Jag jobbar på ett vandrarhem och vi har hittills haft 5 bröllop i år. I samtliga fall har brudparet hyrt stora festlokalen samt båda vandrarhemsbyggnaderna till sina gäster. Det innebär att gästerna slipper boendekostnaden. En schysst deal tycker jag mot att gästerna reser dit, har köpt kläder och presenter osv :)
 
Det beror ju på vad ditt vis innebär. Hur ditt vis tex förhåller sig till dina vänner.
Jag vill att mina gäster jonglerar medmed brinnande facklor under hela vigseln... nä, men jag vet inte hur jag skulle vilja ha ett eventuellt bröllop men mtp vem jag är och vem min partner är så inget överdrivet extravagant. Men hur mycketska jag anpassa mitt bröllop efter gästlistan?
 
Jag skulle kunna tänka mig ”halvklassiskt” bröllop. Borglig vigsel, fin klänning, fest och en del gäster. Vill dock inte gifta mig i kyrkan, vill inte ha möhippa, en massa tal eller diverse andra sunkiga stereotypa bröllopstraditioner.
Sambo gillar dock inte att stå i centrum och man kommer ju inte undan att det kostar pengar så jag kan också tänka mig ngt betydligt enklare eller bara typ gifta sig i smyg i Vegas :D
 
Jag vill att mina gäster jonglerar medmed brinnande facklor under hela vigseln... nä, men jag vet inte hur jag skulle vilja ha ett eventuellt bröllop men mtp vem jag är och vem min partner är så inget överdrivet extravagant. Men hur mycketska jag anpassa mitt bröllop efter gästlistan?
Inte vet jag. Men om ditt bröllop måste "anpassas" för att bli trevligt för gästerna, verkar ju något ha gått fel. Saker som inkluderar gäster, planeras väl med fördel så att gästerna trivs?
 
Jag hade en bröllopskoordinator när jag gifte mig. Hade ingen lust alls att rodda o det där. Det var sjukt smidigt och blev jättebra.
Pappa betalade rubbet, annars hade jag aldrig gift mig öht.
Vi gick in tillsammans och Ruben var med i kyrkan :D

Mest speciella bröllop jag varit på vår när brorsan gifte sig i Rumänien, där kan vi snacka fest!
 
Inte vet jag. Men om ditt bröllop måste "anpassas" för att bli trevligt för gästerna, verkar ju något ha gått fel. Saker som inkluderar gäster, planeras väl med fördel så att gästerna trivs?
Fast varför antas det att bara för att ett bröllop är på bruden och brudgummens ”villkor” att det inte är trevligt för gästerna? Jag tänker absolut inte anpassa hela bröllopet efter gästerna, varför ska vi då ha ett bröllop alls känner jag om det ska anpassas hit eller dit? Jag vill inte tex ha massa barn på bröllopet för då kan inte jag njuta av dagen, passar det inte mina vänner att lämna barnen hemma kan vi ses vid ett annat tillfälle liksom... självklart vill jag att mina gäster ska trivas, men inte på bekostnaden att jag har gjort massa avkall på det jag vill och jag i slutändan inte tycker det var en så roligt dag.
 
Inte vet jag. Men om ditt bröllop måste "anpassas" för att bli trevligt för gästerna, verkar ju något ha gått fel. Saker som inkluderar gäster, planeras väl med fördel så att gästerna trivs?
Om jagdet snabbt summerar hur jag skulle vilja ha det, eller tror iaf, så typ klädel på nivå kostym, borgerlig vigsel, buffemat och en supernajs fest. Hur ska jag anpassa det? Och borde jag inte få lägga den nivån på mitt bröllop om jag vill det? Jag kan på rak arm nämna ett antal på gästlistan som skulle ha synpunkter på den planeringen.
 
Jag kan på rak arm nämna ett antal på gästlistan som skulle ha synpunkter på den planeringen.

Det är ju det där också, att folk är olika. Några i min familj fullkomligt älskar stora fester och skulle se att jag gifter mig stort som något bland det roligaste som dom får vara med om. De betalar glädjerligen övernattningar på fina hotell och dressar upp med nytt upp till tänderna. Medan en annan familjemedlem tycker att det är jobbigt med stora fester och gillar inte att klä upp sig, men skulle aldrig tacka nej till att få se mig gifta mig. Så vilken nivå skulle man lägga det på för att det skulle bli ”lagom” för gästerna? En del tycker ju ju större desto bättre, medan andra helst skulle dela en kanellängd och en kopp kaffe. Visst kan man ta hänsyn till gäster, jag skulle exempelvis inte planera ett tredagarsbröllop i New York med extra allt då jag skulle anse det vara att be om för mycket av mina närstående. Men det är ju inte heller rimligt att den minst festglada i familjen ska diktera villkoren och det blir en söndagskaffe, om jag vill något annat och framför allt om resterande i sällskapet hemskt gärna skulle se att det var extra allt.
 
Det är ju det där också, att folk är olika. Några i min familj fullkomligt älskar stora fester och skulle se att jag gifter mig stort som något bland det roligaste som dom får vara med om. De betalar glädjerligen övernattningar på fina hotell och dressar upp med nytt upp till tänderna. Medan en annan familjemedlem tycker att det är jobbigt med stora fester och gillar inte att klä upp sig, men skulle aldrig tacka nej till att få se mig gifta mig. Så vilken nivå skulle man lägga det på för att det skulle bli ”lagom” för gästerna? En del tycker ju ju större desto bättre, medan andra helst skulle dela en kanellängd och en kopp kaffe. Visst kan man ta hänsyn till gäster, jag skulle exempelvis inte planera ett tredagarsbröllop i New York med extra allt då jag skulle anse det vara att be om för mycket av mina närstående. Men det är ju inte heller rimligt att den minst festglada i familjen ska diktera villkoren och det blir en söndagskaffe, om jag vill något annat och framför allt om resterande i sällskapet hemskt gärna skulle se att det var extra allt.
Folk som inte alls gillar fester brukar väl veta att de är i minoritet, och inte missunna andra att festa så länge det inte heller blir sura miner om de tex bryter upp tidigt eller vill slippa dansa.
 
Jag vill att mina gäster jonglerar medmed brinnande facklor under hela vigseln... nä, men jag vet inte hur jag skulle vilja ha ett eventuellt bröllop men mtp vem jag är och vem min partner är så inget överdrivet extravagant. Men hur mycketska jag anpassa mitt bröllop efter gästlistan?
Alltså jag tänker lite såhär - så länge en är okej med att folk tackar nej och inte tar det som en personlig förolämpning så kan en ju göra precis vad som helst typ :) sen kan jag ju tycka att, om en vill att gäster ska känna sig bekväma och välkomna, kanske ska skippa färgkodad högtidsklädsel som klädkod om en rör sig i sällskap där detta är mer än ovanligt. Men givetvis, vill en ha ett sådant bröllop och är fine med att många (beroende på vilken umgängeskrets en har osv) troligtvis inte kan närvara med sådana krav så är det ju bara att köra på :)

Och jag som får panikångest av stora sällskap, har pissig ekonomi och dessutom inte dricker/har svårt för fulla människor skulle ju aldrig kräva att någon anpassar sitt bröllop efter mig! Det vore ju rätt orimligt. Men det gör ju också att jag helt enkelt inte kan närvara, men så får det ju vara liksom :) (alltså, om jag och sambon gifter oss kommer knappast ens vårt bröllop vara anpassat efter mig med tanke på att sambons vänskapskrets är riktiga festnissar vid bröllop och det är sådant bröllop sambon mer tänker sig :o)
 
Om jagdet snabbt summerar hur jag skulle vilja ha det, eller tror iaf, så typ klädel på nivå kostym, borgerlig vigsel, buffemat och en supernajs fest. Hur ska jag anpassa det? Och borde jag inte få lägga den nivån på mitt bröllop om jag vill det? Jag kan på rak arm nämna ett antal på gästlistan som skulle ha synpunkter på den planeringen.
Jag förstår inte dina frågor. Jag har väl inget att säga om vad du "får" eller inte.
 
Jag vill gifta mig med min sambo, han hatar bröllop, så det lär aldrig bli.. men jag hade önskat mig något sånt här:

Vi gör det i "hemlighet", eventuellt några nära vänner för att dela glädjen. Jag vill ha klänning, hår och smink, för jag vill ta fina bilder! Mest troligt blir jag själv på dom flesta, då sambon är sjukt stel framför en kamera. :rofl: kan tänka mig utomlands också, i smyg. Jag skulle kunna hyra klänning, behöver ingen egen.

Jag vill ha fina ringar. Men våga använda dom. Kanske max 15' för båda?
 
Vi gifte oss hemma på vår altan med bara nära släkt och det var helt perfekt :)
Bästa dagen i mitt liv.
Visst hade det varit roligt med ett riktigt brakbröllop och massor med folk men vi ville inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Och jag hade definitivt inte blivit lyckligare. Jag fick ju min drömmars man ändå :)
 
Jag kan inte se mig bjuda mina vänner på något som orsakar dem kostnader. Det gäller kläder, reskostnader, förväntan om presenter och allt man kan komma på. Mina vänner är ju mina vänner för att de är de de är. Jag vill inte vara den som kräver att de är statister i mina drömmar.
En annan statist i bröllopsplaneringen, som den ofta ter sig på nätet, verkar vara brudgummen? Det är väldigt mycket jag vill, jag ska, mitt bröllop. Inte svårt att se vem är projektledaren där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 787
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp