bröllopsgåva till äldre?

ameo

Trådstartare
Moderator
Min svärfar ska gifta sig med sin sambo och jag skulle vilja ha tips på vad man kan ge äldre par i bröllopsgåva?
Båda är pigga, aktiva pensionärer, änka respektive änkling, och det finns väl egentligen inget som de "behöver" - ekonomin är bra osv.
Vi har lite funderingar själva, men jag väntar med att avslöja detta till senare... För jag tar gärna emot lite tips helt förutsättningslöst.
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Presentboxar som Liveit och smartbox tycker jag är rätt bra, det finns mycket för dem att välja på och det är inget som står och samlar damm och det gör inget om man får fler.

Annars om det finns någon typ av konstert/föreställning som skulle kunna passa dem.

Så upplevelser mer än saker för att sammanfatta! ;)
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Det jag tror att mina föräldrar hade uppskattat var att vi hade anordnat någon aktivitet där vi umgicks hela familjen tillsammans. Nu får man ju anpassa sig efter den pengapåse man har att röra sig med men ett trevligt utflyktsmål med efterföljande middag och så kanske de får sova över på hotell?
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Det beror väl på dem mer än på åldern ;) Min mamma skulle med glädje ta emot både lakan och handdukar, skålar och brödrost även i sin ålder. Saker slits.

Sedan finns det ju folk som har allt, köper allt och bara blir sura om någon inte köper rätt. Då får de vin, champagne, tryffel eller balsamvinäger. Så kan de ge det till ngn annan om det blev fel.

Upplevelsepaket är svårare, man kan få helt fantastiskt rätt! eller något som aldrig blev av och orsakar ångest i år.
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Har de allt materiellt de behöver så hade jag gett dem av er (fel pronomen kanske) tid, någon form av trevlig sammankomst som passar er alla.
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

jag läser era svar, kommenterar senare
Vill bara komplettera mitt inledande inlägg med två korta saker:
1 - vi kommer troligen gå ihop med makens syster (m familj) för att ha aningen större ekonomiskt utrymme till presenten
2 - svärfar bor 50 mil från oss (och vi har djur och skolbarn), så tid att träffas är inte alltid så lätt att ordna.
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Men om inte svärfar med sambo har djur skulle ni kunna bjuda hem dem till er att stanna lite längre? Om inte jag kommer ihåg helt fel bor ni i ett stort hus på landet?
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Det finns sådana par SPA att köpa, det gav vi bort till ett äldre brudpar vilket blev mycket uppskattat.
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

En lite resa? Att dom får ett brev där det står den *ett datum* ska du ha packat din väska för tre dagar. Sen hämtar ni upp dom och åker till nått roligt ställe och bara umgås eller så?
 
Sv: bröllopsgåva till äldre?

Va på ett bröllop nu i sommar där ett lite äldre par gifte sig.
Några av deras presenter var:
Prova på glasblåsning tillsammans
En fotogenlampa
Ett fruktträd
En elsekatör dom kunde använda till sina buskar
En skylt med deras gårdsnamn
En oljad ekbänk med ingraverat datum dom gifte sig och namn.
Spa upplevelse tillsammans
En väderstaty (rund med en pil i, vet ej vad dom heter) med ingraverat namn och datum dom gifte sig.

Detta va lite saker som jag minns, tyckte att allting va genomtänkt och personligt :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 301
Senast: Whoever
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 955
Senast: Halona
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 534
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 690
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp