Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, vilken lekstuga! Folk röstade utan att fatta att det var på riktigt! Röstade som nån slags protest men insåg först efteråt att det var ett historiskt val som skulle få enorma konsekvenser. Och att det, som sagt, var på riktigt.It ain't over until the fat lady sings.
http://www.telegraph.co.uk/news/201...lion-sign-petition-demanding-referendum-reru/
Vi får se vad som händer.
Alltså, vilken lekstuga! Folk röstade utan att fatta att det var på riktigt! Röstade som nån slags protest men insåg först efteråt att det var ett historiskt val som skulle få enorma konsekvenser. Och att det, som sagt, var på riktigt.
Jag tänker på "mitt" Cornwall, där man fått massor med bidrag till allt möjligt, från stranderosion till Eden project (som fick 29 miljoner PUND!), Minnack rtheater till capping av alla de otaliga mine Nu vill man få garanti från staten att fortfarande få in dessa miljoner i bidrag. Jaha, från vem då?
Är det inte delvis en bild media försöker driva? Jag har fått den uppfattningen.Alltså, vilken lekstuga! Folk röstade utan att fatta att det var på riktigt! Röstade som nån slags protest men insåg först efteråt att det var ett historiskt val som skulle få enorma konsekvenser. Och att det, som sagt, var på riktigt.
Jag tänker på "mitt" Cornwall, där man fått massor med bidrag till allt möjligt, från stranderosion till Eden project (som fick 29 miljoner PUND!), Minnack theatre till capping av alla de otaliga mine shaften. Nu vill man få garanti från staten att fortfarande få in dessa miljoner i bidrag. Jaha, från vem då?
Ja alltså demokrati i all ära men det funkar ju mindre bra om största delen är idioter.Det var skrämmande och intressant. Och uppenbarligen verkar en hel del britter (som jag haft kontakt med) blivit rejält tagna på sängen över att kunskapsnivån hos deras landsmän är så ofattbart liten och att man går och röstar i något man inte vet ett skvatt om.
It ain't over until the fat lady sings.
http://www.telegraph.co.uk/news/201...lion-sign-petition-demanding-referendum-reru/
Ja alltså demokrati i all ära men det funkar ju mindre bra om största delen är idioter.
Jag citerar Mike Burkett av alla människor här nu men ändå... "There's no point for democracy when ignorance is celebrated"
Ja jag börjar tänka i samma banor. Folk tar inte sitt ansvar i demokratin. För att demokratin ska funka måste ju folk läsa på och veta vad de röstar på. Nu röstar folk i blindo utan att ha en aning om eventuella följder.Grundtanken med demokrati är att folket ska bestämma. Att han inte vill ha demokrati när folket inte tycker som honom visar att han är en antidemokrat. Det kan man iofs få vara.
Ja jag börjar tänka i samma banor. Folk tar inte sitt ansvar i demokratin. För att demokratin ska funka måste ju folk läsa på och veta vad de röstar på. Nu röstar folk i blindo utan att ha en aning om eventuella följder.
Som jag förstått var huvudgrunden för ett utträde ur EU just att ge människor möjlighet att påverka politiska beslut, med det följer också ett ansvar för de beslut som fattas.Ja jag börjar tänka i samma banor. Folk tar inte sitt ansvar i demokratin. För att demokratin ska funka måste ju folk läsa på och veta vad de röstar på. Nu röstar folk i blindo utan att ha en aning om eventuella följder.
Att många "ångrat sig" menar du? Jag vet inte. Men min man som ju är engelsman har en massa kontakter i Storbritannien som han pratar med nu och de säger samma sak; att många röstade ut som en slags markering för att visa missnöje med diverse saker. Men att många aldrig trodde att ut-sidan verkligen skulle vinna.Är det inte delvis en bild media försöker driva? Jag har fått den uppfattningen.
En opinionsundersökning visade att ca 5 procent ändrat sig från Brexit till remain. Dock spelar det ingen roll då UK kommer gå ur ändå. Ett land kan inte ändra åsikt var och varannan dag baserat på opinionsundersökningar.Att många "ångrat sig" menar du? Jag vet inte. Men min man som ju är engelsman har en massa kontakter i Storbritannien som han pratar med nu och de säger samma sak; att många röstade ut som en slags markering för att visa missnöje med diverse saker. Men att många aldrig trodde att ut-sidan verkligen skulle vinna.
It ain't over until the fat lady sings.
Jag har inte den blekaste aning om vad Sveriges representanter gör därborta.
http://www.theguardian.com/politics...econd-eu-referendum-may-have-been-manipulatedIt ain't over until the fat lady sings.
Ja jag börjar tänka i samma banor. Folk tar inte sitt ansvar i demokratin. För att demokratin ska funka måste ju folk läsa på och veta vad de röstar på. Nu röstar folk i blindo utan att ha en aning om eventuella följder.