Bukefalos 28 år!

Bruksprov SWB 2017

Såg att Lövstas Conthallon Rouge (Conthargos-Papillon Rouge) var anmäld nu! Den gick som 3-åring också. Såg en film när den hoppade på Facebook eller Instagram häromdagen, såg fin ut!
 
Såg att Lövstas Conthallon Rouge (Conthargos-Papillon Rouge) var anmäld nu! Den gick som 3-åring också. Såg en film när den hoppade på Facebook eller Instagram häromdagen, såg fin ut!

Hm, vilken snygging han ser ut att vara! :) Vet du varför han inte blev godkänd som 3-års?
 
Hm, vilken snygging han ser ut att vara! :) Vet du varför han inte blev godkänd som 3-års?

Jag såg det inte själv men jag vet att Lövsta sa efteråt att han var en känslig häst med mycket driv som inte var van vid det svenska löshoppningssystemet. Han kom in med för hög fart, slog sig och blev osäker. Kan inte svära på att jag återger det 100% rätt men ungefär så var det:)

Håller tummarna att det går bättre för honom i år! Han ser ju jättefin ut:love:
 
Jag såg det inte själv men jag vet att Lövsta sa efteråt att han var en känslig häst med mycket driv som inte var van vid det svenska löshoppningssystemet. Han kom in med för hög fart, slog sig och blev osäker. Kan inte svära på att jag återger det 100% rätt men ungefär så var det:)

Håller tummarna att det går bättre för honom i år! Han ser ju jättefin ut:love:

Märkligt, det är väl vi som apat efter andra länder för att de INTE ska springa in i serien...
 
Mer skvaller:

Enligt LN's facebook kommer ev en avkomma till hennes Synovia (e. D-Day) visas. Skulle gissa på Formalin f 14 eller ev Frontalis f 13 (båda e. Floricello).
Enligt Ridports intervju med HT kommer Kannatol gå bruksprov här i år plus ev upp till 3 andra hingstar från Schockemöhle.
Lövsta har nog också någon ytterligare förutom Conthallon Rouge.
 
Håller med om Crusader...Herrejösses vilket mörderne! :eek:
Fädernet verkade det ju inte heller vara något större fel på, med Casall i andra led.
Imponerar ju t.om. på mig, fast jag inte är hoppmänniska...
 
Jag har hört att Ironman H ska vara fin, verkar vara samma som i Horsetelex heter Ironman Platinum och är godk i Oldenburg.
 
Aideean f.13 e.Ampere u.Dee Dee ue.Dionysos är anmäld till bruks. Han vann treårs i Bollerup i våras. Jag har tidigare ägt en hingst undan samma sto som rekommenderades vidare både som 1- och 2.åring på rådgivande. Äger nu en till bror undan samma sto som jag planerar att visa på bruksprov näst år. En annan bror på mödernet gick finalen på breeders för sexåringar nu i höstas, en syster på mödernet fick dubbeldiplom som treåring och gångartsdiplom som fyraåring. Mamman vann sitt treårs med 51p. En helbror till Aideean fick gångartsdiplom som treåring. Efter modern (som är elitsto) följer ytterligare tre generationer elitston på mödernet. Flertalet diplomavkommor, två exporter, en GP häst och en godkänd hingst osv osv finns på mödernet. Håller tummarna att Aideean blir godkänd och att jag får igenom min (f.14 e.Don Frederic) nästa år.
 
Undrar oxå om nån vet om Sir Donovan kommer tillbaks i år? Eller om Corporal sonen som var anmäld i fjol kommer i år???? NYFIKEN!
 
Undrar oxå om nån vet om Sir Donovan kommer tillbaks i år? Eller om Corporal sonen som var anmäld i fjol kommer i år???? NYFIKEN!

Jag tror inte Sir Donovan kommer tillbaka med tanke på att det var hans rörelsemönster som inte godkändes. Jag minns inte detaljerna men ägaren la ut anledningen till att han inte godkändes här, antagligen i tråden om bruksprovet 2016.
 

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 265
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 817
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp