Brukar ni svara på hemligt nummer?

Brukar ni svara på hemligt nummer?

  • Ja, alltid

    Röster: 83 37,6%
  • Bara ibland

    Röster: 61 27,6%
  • Nej

    Röster: 77 34,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    221
Om det ringer någon från mitt jobb så är det alltid dolt nummer. Å jag har liksom inte något val.
 
Jag svarar alltid... efter att ha haft två sjuka föräldrar och mycket jobb långt från hemmet gör jag det. Sedan har jag också en särbo vars jobb inte är ofarligt och får de inte tag på hans mor är jag nästa på kontaktlistan...
 
Varken VC, FTV, FK eller KFM ringer från skyddat nummer till mig det senaste året eller så. FK, KFM och polisen har alltid skickat sms om jag inte kunnat svara. Likaså Skatteverket.

Till jobbmobilen är det lite mer blandat.
 
Jag ringer alltid från hemligt i jobbet, har ingen lust att få massa samtal och sms från diverse djurägare…

Brukar oftast svara från hemligt nummer också då det brukar vara någon myndighet. Försäljare och scam brukar ringa från ett synligt nummer, svarar således aldrig på okända nummer men alltid på hemliga nummer.
 
Svarar inte på hemligt nummer eller okänt nummer om jag inte väntar samtal. Alldeles för mycket telefonförsäljare och folk som vill ha gratis rådgivning. Orkar inte, vill man något och jag inte har personen i telefonboken får man lämna meddelande/skicka sms så ringer jag upp. Av samma anledning så har jag varken ljud eller vibration på för folk som inte finns i telefonboken.

Från jobbet (djursjukvården) ringer jag alltid så växelnummer är synligt. För det första svarar fler folk och de som inte svarar har möjlighet att ringa upp. Skriver i journal vad det gällde så personen i växeln kan hantera det/be mig ringa upp/sätta av en tid då jag ska ringa och de kan svara.
 
Ett antal gånger har jag blivit uppringd av hemliga nummer och oftast har det varit barn som busringt. Jag brukar i regel inte svara på hemligt nummer just av den anledningen. Men kanske borde jag svara när det ringer på mobilen från hemligt nummer? Brukar du svara när det ringer från hemligt nummer? Varför/varför inte?
Brukar svara - men då svarar jag inte med namnet utan bara " hallå" eller liknande. Nu har jag jobbtelefon, så då svarar jag med firmanamnet ( skulle det vara någon försäljare upplyser jag att de kommit till ett företag )
 
Svarar inte på okända nummer. Om jag inte väntar på samtal förstås.

Hemligt nummer ringer sällan även om det händer och försäljare ringer från mobiler som aldrig är sökbara...hopplöst.

Lämnar man bara ett meddelande till mej så jag vet vad det handlar om eller åtminstone får ett namn/kontakt så ringer jag upp.

Och jag tänker faktiskt att är det viktigt så lämnar man något meddelande av något slag.
 
Senast häromdagen ringde en försäljare från dolt nummer. Väntade samtal från sjukhuset samtidigt..

Anledningen till att jag inte svarar på okända/okända men synliga nummer är alla (förlåt) jobbiga försäljare som snälla jag känner att jag måste vara trevlig mot men ändå inte vill ha nåt av.
Jag har SVÅRT att vara otrevlig/avbryta/lägga på/u name it och skapar bara onödig småångest jag hellre är utan genom att helt enkelt inte svara.

Jag vill välja själv när jag ska förnya abonnemang eller köpa något eller liknande.
 
Har inte läst hela tråden, men det är ju skillnad på dolt nummer och hemligt, väl? Jag svarar i princip aldrig om det ringer från ett nummer jag inte känner igen. Först kollar jag vem som ringt, och finns där då inget namn, men en lång lista av folk som anmält numret för försäljning etc, så blockar jag dem. Var det nåt viktigt hade de väl lämnat ett meddelande.

Dolt nummer däremot (eller blandar jag ihop titlarna nu?) är ju alltid polis, sjukhus eller liknande och då svarar jag genast.
 
Har inte läst hela tråden, men det är ju skillnad på dolt nummer och hemligt, väl? Jag svarar i princip aldrig om det ringer från ett nummer jag inte känner igen. Först kollar jag vem som ringt, och finns där då inget namn, men en lång lista av folk som anmält numret för försäljning etc, så blockar jag dem. Var det nåt viktigt hade de väl lämnat ett meddelande.

Dolt nummer däremot (eller blandar jag ihop titlarna nu?) är ju alltid polis, sjukhus eller liknande och då svarar jag genast.
Hos mej stor det dolt nummer oavsett om det är försäljare eller sjukhus. Hade just ett sånt samtal i veckan.
Väntade på sjukhussamtal men i andra änden var det en försäljare...
 
2 hela dagar och en del av 1 dag.

Screenshot_20230225_152654_Phone.jpg
 
Absolut inte. Det kan vara från jobbet. Min jobbtelefon är ljudlös när den kommer hem och jag har mycket pass som kan ändras till vad som helst OM jag svarar. Så kan ha en jour-tur 7-14. Om jag svarar innan jag går på mitt pass så kan det ändras till ett annat arbetspass, typ 11-22. Även att vi säger ifrån att vi inte vill ha samtal till den privata telefonen så rings det ändå dit. Tar alltid det säkra före det osäkra.
 
Sjukvården här ringer aldrig från hemligt nummer.

Jag svarar varken på hemliga eller okända nummer. Knappt på kända ens, förutom just sjukvården.
 
Jag svarar alltid. Det är oftast någon jag behöver prata med.

Men idag blev jag faktiskt uppringd av ett okänt nummer och kunde inte svara just då så jag ringde upp senare. Jag kom till en telefonsvarare på ett telemarketingföretag. Mitt nummer är nixat sedan länge så de var uppenbarligen oseriösa.
 
Svarar alltid. Det är alltid min syster som har glömt att ställa om telefonen till sitt eget nummer när hon är jour.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 764
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 066
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 586
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp