Bröllop utan barn - igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bröllop utan barn - igen...

mino skrev:
Är det ens nära vän och man har en fungerande relation till pappan borde man väl kunna dela på sig så att den ena går och den andra är hemma med barnet? Vill man verkligen gå så ska det väl till en mycket speciell situation för att man inte skulle kunna lösa det på nåt sätt.

Fungerande relation till sitt ex? hehe
Jo det funkar oftast, men han har ju också ett liv, och jag kan inte gärna tvinga honom att byta helg om han är uppbokad på annat? :angel:
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag tycker det är helt upp till brudparet om de vill bjuda mina barn eller inte. Har man tänkt sig att ha en fest som varar till långt in på natten med dans och alkohol så passar det inte så bra att ta med barn som är helt färdiga vid 20-tiden. Inte så kul om hälften av gästerna åker hem efter middagen. Vi bjöd inga barn på vårt bröllop (undantaget ett som var nyfött och naturligtvis fick följa med).Jag tycker inte man skall ha några synpunkter på det som gäst.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Ju äldre mina barn blivit desto lättare har relationen till x-et blivit. Plötsligt är det inte så viktigt med *hans* liv utan det funkar att byta lite hur som helst. Jätteskönt tycker jag.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag har tur med barnvakter. Och hade gladeligen lämnat bort mina pojkar om jag ksulle på ett bröllop som de inte var inbjudna på!! Kanske hade lämnat bort dem även om de var välkomna. det var SÅÅ länge sedan jag var på någon form av tillställning utan barn. Det är så skönt att kunna lämna bort sina barn till tex min mor, man slipper alll gråt när man ska gå, och man kan roa sig och komma och hämta dem när allt är över och har ett minne där barnen inte är med och tar plats.
Visst älskar jag mina barn, men jag vill också kunna gå på fester några gånger under deras uppväxt.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

För min del tycker jag nog att barn inte uppskattar ett bröllop som man själv gör som gäst eller brudpar, då är det bättre att de är hos en barnvakt. Men det är ju trist för dem som inte är så priviligierade som vi är med barnvakt..
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Xeline skrev:
Ju äldre mina barn blivit desto lättare har relationen till x-et blivit. Plötsligt är det inte så viktigt med *hans* liv utan det funkar att byta lite hur som helst. Jätteskönt tycker jag.

Jag har tyvärr inte samma erfarenhet...han var lättare att komma överens med INNAN han blev sambo...men just nu har vi tok-grälat och ur det kom en överenskommelse som åtminstone VERKAT vettig...Men den där gemensamma grilldagen blev inte av för han var bakfull och den där 40-årsfesten jag ville gå på kunde han inte vara "barnvakt" trots att han först lovat...

MEN MEN ... inte ska man vara bitter inte....jag får ju ha min son allt som oftast det får inte han! :devil: Han har inte ens vett på att förstå att det är HAN som gör en förlust!
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Uach, det gör mig verkligen ont att sonens pappa tycks ha glömt att han är just pappa. För allas skull.
 
Sv: Bröllop utan barn - igen...

Jag tycker att man ska respektera brudparets önskan.
På vårt bröllop fick barn följa med, våra två äldsta var små då.
Visst funkar det med, men det blir inte lika avslappnat.

På de senaste åren har vi haft kalas när vi fyllt jämnt och då har vi inte velat ha barn med, dels så har vi inte råd och plats att bjuda alla familjer i bekantskapskretsen, det händer rätt ofta att någon får lite för mycket innanför västen och många barn tycker det är otäckt när en förälder eller annan vuxen blir annorlunda till sättet.

Som förälder måste man ju kunna få slappna av ibland utan barn, även om de är det käraste man har.
Tror inte barnen far illa av att ha barnvakt och få komma i säng i tid.

Ibland är det kul att ha barnen med också, som på bröllop, men man bör respektera vad värden vill med sin fest.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej alla. Det är så att vi funderar på att gifta oss jag och sambon om typ två år. Våra barn är då troligen 6 och snart 4 år. Vi klurar...
2
Svar
25
· Visningar
3 075
Senast: Anna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 443
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 501
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Jag måste fråga er vad ni tycker om en fråga som skapat konflikt i min bekantskapskrets. Ett par ska gifta sig i vår. Vi har nu fått...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
18 061
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp