Bruksprovet 2023 (SWB)

Felix dies tycker jag är intressant! Ploppar upp massa namn på avkommor "Die Hard" "Who's gonna die" , "live and let die", " no time to die".

Nu kanske inte det betyder att Felix dör men kunde inte låta bli :D
Hahaha, har funderat på exakt samma :D Some die young vore väl ett tragiskt namnval till en fölunge efter en hingst med ett sådant namn
 
Nu har Lövsta anmält sina!

Attention Please (Adrenalin - Den Haag)
Chaccafly CL (Chacfly PS - Quiwi Dream)
Jovial (Jovian - Benaggio)
Nixion VLS Z (Nixon van 't Meulenhof - Scendro)
Oz (Expression - Oscar)
Racoon (Hero - De Niro)
 
Halvt kl
Kanske dags att göra som med gotlandsrussen, importera några swb-hingstar av den äldre stammen från USA …?
Många säger att de vill använda en hingst som inte står med på topp tio listan. Men när de väl står på seminstationen så tar de ändå en av de mest populära. Och det är klart, tar man en hingst som har en välkänd stam så är det lättare att sälja avkomman.

Tror dock inte att swbhingstar av den äldre stammen skulle få så många ston. Då får de ha presterat och lämnat avkommor på toppnivå. Fast det hjälper troligen ändå inte...
 
Många säger att de vill använda en hingst som inte står med på topp tio listan. Men när de väl står på seminstationen så tar de ändå en av de mest populära. Och det är klart, tar man en hingst som har en välkänd stam så är det lättare att sälja avkomman.

Tror dock inte att swbhingstar av den äldre stammen skulle få så många ston. Då får de ha presterat och lämnat avkommor på toppnivå. Fast det hjälper troligen ändå inte...
Såg i en facebookgrupp att några tänker seminera med Magini och Ganesco. Briar nämndes också men jag minns inte om han finns på semin.
Men det är en grupp för folk som gillar äldre stammar.
 
Ibland tror jag att Lövsta anstränger sig för att hitta obskyra, omoderna eller bara lite lagom lyckade (absolut inte för lyckade) dessyrhingstar att köpa in 😂 Jaja, det blir ju kul att kolla in bävern, sorry Racoon och se om han har några likheter med Imposantos, de är ju trots allt ur samma stostam.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp