Bukefalos 28 år!

Britney Spears Instagram

Haha, jag håller med! Men ändå så är jag så hemsk att jag tycker att något verkar off :o , men det förklaras väl förmodligen med att hon har levt under förmyndarskap länge etc.

Jag håller med om att i just detta fall känns det ju helt klart som att något inte riktigt står rätt till. Men att generellt uttala sig om att "40-åriga tvåbarnsmorsor" inte ska "visa upp sig", nä, det är inte okej.
 
Haha, jag håller med! Men ändå så är jag så hemsk att jag tycker att något verkar off :o , men det förklaras väl förmodligen med att hon har levt under förmyndarskap länge etc.
Man kan ju tycka att nånting verkar off och ändå inte vara osolidarisk gentemot andra kvinnor. Jag tror det är mycket vi inte vet och som aldrig kommer komma upp till ytan här, och egentligen är det kanske meningslöst att spekulera i vad det kan vara. Men jag blir lite illa berörd av att en kvinna som sexualiserats från det att hon var ett barn postar dom här bilderna/klippen på sig själv. Känns på nåt sjukt sätt som att samhället skapat detta.
 
Okej, så om det här var låt säga Leif gw Persson som visade upp sig naken med texten " jag älskar att slicka och är bra på det" så hade det varit helt ok och frigörelse?😂 hur lyckas vissa alltid vända allt till att ha dla om kvinnoförtryck?
 
  • Haha
Reactions: Nox
Okej, så om det här var låt säga Leif gw Persson som visade upp sig naken med texten " jag älskar att slicka och är bra på det" så hade det varit helt ok och frigörelse?😂 hur lyckas vissa alltid vända allt till att ha dla om kvinnoförtryck?
Hon har kanske behov av frigörelse för att hon varit förtryckt, vilket GW inte varit. Ska vi då fortsätta förtrycka Spears för att hon enligt dig inte frigör sig "på rätt sätt", eller ska vi ha förståelse för att någon som inte fått vara fri sedan barnsben nu kanske beter sig lite barnsligt trots sin ålder? Hon är inte en sämre människa för det.
 
En bättre jämförelse vore väl iranska kvinnor som postar bilder i shorts och t-shirts med hårsvallet löst, eller man hand i hand med sin pojkvän i Quatar osv.

Britney verkar inte må bra alls och det tar sig uttryck i en del handlingar bland annat på sociala medier som hon kanske själv kommer ångra en dag, men att hon 1: är kvinna, 2: är 40 år gammal och 3: har barn, har inget samband med lämpligheten i hennes agerande. Herregud vi föds alla nakna.
 
Hon har nog haft förmyndare av en anledning och bara för att hennes pappa missbrukade sitt förmyndarskap betyder inte att Britney är frisk. Jag är inget speciellt insatt i alla turer kring Britney men det är uppenbart att hon inte enbart försöker frigöra sig själv utan det är ganska mycket mer bakom det hela. Blicken och kroppsspråk i kombination med text och bilder talar sitt tydliga språk i det här fallet.
 
Hon har nog haft förmyndare av en anledning och bara för att hennes pappa missbrukade sitt förmyndarskap betyder inte att Britney är frisk. Jag är inget speciellt insatt i alla turer kring Britney men det är uppenbart att hon inte enbart försöker frigöra sig själv utan det är ganska mycket mer bakom det hela. Blicken och kroppsspråk i kombination med text och bilder talar sitt tydliga språk i det här fallet.

Ja, men det är väl vad vi alla säger? Att det ligger mer bakom detta. Och ingen har ju påstått att hon är frisk heller.
 
Jag tänker såhär att man får självklart uttrycka sig på sitt eget sätt och naket är inte per automatik dåligt bara för att man är kvinna, men jag tycker inte detta handlar om nakenbilder som fenomen utan detta handlar snarare om signalerna. Britney har fortfarande många unga fans och hennes IG är offentlig. Nakenbilder är okej, men då kanske man ska publicera dem i en annan kontext och i en annan kanal som riktar sig till en annan målgrupp. Om ett ungt fan på låt säga 9 år försöker kopiera hennes bilder, fotar sig själv naken i badkaret och lägger ut på nätet med texten "I like to suck", hade man fått en bra känsla i magen då?

Jag tycker att ska man publicera den typen av bilder på nätet så måste man kunna resonera kring vilken effekt och spridning bilderna kommer ha i förhållande till den personen man är. Britney är en världskändis och kommer alltid vara oavsett vad hon vill framöver, hennes karriär har cementerat den kändisstatusen hon kommer ha för all framtid. Om man inte har den mentala förmågan att inse vilka konsekvenser oaktsamma publiceringar kan få så kanske man borde ha någon som sköter ens sociala medier åt en och hjälper en att vara som ett filter gällande vad som bör publiceras på ens offentliga kanaler och inte. Det är helt okej att publicera nakenbilder men som kändis bör man tänka ett extra varv kan jag tycka.
 
Jag håller med om att i just detta fall känns det ju helt klart som att något inte riktigt står rätt till. Men att generellt uttala sig om att "40-åriga tvåbarnsmorsor" inte ska "visa upp sig", nä, det är inte okej.

Det handlar inte alls om att en ”40årig 2-barnsmorsa” inte får visa upp sig. Snälla, måste ni alltid vända och vrida på allt?
Tror ALLA här fattar vad jag menar. 40 år = du förväntas inte vara en naiv tonåring längre. Förmyndarskap eller inte, men hon har livserfarenhet.
2 barnsmor= nån form av konsekvenstänk borde rimligtvis finnas.

Ni säger att nått är fel, men vi ska låta henne visa upp sig för hela världen?! Bilder hon förmodligen kommer ångra att hon publicerat och därmed riskera att må ännu sämre.
Ni skriver att någon annan bör sköta hennes sociala medier. Så det är ok att hon postar sina bilder, för kvinnokroppen ska inte sexualiseras (håller iof med där, men nu ser inte samhället ut så) men sköta sina egna sociala medier… no no det är hon inte kapabel till?
 
Det handlar inte alls om att en ”40årig 2-barnsmorsa” inte får visa upp sig. Snälla, måste ni alltid vända och vrida på allt?
Tror ALLA här fattar vad jag menar. 40 år = du förväntas inte vara en naiv tonåring längre. Förmyndarskap eller inte, men hon har livserfarenhet.
2 barnsmor= nån form av konsekvenstänk borde rimligtvis finnas.

Ni säger att nått är fel, men vi ska låta henne visa upp sig för hela världen?! Bilder hon förmodligen kommer ångra att hon publicerat och därmed riskera att må ännu sämre.
Ni skriver att någon annan bör sköta hennes sociala medier. Så det är ok att hon postar sina bilder, för kvinnokroppen ska inte sexualiseras (håller iof med där, men nu ser inte samhället ut så) men sköta sina egna sociala medier… no no det är hon inte kapabel till?
Men nu klumpar du ihop flera i tråden som
skrivit olika saker som att vi alla håller med varandra i allt, inte särskilt snyggt.
 
Det handlar inte alls om att en ”40årig 2-barnsmorsa” inte får visa upp sig. Snälla, måste ni alltid vända och vrida på allt?
Tror ALLA här fattar vad jag menar. 40 år = du förväntas inte vara en naiv tonåring längre. Förmyndarskap eller inte, men hon har livserfarenhet.
2 barnsmor= nån form av konsekvenstänk borde rimligtvis finnas.

Ni säger att nått är fel, men vi ska låta henne visa upp sig för hela världen?! Bilder hon förmodligen kommer ångra att hon publicerat och därmed riskera att må ännu sämre.
Ni skriver att någon annan bör sköta hennes sociala medier. Så det är ok att hon postar sina bilder, för kvinnokroppen ska inte sexualiseras (håller iof med där, men nu ser inte samhället ut så) men sköta sina egna sociala medier… no no det är hon inte kapabel till?

Fast nej, nu blev det nog inte många rätt här. Som Nahar påpekat så klumpar du ju ihop flera olika svar som kan ha olika kontext, på tal om att vända och vrida?
 
Jag tror på psykisk ohälsa som hon självmedicinerar, allternativt att hon går på rätt tunga mediciner.
Litium har ju väldigt mycket biverkningar och får väl definitivt räknas som en "tung medicin". Sen om det förekommer missbruk eller annan medicinering utöver det (som hon själv berättat om) vet väl ingen av oss.
 
Jag tänker såhär att man får självklart uttrycka sig på sitt eget sätt och naket är inte per automatik dåligt bara för att man är kvinna, men jag tycker inte detta handlar om nakenbilder som fenomen utan detta handlar snarare om signalerna. Britney har fortfarande många unga fans och hennes IG är offentlig. Nakenbilder är okej, men då kanske man ska publicera dem i en annan kontext och i en annan kanal som riktar sig till en annan målgrupp. Om ett ungt fan på låt säga 9 år försöker kopiera hennes bilder, fotar sig själv naken i badkaret och lägger ut på nätet med texten "I like to suck", hade man fått en bra känsla i magen då?

Jag tycker att ska man publicera den typen av bilder på nätet så måste man kunna resonera kring vilken effekt och spridning bilderna kommer ha i förhållande till den personen man är. Britney är en världskändis och kommer alltid vara oavsett vad hon vill framöver, hennes karriär har cementerat den kändisstatusen hon kommer ha för all framtid. Om man inte har den mentala förmågan att inse vilka konsekvenser oaktsamma publiceringar kan få så kanske man borde ha någon som sköter ens sociala medier åt en och hjälper en att vara som ett filter gällande vad som bör publiceras på ens offentliga kanaler och inte. Det är helt okej att publicera nakenbilder men som kändis bör man tänka ett extra varv kan jag tycka.
Men Britney kanske vill få sköta sina sociala medier precis som vi andra? Dvs själv välja vad man postar och inte och att göra det på ett personligt sätt. Det är ju hennes val.
Hon har ju utsatts för så mycket kontrollerande beteenden under sitt liv - nog kan vi låta henne få ha denna frihet även om jag håller med om att man får en dålig magkänsla?
 
Jag hoppas det kommer gå bra för henne. Men man får en dålig magkänsla. Jag vet inte riktigt vad ett förmyndarskap i usa innebär mer än det man fick veta i dokumentären som gjordes för nått år sen.

Jag vill ju verkligen tro att hennes familj bara vill henne gott och att hennes pappa gjorde detta för hennes skull. Det låter oetiskt att tvinga henne använda preventivmedel, men samtidigt kanske inte ett barn hade varit det ultimata att sätta till världen om hon mått och mår dåligt.

Jag följer hennes lillasyster på sociala medier sen många år och jag har fått intrycket där att iaf hon är ytterst normal och mänsklig. En ganska rolig instagram där det varvas inlägg om kärlek till familjen men också hur sliten man kan vara med småbarn osv.

Vi vet ju bara det vi ser på nätet och drar slutsatser av det.
 
Men Britney kanske vill få sköta sina sociala medier precis som vi andra? Dvs själv välja vad man postar och inte och att göra det på ett personligt sätt. Det är ju hennes val.
Hon har ju utsatts för så mycket kontrollerande beteenden under sitt liv - nog kan vi låta henne få ha denna frihet även om jag håller med om att man får en dålig magkänsla?
Jag säger inte att jag tycker att hon ska bli kontrollerad jag menar bara att om man själv har svårt att avgöra om ens content kan vara skadligt så kanske man behöver hjälp med att "filtrera" vad som publiceras, ett par extra ögon som har den förmågan man själv saknar. Men om man helt saknar insikt eller inte bryr sig öht så är det ju en annan femma. Men som sagt, jag tycker att man i egenskap av världskändis med 41,6 miljoner följare bara på IG bör tänka en extra gång på vilka personer det är som tar del av ens content och hur det kan påverka dem. Av alla dessa följare är en stor andel minderåriga barn och dem vill man inte uppmuntra till att lägga ut nakenbilder på nätet med väldigt sexanspelande texter till.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 092
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Från tråden Nya veterinärutredningen. Och ja, jag har sett inlägg på sociala medier som går långt över gränsen. Men var gränsen? Bör...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 090
Senast: tara
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 405
Senast: Jeps
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 840
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp