Vilket enligt kursstatistiken inträffade på slutet av 1970-talet, då den brittiska ekonomin var riktigt under isen och den svenska kronan ovanligt stark. Det har runnit en del vatten under broarna sedan dess, men britterna kanske vill tillbaka till the Winter of Discontent.

Ja det stämmer rätt bra det. :D. Och? Det finns faktiskt några som inte ser 70-talet som nåt som hände för eoner sen här. Eller 60-talet för den delen :p

Men saken var EU som framgång. Högst diskutabelt.

Härligt med någon som tror att ett mindre tätt Europa-samarbete hade givit en bättre utveckling på dessa områden i dessa länder.

Så ja, EU är en stor framgång - vilket inte betyder att det inte går att göra ännu bättre. Därför utvecklar vi hela tiden samarbetet.

Nja, nu ska man kanske ha klart för sig att UKs totala export till EU är ca 7% av BNP, det är inte där deras marknader ligger utan i Commonwealth, Indien, Australien, Kina, alla sina forna kolonier. EU säljer mycket mycket mer till UK än tvärtom.
Har du nån trovärdig källa på denna siffra?
2013 var exporten till endast Tyskland 10.8% av UK's total, enligt CIA World Factbook.

Visst är det illa att rasister sitter i riksdagen, håller med dig helt @Gammeln.
Det är ju dessa rasister (240st) som har bestämt att vi ska strama åt flyktingarna och bla hindra familjeåterförening nästan fullt ut (verkligen rasistiskt) och ha tillfälliga uppehållstillstånd

Senast ändrad:
Det är ju dessa rasister (240st) som har bestämt att vi ska strama åt flyktingarna och bla hindra familjeåterförening nästan fullt ut (verkligen rasistiskt) och ha tillfälliga uppehållstillstånd

Hur kan du vara så dåligt insatt? Jag har inte hört ett enda rasistiskt argument för den förda politiken.

När liknande förslag kom från SD, långt innan behoven av förändring fanns, så var nästan alla argument för dem rasistiska.

Sedan är den förda politiken olycklig på många sätt, så jag hoppas på en förändring inom rimlig tid.

Hur kan du vara så dåligt insatt? Jag har inte hört ett enda rasistiskt argument för den förda politiken.

När liknande förslag kom från SD, långt innan behoven av förändring fanns, så var nästan alla argument för dem rasistiska.

Sedan är den förda politiken olycklig på många sätt, så jag hoppas på en förändring inom rimlig tid.
De allra flesta familjer som vill hit kommer att hindras att återförenas här i landet samtidigt som väldigt få (endast undantags fall) kommer att få återförenas, är verkligen rasistiskt. Varför vill man splittra familjer

De allra flesta familjer som vill hit kommer att hindras att återförenas här i landet samtidigt som väldigt få (endast undantags fall) kommer att få återförenas, är verkligen rasistiskt. Varför vill man splittra familjer

Nej, det har inget med rasism att göra. Det är hyfsat omänskligt, tragiskt och ineffektivt - så det är inte en bra grej. Men den är inte ett dugg rasistisk.

Jag vet inte. Det var dock en av frågeställningarna som kom upp under de diskussioner hos BBC som jag lyssnat till på radion de senaste dagarna. Vad som kommer att hända sedan man lämnat EU alltså, inte idag och imorgon.
Jag missförstod och trodde du menade nu direkt. Men rent objektivt låter det inte som att det kommer bli något stort problem, UK lämnar inte EU förrän om tidigast två år och har inte flyktingmottagningen inom EU kommit att bli mer ordnad innan dess så lär det finnas större problem och förbindelsen mellan UK och EU kastas inte heller ut i något laglöst kaos utan det kommer regleras med avtal precis som nu.

Jag tycker det är ett bra exempel på hur media försökt blåsa upp det hela så mycket de kunnat, det vi ser nu är att marknaden återhämtade sig på bara någon dag och rörelserna blev inte alls särskilt dramatiska. Risken att UK splittras känns mer allvarlig? Men jag vet för lite om UK och risken för det och vilka konsekvenserna skulle bli.

Men saken var EU som framgång. Högst diskutabelt.

Är inte det här kärnan i alltihop? Ditt grundantagande är att EU är dåligt. Dåligt i sig, och dåligt för alla inblandade.

Och då är förstås allt dåligt som händer GB nu när de lämnar ren slump eller hade hänt ändå, om EU per definition är dåligt så är det ju logiskt omöjligt för dig att något land kan få det sämre av att gå ur, på något plan. Allt som är dåligt i EU-länderna beror på EU, säger sig ju självt att alla skulle ha det bättre utanför.

Och eftersom EU är dåligt, så är såklart framtidsutsikterna för EU mörka, så något annat än worst case scenario känns inte rimligt för dig.

Problemet är väl att väldigt många inte delar ditt grundantagande, och utan det är det svårt att förstå den nuvarande situationen på det sätt du gör.

Nej, det har inget med rasism att göra. Det är hyfsat omänskligt, tragiskt och ineffektivt - så det är inte en bra grej. Men den är inte ett dugg rasistisk.
Just den delen av lagen är så pass rasistisk att man skulle kunna tro att det var SD som styrde landet

Är inte det här kärnan i alltihop? Ditt grundantagande är att EU är dåligt. Dåligt i sig, och dåligt för alla inblandade.

Och då är förstås allt dåligt som händer GB nu när de lämnar ren slump eller hade hänt ändå, om EU per definition är dåligt så är det ju logiskt omöjligt för dig att något land kan få det sämre av att gå ur, på något plan. Allt som är dåligt i EU-länderna beror på EU, säger sig ju självt att alla skulle ha det bättre utanför.

Och eftersom EU är dåligt, så är såklart framtidsutsikterna för EU mörka, så något annat än worst case scenario känns inte rimligt för dig.

Problemet är väl att väldigt många inte delar ditt grundantagande, och utan det är det svårt att förstå den nuvarande situationen på det sätt du gör.
EU är till för folket och inte eliten. Eliten ska vi nog kunna plocka ner. Bäst är om alla länder sköter sig själva så blir det inget tjafs

EU är till för folket och inte eliten. Eliten ska vi nog kunna plocka ner. Bäst är om alla länder sköter sig själva så blir det inget tjafs

Nej, för inom länder kan det ju aldrig bli tjafs.:cool:

Kanske bäst att var människa blir en ö, om vi upplöser samhället och slutar försöka komma överens och leva tillsammans så slipper vi ju tjafs helt och hållet?

Att det är svårt att komma överens är väl en väldigt dålig anledning att inte ens försöka. Ibland går det inte (TTIP t ex känns väl väldigt tveksamt om det kommer bli av), men ofta går det ju. Och ska jag välja mellan att lite tjafsigt leva tillsammans eller utan tjafs helt isolerad, så väljer jag det förra alla dag i veckan.

Nej, för inom länder kan det ju aldrig bli tjafs.:cool:

Kanske bäst att var människa blir en ö, om vi upplöser samhället och slutar försöka komma överens och leva tillsammans så slipper vi ju tjafs helt och hållet?

Att det är svårt att komma överens är väl en väldigt dålig anledning att inte ens försöka. Ibland går det inte (TTIP t ex känns väl väldigt tveksamt om det kommer bli av), men ofta går det ju. Och ska jag välja mellan att lite tjafsigt leva tillsammans eller utan tjafs helt isolerad, så väljer jag det förra alla dag i veckan.
Varför har vi skapat länder? Hela jorden kan väl vara ett enda land. Fördelen blir ju då har vi inte kommer att ha flyktingar eller invandrare. Då har man inget land att fly varken ifrån eller till och varken invandra eller utvandra till. På det sättet skulle man också slippa tjafs

Varför har vi skapat länder? Hela jorden kan väl vara ett enda land. Fördelen blir ju då har vi inte kommer att ha flyktingar eller invandrare. Då har man inget land att fly varken ifrån eller till och varken invandra eller utvandra till. På det sättet skulle man också slippa tjafs

Man kan ju för all del tänka sig mellanting mellan att hela världen är ett enda land, och att varje land är isolerat från sin omvärld.

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 419
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Snurrfian
·
Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
308
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka