Bukefalos 28 år!

Var alldeles för ung när omröstningen skedde för att ha koll på detaljerna, men googlade lite, och var förvånad att vi faktiskt är förväntade att införa Euron, då vi uppfyller alla krav. MEN - Finns det egentligen någon påtryckning från EU's håll att detta ska ske? Likväl, vet vi att vi inte skulle få samma undantag som UK och Danmark har om vi frågade? Känns ju nästan som det skulle kunna vara att någon bara slarvade med pappersarbetet?

Till dig och en del andra:

Som jag har förstått: UK och Danmark var medlemmar innan hela EMU blev infört, därmed kunde de föra in sina egna undantag osv innan det godkände avtalet. Sverige blev medlem efter att EMU hade godkänts av EU och medlemskapet var därmed enbart godkänt med en acceptans av EMU.
 
Brexitsida kommer vinna.

Vilken morgon. Skottland vill stanna däremot. Blir det folkomröstning i Skottland nu om självständighet?

Skotland, NI, London, alla vill vi lämna norra england..
Det är shockstämning här. Jag för egen del måste omvärdera en långsiktig framtid här i London. Detta bådar inte gott för ekonomi och arbetstillfällen.
 
Skotland, NI, London, alla vill vi lämna norra england..
Det är shockstämning här. Jag för egen del måste omvärdera en långsiktig framtid här i London. Detta bådar inte gott för ekonomi och arbetstillfällen.
När du flyttar får engelsmännen möjlighet att köpa sin bostad billigare.

EU måste agera nu och visa att man är en tillgång. Fortsätter man att fylla västländerna med EU-migranter och flyktingar lär fler länder följa Storbritanniens exempel. Om däremot EU agerar med styrka, stänger gränserna för flyktingar och hotar länder som Rumänien med uteslutning kan det bli bra. EU har en stark inre marknad.

Hur som helst kan man hoppas att detta får EU att vakna. Annars finns det risk för att västland efter västland lämnar EU och EU blir en öststats organisation.
 
Ska vi vara krassa så är det ett resultat av att EU aldrig haft särskilt omfattande stöd i UK och nu med främlingsfientlighet på frammarsch, med en acceptans för rasism som vi inte sett sedan 1930-talet så har de äldre britterna fått som de vill.

Jag vet många företagsledare som kommer att få jobba extra i sommar för att omvärdera sina brittiska verksamheter och vart de ska flytta dem.

Men britterna får lite som de vill. Trycket på att invandra till ett land som tappat miljontals jobb till andra länder lär minska kraftigt.

In essence kan man säga att nu tar migranterna britternas jobb och flyttar dem annorstädes för att betala skatt där.

Ett historiskt svek av britterna mot sin unga generation, som är den generation som får leva med konsekvenserna mot sin vilja.
 
När du flyttar får engelsmännen möjlighet att köpa sin bostad billigare.

EU måste agera nu och visa att man är en tillgång. Fortsätter man att fylla västländerna med EU-migranter och flyktingar lär fler länder följa Storbritanniens exempel. Om däremot EU agerar med styrka, stänger gränserna för flyktingar och hotar länder som Rumänien med uteslutning kan det bli bra. EU har en stark inre marknad.

Hur som helst kan man hoppas att detta får EU att vakna. Annars finns det risk för att västland efter västland lämnar EU och EU blir en öststats organisation.
Men det är ju främst länderna själva som styr hur många flyktingar de tar.
Det har varit prat om omfördelning av flyktingar enligt kvoter men det har ju knappt skett
 
Väldigt bra på flera vis! Det kommer bli intressant att följa UKs ekonomi följande 10 år. Jag är säker på att allt löser sig för dom.
 
Men det är ju främst länderna själva som styr hur många flyktingar de tar.
Det har varit prat om omfördelning av flyktingar enligt kvoter men det har ju knappt skett

EU blir vad EU gör det till. Problem med EU-migranter och flyktingvåg från Afrika och mellanöstern är inget nytt men EU har valt att blunda för problematiken. Hur konstruktivt är det att Sverige måste upprätta gränskontroller mot Danmark för att EU inte klarar av att säkra sin yttre gräns? Hur konstruktivt är det att vi har bulgarer och rumäner tiggandes på svenska gator?

EU och Europas regeringar har misslyckats fundamentalt i dessa frågor och det är en viktig orsak till varför EU-kritiken växer i Europa.
 
Det kommer bli intressant detta, jag tror att det är slutet för EU som det ser ut idag.
UK kommer nog klara sig rätt bra i det stora hela, de kommer troligen ingå en del olika handelsavtal och därmed plocka russinen ur kakan och det kommer generar väldigt mkt internt kritik i EU, något som förhoppningsvis kommer reformera den stora otympliga kolossen som EU är idag.

I det stora hela så är det inte mer än en stark kritik till EU som det ser ut idag, något jag hoppas EU tar till sig...
 
Det kommer bli intressant detta, jag tror att det är slutet för EU som det ser ut idag.
UK kommer nog klara sig rätt bra i det stora hela, de kommer troligen ingå en del olika handelsavtal och därmed plocka russinen ur kakan och det kommer generar väldigt mkt internt kritik i EU, något som förhoppningsvis kommer reformera den stora otympliga kolossen som EU är idag.

I det stora hela så är det inte mer än en stark kritik till EU som det ser ut idag, något jag hoppas EU tar till sig...

Jag tror också att EU kommer att fortsätta reformeras precis så som skett de senaste 50 åren. Nu utan UK, finns det faktiskt större möjligheter, eftersom de varit en ganska motvillig medlem på en hel del sätt.

UK kommer inte att komma ut "on top" när det gäller handel och finansmarknader, det är en naiv bild. Att plocka russinen ur kakan hade de kunnat göra genom att fortsätta vara med. Nu kommer det istället bli knepiga förhandlingar och en hyfsat stor jobbflykt från UK de kommande 5 åren, för att spara pengar på lång sikt för de multinationella företagen.

UK har haft en gyllene tidsålder som medlem av EU, ffa när det gäller finansmarknaderna, och nu får vi se vilken annan europeisk stad som axlar den rollen. Londons betydelse kommer att minska kraftigt och snabbt, vilket inte är något automatiskt dåligt, annat än för de som jobbar där idag och vill vara kvar.
 
Undrar hur det går nu, när Frankrike inte längre behöver ha några immigration camps vid gränsen mot Storbritannien? Nu släpps alla bara iväg på färjorna och lägren hamnar i England istället.....

Det var intressant att se kartan, hur Skottland och London ville stanna i EU, medan resten ville ut. Jag tror på ett nytt referendum i Skottland nu, där man vill lämna Storbritannien och själva gå med i EU.

Och hur ska Boris reda ut allt? Han blev ju utbuad nyss när han framträdde! Han, som tidigare varit för att stanna i EU men gjorde en kovändning - kanske sedan han vädrat Stadsministerluft...?
 

Liknande trådar

Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
175
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: tanten
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 020
Senast: TinyWiny
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 085
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp