Bruksprovet flyttar

På Grevagården finns ett ryttarhotell. Den som är ute i tid o bokar kan säkert få ett rum där. För övrigt vet jag att det under stora tävlingar brukar erbjudas bed and breakfast på närliggande gårdar. Kolla grevagarden.se för kontaktuppgifter. Om du inte har nåt emot 20 min åktur får du gärna bo hos mig! :)

Tack!
Jag har prelbokat ett ställe, gissar att många nu kastar sig över de boenden som finns.
 
Välkomna till Skövde säger jag då. Och angående boende så finns det mängder inom 15-30 minuters resväg. Skaraborg är inte stort och Grevagården är det lätt att ta sig till. Vandrarhem i bushen eller hotell med milsvid utsikt och allt däremellan. Vi kanske ska ta en bukefika....Vi är en hel hög här i trakten. Så du "känner" nog många här @cirkus 😄
 
Som uppvuxen i skåne och numera smålänning så är det närmre till lite allt möjligt i skåne om man vill hitta på lite annat. Utbudet är större i skåne helt enkelt ;)
Annars har jag ju fått närmre resväg nu till bruksprovet, återstår och se om mina hästvänner ifrån skåne reser upp för att titta nu.... ;)

Som till exempel...?
 
Jag tror att den här flytten kan vara ett första steg mot att göra om SWBs bruksprov så att vi i framtiden har ett längre prov andra stamböcker kan godta - något som helt klart är en akilleshäl för oss idag. På Flyinge fanns väldigt liten potential att utveckla ett prov enligt internationell standard, så jag tror det har mindre med folks färdväg att göra och mer med framtidsambitoner. Hoppas bara det fungerar bra på Grevagården så hingstägarna känner det är värt att komma dit. Det är fortfarande närmre än Vechta, och vägen till DWB är ju inte helt spikrak, så jag tror inte vi kommer förlora många anmälningar på grund av en geografisk flytt. De man förlorar idag beror nog desto mer på att vi godkänner för få och det är dyrt för ett prov som bara resulterar i godkännande i Sverige (vilket är en liten marknad), samt att provet slagit hårt mot hingstarna eftersom det är så kort.
 
Man åker till lokala trevliga resturanger antingen på landet, ystad och malmö. Besöker Mandelmanns, Olof Viktor konditori, små trevliga antikaffärer, åker till k-hamn eller Helsingör. Vill man shoppa finns mysiga Ystad eller storstaden Malmö, åk och titta på galopp på Jägersro....mmm
 
Som uppvuxen i skåne och numera smålänning så är det närmre till lite allt möjligt i skåne om man vill hitta på lite annat. Utbudet är större i skåne helt enkelt ;)
Annars har jag ju fått närmre resväg nu till bruksprovet, återstår och se om mina hästvänner ifrån skåne reser upp för att titta nu.... ;)
Skåningar brukar väl inte vara kända för att vara värst sugna på att ge sig ut på vägarna. ;)

Som exempel sa en person på SVRF att de hade svårt att få skåningarna att köra 5 mil för att rida allsvenskan. Detta då vi pratade om att vi har 22 mil till den närmaste deltävlingen. :D
 
Man åker till lokala trevliga resturanger antingen på landet, ystad och malmö. Besöker Mandelmanns, Olof Viktor konditori, små trevliga antikaffärer, åker till k-hamn eller Helsingör. Vill man shoppa finns mysiga Ystad eller storstaden Malmö, åk och titta på galopp på Jägersro....mmm

Men allvarligt. Tror du - på riktigt - att inte motsvarande finns i Västra Götaland?

Jag blir alldeles matt här.
 
Positivt att de kan sänka avgiften för deltagande hingstar eftersom det inte kostar lika mycket att arrangera evenemanget på Grevagården som på Flyinge. Tycker det är sunt att SWB undersöker fler möjligheter och också tar hänsyn till kostnader. Nu flyttas det ju dessutom till en anläggning som verkar ha alla förutsättningar för ett bra arrangemang. Jag har dock aldrig varit på Grevagården själv. Positivt också för de som kommer norrifrån att få lite närmare. Kan inte se några nackdelar med detta bara fördelar! :)
 
Jag är inte varmblodsavlare alls eller ens varmblodsägare (ja min arabkorsnignar räknas som varmblod) men helt plötsligt blir jag ursugen på att åka ner till bruksprovet över dagen någon av dagarna. Jag tycker det är riktigt kul att titta på sändningarna och har länge velat se det live men Skåne är på tok för långt bort.
 
Skåningar brukar väl inte vara kända för att vara värst sugna på att ge sig ut på vägarna. ;)

Som exempel sa en person på SVRF att de hade svårt att få skåningarna att köra 5 mil för att rida allsvenskan. Detta då vi pratade om att vi har 22 mil till den närmaste deltävlingen. :D
Nä jag är nog en avart där ;). Men så är det de flesta skåningar har lite svårt och bege sig för vi har nog saker och ting för nära oss inpå! Det jag menar utbudet är stort och nära i skåne :). Sen jag flyttat åker jag ofta till skåne, men få skåningar åker samma väg uppåt ;)
 
Av det du radade upp (hur viktigt det nu är för ett bruksprov) så vågar jag lova att du har fel. Mandelmann t ex är väl på Österlen och det lär ta minst en timme från Flyinge. Inom en timme från Grevagården finns MASSOR av sevärdheter!
Flyinge självt är en stor sevärdhet, jag har varit där väldigt många gånger men tycker fortfarande att ett besök är givande ur sevärdhetssynpunkt.
 
Av det du radade upp (hur viktigt det nu är för ett bruksprov) så vågar jag lova att du har fel. Mandelmann t ex är väl på Österlen och det lär ta minst en timme från Flyinge. Inom en timme från Grevagården finns MASSOR av sevärdheter!
haha lägger ner du känner nog till skåne bättre än jag
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
28
· Visningar
1 752
Senast: fio
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 019
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp