Fördelar för företag omsätts i de allra flesta fall till fördelar för hela folket.

Brexit är hål i huvudet men det är inte mitt eller vårt val.

Jag vet många större företag som förbereder avveckling/neddragning i Uk, så kortsiktigt kan det bli fördel för andra länder. Långsiktigt är mindre täta samarbeten urkass.
 
Som sambo med en britt (---) ser jag nyheter från UK varje dag och alla tecken tyder på att det blir ett ja till Brexit. Men - på valdagen blir det ofta så, att folk tvekar, och väljer att stanna kvar i något man trots allt är bekant med, istället för att hoppa ut i något nytt och osäkert. Hela valresultatet senast var ju en stor överraskning, det gick inte ALLS som mätningarna antytt.

Sanningen är ju också den, att det är svårt att rösta om något som man faktiskt inte har en aning om hur det ska påverka ens land och en själv. För det är inget gemene man, eller ens någon, kan förutspå.
 
Som sambo med en britt (---) ser jag nyheter från UK varje dag och alla tecken tyder på att det blir ett ja till Brexit. Men - på valdagen blir det ofta så, att folk tvekar, och väljer att stanna kvar i något man trots allt är bekant med, istället för att hoppa ut i något nytt och osäkert. Hela valresultatet senast var ju en stor överraskning, det gick inte ALLS som mätningarna antytt.

Sanningen är ju också den, att det är svårt att rösta om något som man faktiskt inte har en aning om hur det ska påverka ens land och en själv. För det är inget gemene man, eller ens någon, kan förutspå.

Så svårt är det inte att räkna ut vissa av följderna.
 
Har du talat om för en engelsman eller en skotte att deras land heter Storbritannien, och inte England eller Skottland?

Jag var på resa med ett gäng från West Midlands dvs England. Vissa valde unionsflaggan och andra valde den engelska när man skulle claima sin square foot av peat hos Laphroaig. Jag antydde det vid provningen genom att säga att jag trodde att de var från samma nation. Det blev en intensiv diskussion och orden "traitor", "bloody unionist", "stay in Scotland" och andra tillmälen levde kvar till långt inpå kvällen.

Själva verkade de inte ha noterat de olika preferenserna när det gällde flagga.
 
Skönt att vi är överens om vad som var rätt röst i alla fall. Även om vi säkert röstade helt olika.

Man kan ju tycka att det är lite tokigt att Sverige måste införa Euron fast vi röstat nej... Så när GB röstar blir det väl samma sak som när övriga folkomröstningar inte går EU-elitens väg. Man skiter i resultatet eller så får de rösta om tills de röstar "rätt"
 
Jag var på resa med ett gäng från West Midlands dvs England. Vissa valde unionsflaggan och andra valde den engelska när man skulle claima sin square foot av peat hos Laphroaig. Jag antydde det vid provningen genom att säga att jag trodde att de var från samma nation. Det blev en intensiv diskussion och orden "traitor", "bloody unionist", "stay in Scotland" och andra tillmälen levde kvar till långt inpå kvällen.

Själva verkade de inte ha noterat de olika preferenserna när det gällde flagga.

Ha ha ha

Är det bara jag som tycker det är charmigt?
 
Min man är engelsman och noga med det. Påminde mig så sent som idag...häpp!
Min man som var norrman gjorde tjänst på Leuchars Airforce Base utanför St Andrews i Skottland. När han tröttnade på baselivet hyrde han rum hos en skottsk äldre dam. Hon kastade ut en mycket trevlig man till fördel för min man. She prefered a Nowegian to a bloody foreigner. Min man frågade var han kom i från och hon säger He is English. Det sa allt.
 
Man kan ju tycka att det är lite tokigt att Sverige måste införa Euron fast vi röstat nej... Så när GB röstar blir det väl samma sak som när övriga folkomröstningar inte går EU-elitens väg. Man skiter i resultatet eller så får de rösta om tills de röstar "rätt"
Jag tror definitivt att röstresultatet kommer att följas.
 
För att? Varför skulle man följa resultatet av en folkomröstning den här gången, EU har aldrig gjort det tidigare när folket i fråga röstat fel.
Läste jag fel i all hast? Jag trodde du menade Storbritanniens exit eller stanna kvar! Det valresultatet menade jag kommer att följas.
 
Ja varför skulle valresultatet i den här folkomröstningen att respekteras om folket i det här fallet röstar fel?

Sverige röstade mot att vara med i EMU, likväl är vi med och måste införa euron. Ingen regering har begärt eller fått något undantag. Faktum är att Sverige är ett av de få länder som egentligen enligt reglerna skulle få ha euron.
 
Man kan ju tycka att det är lite tokigt att Sverige måste införa Euron fast vi röstat nej... Så när GB röstar blir det väl samma sak som när övriga folkomröstningar inte går EU-elitens väg. Man skiter i resultatet eller så får de rösta om tills de röstar "rätt"
Eller så får de skaffa sig ett nytt folk.
 
Jag håller tummarna blåa för att Remain vinner. Ställer nog klockan på 05 på fredagmorgonen så jag kan kolla resultaten.
Om Leave vinner är det ju vida väntat att PM David Cameron avgår, och att Gove eller Johnson tar över (gudbevare..). Visst är omröstningen bara rådgivande, men jag har svårt att se att utgången inte respekteras - men lite förvånar väl en dessa dagarna.

Hoppas att det blir som med Skottlands folkomröstning och att de dryga 10% som står på "undecided" faller till Remain på torsdag.

Jag är inte EU's största fan, och tycker långtgående reformer vore en jättebra ide. Dock tycker jag att det är viktigt att se helhetsbilden och de grundläggarna principerna för EU och dess värdegrund, och uppskatta dess värde. I dagens känsliga läge behövs inte mer turbulens driven av obstinata högerkanter som dagdrömmer om det Brittiska Imperiet.
Jag hade haft mer lust att lyssna på Leave kampanjen om några rationella argument hade presenterats tillsammans med en långsiktigt plan för vad de vill göra utanför EU som är så omöjligt som en del av EU, men istället presenteras tunna lögner, rastiska fördomar och slagdängor om att "take back our country/sovereignty"...

12122537_10153775442584175_8483296278298682486_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: tanten
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 822
Senast: TinyWiny
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 733
Senast: Rosett
·
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 266
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp