Bukefalos 28 år!

I och för sig har han rätt om det mesta och det är uppfriskande med någon som vill något med EU framåt, istället för att diskutera vad EU inte ska göra.

Fel om skolan som blev sämre och sämre, det kallas inte för inte för PISA valet. Väljer att bortse från all forskning.

Fel om kärnkraften, Harrisburg, Tjernobyl, Fukushima.

Fel om hjärtefrågan försvaret. Avskaffandet av värnplikten blev en katastrof. Folk i allmänhet vill inte krypa i leran för majoren, även om han trodde det..

Thelma och Louise var också uppfriskande när de gasade vid avgrunden.
 
Nej, det är ett fint men komplicerat samarbete, mellan stat, näringsliv, universitet, nationer.
En av alla de fördelar vi har i EU-samarbetet.

Jasså? Du menar att marknaden inte klarar forskningen själv? Vilket intresse har i så fall skattebetalarna att vara med?
 
Jasså? Du menar att marknaden inte klarar forskningen själv? Vilket intresse har i så fall skattebetalarna att vara med?

Den som inte förstår det, behöver läsa på. Intressera sig åtminstone lite. Kortsiktiga ekonomiska intressen löser inte alla problem.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
3
· Visningar
276
Senast: manda
·
Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
231
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp