snarare ca 12 cm... Så problem kvarstår. Finns det något annat märke som har mer än 12.5 cm i bredd?

Kolla på Freejump, de kanske har. Annars säger jag återigen MDC som jag med säkerhet vet har 13 cm i innermått. Finns nog 14 cm t.o.m. Även om MDC är dyra så är det kvalitetsstigbyglar så du kan sen ha dem i säkert ett decennium, minst.

Rättelse till ovanstående, kontrollmätningen visade "bara" 13 cm, men det blir bra ändå :)

/Fremling

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 283
Senast: Mogge
·
Kläder & Bli fin Jag har precis köpt ett par nya skor (tyg, med gummisula) och de knarrar när jag går! Eller ja, en av dem gör … Jag har bara provgått...
Svar
7
· Visningar
4 460
Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande... 2
Svar
36
· Visningar
3 027
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka