Bukefalos 28 år!

Bruksprov SWB 2017

Nu är ordinarie anmälningstid ute så kanske dags för en sammanställning av de som anmält :)

3år
Baloé Hp (SWB) Balou du Rouet - Clearway
Bendor F (SWB) Cornettino Ask - Numero Uno
Bioritmo (SWB) Floricello - Ampere
Camper E (SWB) Ampere - Münchhausen
Carpenter Cormint - Cor de la Bryere
Demand (SWB) Ampere - Don Schufro
Jairo BM Charmeur - Belisar
Philippe Balou du Roet - Cassini ll
Touch Me Too M&M (SWB) Diamantino VDL - Dammen
Valentino (SWB) Diamantino VDL - Careful
Zam F (SWB) Conthargos - Ephebe For Ever
(Helena Torstensson/PS Flyinge x 2)
(Jennifer Svensson, förmodligen First Love Fürstenball - Samarant)

4 år löshoppning
Aideean (SWB) Ampere - Dionysos
Avicii Tau (SWB) Ampere - Don Romantic
Fiorello (SWB) Floricello - Topaasch
Ironman H Bordeaux - Rousseau
Obama SN (SWB) Johnson - Rosevelt
Zayn A Malik (SWB) Zuidenwind - Donnerhall
(Patricia Flodin/Gunnarlunda x3)

4 år uppsutten hoppning
CCStud's Iguazu (SWB) Monte Bellini - Montreal
I'm Very Special F I'm Special de Muze - Guidam
Ike Zavall VDL - Carthino Z
Indy Car Emilion - Nimmerdor
Ipanema CC Verdi - Chin Chin
Kannatol Kannan - Stakkatol
Valentino Rossi (SWB) Vivaldi K - Robin Z

5 år löshoppning
Star Quality GJ (SWB) Bretton Woods - Master

5 år uppsutten hoppning
Conthallon Rouge Conthargos - Papillon Rouge (SF)
Sputnik RAA (SWB) Starkko - Calgary
Taloubet Star RAA (SWB) Taloubet K Z - Contendro
(Charlotte Kragh Thuesen/Katrinelund?)
(Jens Fredricsson/Lövsta)

Prestation
Crusader Ice (SWB) 2011 Cabachon - Corland
Vinnio II W Z 2010 Verdi - Zandor Z

Direktkvalificerade
Casanova Hästak 2013 Cosmeo - Diamant de Semilly
Frontier Ask 2013 Favorit Ask - Caretino
Zafferano (SWB) 2013 Zaladin MI - Bernstein
Don Juan's Duvetico 2012 Don Juan de Hus - Davignon I
Görklintgårds Quinto 2011 Quaterback - Sunny Boy
Cooper vd Heffinck 2004 Caretino - Landlord
Helena Torstensson Cornet's Crown (tror det ska vara någon annan)
Charlotte Kragh Thuesen Dice (tror det ska vara någon annan)
 
Funderar lite på vad Gunnarlunda kan ha med sig för några... Jag hoppas lite på Come Back II - fuxen de köpte i Danmark i fjol!

Tittar man på deras hemsida verkar de ha haft dessa som står som hingstar och födda 2013:

Conde Nord e. Charmeur - Hohenstein
Formedable e. For Romance - Dormello
HH's Czardas e. Come Back II - Sidney
ZZ Top S e. BH Zack - BH Romanov
Fidelito e. Fidertanz - Don Romantic
 
Kunde inte låta bli o fnissa lite åt Zayn A Malik, är inte det den gamle sångaren i One Direction? :angel:
Ska bli kul o se Quinto i år igen, gillade honom kommer jag ihåg, valde ju en annan Quaterback-son till slut till dressyrstoet. Även Fiorello är spännande, han var förra årets förhandsfavorit.
Casanova, Frontier, Ike och Crusader ligger också på bevakningslistan. Kommer vara nere tis-onsdag och fredag som det ser ut nu så hoppas kunna se en del.

När kommer programmet ut?
 
Kunde inte låta bli o fnissa lite åt Zayn A Malik, är inte det den gamle sångaren i One Direction? :angel:
Ska bli kul o se Quinto i år igen, gillade honom kommer jag ihåg, valde ju en annan Quaterback-son till slut till dressyrstoet. Även Fiorello är spännande, han var förra årets förhandsfavorit.
Casanova, Frontier, Ike och Crusader ligger också på bevakningslistan. Kommer vara nere tis-onsdag och fredag som det ser ut nu så hoppas kunna se en del.

När kommer programmet ut?

Det ligger ett dagsprogram om man klickar sig in på propositionen.
 
Kunde inte låta bli o fnissa lite åt Zayn A Malik, är inte det den gamle sångaren i One Direction? :angel:
Ska bli kul o se Quinto i år igen, gillade honom kommer jag ihåg, valde ju en annan Quaterback-son till slut till dressyrstoet. Även Fiorello är spännande, han var förra årets förhandsfavorit.
Casanova, Frontier, Ike och Crusader ligger också på bevakningslistan. Kommer vara nere tis-onsdag och fredag som det ser ut nu så hoppas kunna se en del.

När kommer programmet ut?
Jag gillade också Quinto, hoppas att bir godkänd den här gången. :)
 
Är det samme hingst så var det ju fina och jämna siffror.

Vad var det den föll på under förra årets bruksprov, någon som minns? Jag vill minnas att temperamentet verkade riktigt bra iaf, om än att han inte var en av de starkaste lysande stjärnorna.

Numret stämmer iaf med det som står med på blup!
Tror inte det man fick något klart besked på varför han inte fick igenom men skulle kunna tänka mig att det kan bero på att han var lite långsam och entaktig.
 
Numret stämmer iaf med det som står med på blup!
Tror inte det man fick något klart besked på varför han inte fick igenom men skulle kunna tänka mig att det kan bero på att han var lite långsam och entaktig.
Det stämmer säkert. :)
Japp, jag minns också det, att vissa tyckte att framför allt traven var lite oengagerad bak och att den borde gå att variera mer. Det kan jag väl iofs hålla med om av det jag kommer ihåg, men tyckte att helhetsintrycket var väldigt gott och han verkar ju ha hottat till sig ett snäpp sett till de nya siffrorna, 9 - 8 på trav och galopp duger gott för mig, och har man ett sto med bra skritt så är hans 7,5 på skritten helt OK också. Ska bli kul att se honom igen!
 
Är det samme hingst så var det ju fina och jämna siffror.

Vad var det den föll på under förra årets bruksprov, någon som minns? Jag vill minnas att temperamentet verkade riktigt bra iaf, om än att han inte var en av de starkaste lysande stjärnorna.

Han föll på att takten i skritten inte alltid är helt 100%. Han såg bättre ut i Falsterbo men den var fortfarande lite diffus.
 

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 450
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp