Bröllop utan barn - igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Welsh skrev:
Är man en äkta vän och inte någon egoist så respekterar man brudparets önskan och lämnar barnen hemma för en kväll. .

Fast folk gifter sig ju inte alltid i samma stad som man själv bor i :confused:

Då handlar det inte längre om en kväll utan kanske om dagar!

Vi tackade nej till ett bröllop i skåne nu i våras av det skälet.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

alazzi skrev:
Fast folk gifter sig ju inte alltid i samma stad som man själv bor i :confused:

Då handlar det inte längre om en kväll utan kanske om dagar!

Vi tackade nej till ett bröllop i skåne nu i våras av det skälet.

Nej, och inte skulle jag lämna mitt barn till nån annan än den han är van att vara hos heller. Kan han inte vara hos pappa eller mormor, så hade jag också fått tacka nej, inte hade jag tvingat honom att vara med nån "halv-känd"
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag har sett din 2-åring.
Den du, med smör på!

Min framstod plötsligt som oändligt lätthanterlig.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Mita30 skrev:
Då hade jag avböjt åker ingen stanns utan min 4 månaders flaskbarn ;) ....

Ja där har vi amningshysterin igen... För det vet väl alla att det bara är ammande barn som inte kan vara utan sina föräldrar! Jag hade nog oxå fått avböjt om det hade varit bröllop när våran dotter var fyra månader även om jag inte ammade då längre... :smirk:
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Har varit på bröllop med både inbjudna barn och icke inbjudna barn.

Tycker helt klart att man ska acceptera brudparets önskan!

Min erfarenhet med bröllop utan barn är att alla kan koppla av och njuta av god mat och dryck. Det blir lite festligare och folk unnar sig en helkväll.

Bröllopen som tillåtit barn har tyvärr varit mindre roliga, missförstå mig rätt. Jag tycker själv mycket om barn, men bröllop är ingen rolig tillställning för små barn. De är mkt stillasittande i både kyrka och under lång middag. De måste vara tysta under tal och liknande.

Det slutar alltid med att barn slår sig och börjar gråta, de blir trötta och föräldrarna inkl. barn går när kl slagit 22.30

Det sista bröllopet jag var på hade barntillåtet och de hade tagit dit en barnvakt och så fick barnen sitta i ett eget stor rum, med köttbullar och pasta, tårta, godis, spel, videofilmer, leksaker och tidningar. De uppskattades av föräldrarna som kunde släppa lite av ansvaret på barnvakten.

Det finns så många tillfällen då barnen få vara med på släktmiddagar, kalas och 50-års fester att de gott kan stanna hemma på de ganska få bröllop som man oftas går på.

Min åsikt!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

smulis27 skrev:
Har inte läst alla inlägg så jag kanske bara upprepar vad någon annan sagt, men jag undrar om det skulle vara ok att ta med sig sin ammande treåring på det där bröllopet?
I alla fall jag tolkar frasen som barn som ENBART ammas, alltså inte klarar sig en kväll utan mammas matförråd. Det gör nog de flesta tror jag.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jaså du var en av dem som kanske fick knacka på sekreteriatet igår ;) Jag tyckte att han var ett under av tålamod då han satt i detta lilla rum från 8.30 till 12.30 med undantag då han rymde 2ggr för att sätta sprätt på vet statio II :rofl: vill du låna honom en dag eller bara mjukstarta med 5 min :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Kan inte se problemet att lämna sin 1 åring till mormor eller farmor för 2 dgr. Fast det förutsetter att man umgås med sina föräldrar och att de vill ta barnet i fråga. Oftast så kommer ju en inbjudan med lite tidsvarsel så man hinner hitta en barnvakt. Liten fråga till er som inte lämnar bort era barn, hur gör ni när ni ska föda fram eev. syskon????? En förlossning är ju inte alltid över på en kvart. Vill/kan man inte lämna bort sina barn för att gå på ett bröllop, ja då får man väl vackert tacka nej istället. Grymt eller hur!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag såg honom uppepå takboxen på en bil, samt på väg att krypa in mellan sargen och väggen på ridhuset.
Hade han lyckats med ridhustricket, så hade vi väl fått såga ut honom.

Jag lånar gärna!
Han var alldeles underbart glad i humöret.
Inga sorger där inte, bara full fart framåt!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

wow det är mer än vad jag visste om. Takboxen måste varit med maken innan de åkte hem men ridhuset?????? Under bedömningens gång eller????
ja hur vild han än må se ut att vara så är han nästan alltid glad. Och full fart har det varit sedan han gick som 8 månaders. Inget stoppar eller hindrar honom.
Blir jag bjuden på bröllop långt bort så får du gärna ta honom, han är inte det minsta blyg :)
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jadzia skrev:
Finns det för övrigt någon som ens vill amma så länge som tre år?
*Räcker upp handen*
Jag är inne på min tredje treåring just nu. Har 3½ år mellan alla mina tre barn och har hunnit med några månader utan amning innan det varit dax för nästa.
Nästa barn kommer i februari och vill den amma i tre år så får den.

Däremot skulle jag inte ta med min treåring på barnfria fester med motiveringen att jag ammar, för någon helamning är det knappast tal om.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Självklart respekterar man brudparets önskan. Det kan vara både en praktisk och ekonomisk fråga för brudparet. Att ha råd att hyra lokal med t.ex. speciellt barnrum kan vara dyrare och svårare att hitta. Om då brudparet vet med sig att barnen faktiskt inte kommer att ha roligt på bröllopet för att dom inte kan ordna det så tycker jag faktiskt att man gör både barnen och föräldrarna en tjänst genom att faktiskt skriva att barnen inte är inbjudna. Då kan man nog utgå från att det inte kommer att göras något speciellt för barnen och då har nog barnen trevligare och roligare hos någon släkting eller annan barnvakt.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

De finns de som inte kan eller vill av olika skäl lämna bort sitt barn till far eller morföräldrar. Så är det bara. Och då tackar man helt enkelt nej till ett bröllop i ett annat land än det som man själv bor i.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jadå, den lånar jag gärna.
Glada och frejdiga barn är alltid skojjiga att träffa.
Han har så pass god motorik att det verkar rätt säkert mitt i röran.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

På vårt bröllop var barn mycket välkomna. De är ju en del av våra vänner. Självklart fick de komma. Vi fick till och med en vacker doakör (med mycket låg medelålder) när vi framförde "Thank you", en låt av Dido (underbar låt förresten), min man på gitarr och jag på sång *skråla skråla*. :D
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Självklart så accepteras man de som bjuders önskemål. Sen är det upp till var och en att välja. Om man är så symbiotisk med sina barn att man inte kan tänka sig att gå på fest utan dom så gär man väl inte det, jag tycker det är fånigt med folk som tar illa upp av att deras barn inte är inbjudna på diverse vuxen-tillställningar.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag skulle inte ta illa upp för att de inte bjuds med, men jag tar väldigt illa upp när mina vänner inte har förståelse för att jag inte kan ordna barnvakt. Jag lämnar inte min unge till "hemska fastern" bara för att jag blir bjuden på bröllop. Har jag inte en vettig barnvakt så stannar jag hemma. Och då ska det respekteras och jag ska inte behöva höra att jag är löjlig, vilket ofta är fallet. Respekt ska funka åt båda håll!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jamen DET är väl en helt annan sak ! Att man inte får tag i en vettig barnvakt är väl ett gott skäl till att man antingen tar med barnet eller stannar hemma. Fast jag tycker det är skillnad på tex ett bröllop och andra vuxen-tillställningar. Jag skulle nog förvänta mig att mina vänner verkligen ansträngde sig för att komma OCH ordna barnvakt om det var uttryckt.

Och om en för mig viktig person med tioåring inte kunde komma till mitt bröllop så skulle tioåringen självklart få komma också - för mig är det skillnad på en självgående tioåring och en tråring !
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Lejonflickan skrev:
Jag skulle inte ta illa upp för att de inte bjuds med, men jag tar väldigt illa upp när mina vänner inte har förståelse för att jag inte kan ordna barnvakt. Jag lämnar inte min unge till "hemska fastern" bara för att jag blir bjuden på bröllop. Har jag inte en vettig barnvakt så stannar jag hemma. Och då ska det respekteras och jag ska inte behöva höra att jag är löjlig, vilket ofta är fallet. Respekt ska funka åt båda håll!

:bow:

Klockrent! Det var precis som som jag känner det!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Är det ens nära vän och man har en fungerande relation till pappan borde man väl kunna dela på sig så att den ena går och den andra är hemma med barnet? Vill man verkligen gå så ska det väl till en mycket speciell situation för att man inte skulle kunna lösa det på nåt sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej alla. Det är så att vi funderar på att gifta oss jag och sambon om typ två år. Våra barn är då troligen 6 och snart 4 år. Vi klurar...
2
Svar
25
· Visningar
3 075
Senast: Anna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 447
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 512
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Jag måste fråga er vad ni tycker om en fråga som skapat konflikt i min bekantskapskrets. Ett par ska gifta sig i vår. Vi har nu fått...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
18 063
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp