Bruksprovet flyttar

Blir lite full i skratt när jag läser inläggen från våra vänner söderöver här...Skåne är ju inte direkt en unik företeelse rent turistmässigt sett. Resten av landet har definitivt sin beskärda del av sevärdheter och Skaraborg har garanterat lika många små mysiga restauranger inom kort avstånd från Grevagården som det finns i Flyinge. Jag bara tänker på hur många ggr jag snott runt hysteriskt för att hitta ett NÅGOT billigar place att äta på än Gaspari när vi är på Flyinge...kan garantera att Värdshuset i Skultorp har dubbelt så god mat för hälften av pengen på cykelavstånd från Grevagården! Dessutom har de en fantastisk catering på Grevagården som inte kostar alls lika mycket som på Flyinge. Så mat, boende, kultur, bio och natur, tro det eller ej men vi både HAR det och är billigare än Skåne!;):)
 
Trist att läsa att så många är stockkonservativa vad gäller förläggningen av bruks. Det är väl i o f s så jag uppfattar SWB (och tidigare ASVH).

Varför inte omfamna förändringen och sedan göra en utvärdering istället för att såga ett nytänkande direkt?
 
Blir lite full i skratt när jag läser inläggen från våra vänner söderöver här...Skåne är ju inte direkt en unik företeelse rent turistmässigt sett. Resten av landet har definitivt sin beskärda del av sevärdheter och Skaraborg har garanterat lika många små mysiga restauranger inom kort avstånd från Grevagården som det finns i Flyinge. Jag bara tänker på hur många ggr jag snott runt hysteriskt för att hitta ett NÅGOT billigar place att äta på än Gaspari när vi är på Flyinge...kan garantera att Värdshuset i Skultorp har dubbelt så god mat för hälften av pengen på cykelavstånd från Grevagården! Dessutom har de en fantastisk catering på Grevagården som inte kostar alls lika mycket som på Flyinge. Så mat, boende, kultur, bio och natur, tro det eller ej men vi både HAR det och är billigare än Skåne!;):)
Jag har aldrig sagt att det inte finns nått runt grevagården utan att det finns fler och tättare med utbud i skåne, så är det ju ser olika ut här i landet:D:p men det verkar vara en öm tå....
 
Om man skulle boka boende, vilka dagar är det testryttare? Jag är mest intresserad av att se det. Hittade inget program när jag sökte på swb:s sida igår (förvisso via mobilen).
 
DET håller jag med om :). Jag tycker också det är roligt att vara där.
Fast det är klart, att det var en helt annan sak förr när Flyinge hade egna hingstar. Jag tyckte det gav mycket att kunna se dem inte bara på visningar utan också på hemmaplan i den vanliga hanteringen och med gott om tid.
 
Behöver det vara fattigt för att det finns mer i Skåne?Jag har bara sagt att det finns mer i Skåne inte att det inte finns nått utbud runt grevagården

Jag är själv skåning men bästisen bor i Hjo, jag kan inte se att det skulle finnas mer i Skåne, särskilt inte runt Flyinge. Österlen och Olof Victors är ju en bra bit iväg....

Jag uppskattar Flyinge för de vackra byggnaderna och historiens vingslag, men annars tycker jag det är en rätt påver anläggning att förlägga bruks-arrangemanget till. Det finns betydligt bättre anläggningar, och definitivt mer centralt placerade för de som deltar (resten av Sverige).

Vill man däremot värva kontinentala deltagare ligger Skåne bättre till, men anläggningen i sig blir ju inte bättre för det.

Boendemässigt är ju Flyinge rätt kass, det är väl Lund som är närmst för hotellboende och det är ju inte nästgårds direkt.
 
Värt att besöka bruksproven ingen om dom flyttar.
Tycker det mesta bara är väldigt väldigt dyrt runt Flyinge.

Sedan har jag ju besökt bruksprovet när jag varit nere för bruksprovet och inte för att besöka några andra ställen mer än att få i mig mat.
Följer övriga familjen med så finns det trollstigar, besöka gamla nunnekloster, loppisar, mysiga fika ställen mm
 
Jag som har ett stort musikintresse försökte kombinera min vistelse i Skåne med spelningar men lyckades aldrig pricka in någon. En gång skulle Stry spela i Lund men ställde in :( Skövdetrakten tror jag tyvärr inte har så många spelningar av sån musik jag gillar.

Jag tycker att det ska bli intressant med något nytt och är ändå oftast så trött på kvällarna att jag vill smälta alla intryck.
 
Jag är själv skåning men bästisen bor i Hjo, jag kan inte se att det skulle finnas mer i Skåne, särskilt inte runt Flyinge. Österlen och Olof Victors är ju en bra bit iväg....

Jag uppskattar Flyinge för de vackra byggnaderna och historiens vingslag, men annars tycker jag det är en rätt påver anläggning att förlägga bruks-arrangemanget till. Det finns betydligt bättre anläggningar, och definitivt mer centralt placerade för de som deltar (resten av Sverige).

Vill man däremot värva kontinentala deltagare ligger Skåne bättre till, men anläggningen i sig blir ju inte bättre för det.

Boendemässigt är ju Flyinge rätt kass, det är väl Lund som är närmst för hotellboende och det är ju inte nästgårds direkt.
Ett: jag har inte sagt att det inte är bra och flytta arrangemanget tvärtom :).Sen 20 min till Lund tycker jag inte är särskilt lång väg. Sen kan man ju hänga upp sig på att jag BLA skrev Olof viktors . Det finns säkert en anledning till att många hästmänniskor flyttar till skåne och det är nog närheten till mycket inte bara kontinenten, för ärligt hur många av alla hästmänniskor åker utomlands med sina hästar :)
 
Jag som har ett stort musikintresse försökte kombinera min vistelse i Skåne med spelningar men lyckades aldrig pricka in någon. En gång skulle Stry spela i Lund men ställde in :( Skövdetrakten tror jag tyvärr inte har så många spelningar av sån musik jag gillar.

Jag tycker att det ska bli intressant med något nytt och är ändå oftast så trött på kvällarna att jag vill smälta alla intryck.
Vi har mycket musik. Och flera småscener som kanske kunde marknadsföra sig bättre. Så ge inte upp. Skaraborg är ju så lätt att förflytta sig i.
 
Det finns säkert en anledning till att många hästmänniskor flyttar till skåne och det är nog närheten till mycket inte bara kontinenten, för ärligt hur många av alla hästmänniskor åker utomlands med sina hästar :)

Nu måste jag fråga vad du avser med detta. Jag trodde vi diskuterade att det fanns så mycket MER runt Flyinge och det därför var trist att flytta arrangemanget. I den andan påtalades fikamöjligheter, sevärdheter Österlen, närheten till Danmark etc (civila resmål alltså).

Men du menar att hästmänniskor flyttar till Skåne för fikamöjligheterna? Eller har jag helt missförstått?
 
Boendemässigt är ju Flyinge rätt kass, det är väl Lund som är närmst för hotellboende och det är ju inte nästgårds direkt.
Det tar 15 min från Ideon Elite Hotel till Flyinge Kungsgård, vet inte riktigt hur mkt närmare man kan få det någonstans.. Tar väl max 5 min längre tid från Scandic. 🤷‍♀️

(Utöver det kvittar det med mig var bruksprovet är, men jag tycker det är tråkigt att Flyinge inte är samma sak som det var förr)
 
Nu måste jag fråga vad du avser med detta. Jag trodde vi diskuterade att det fanns så mycket MER runt Flyinge och det därför var trist att flytta arrangemanget. I den andan påtalades fikamöjligheter, sevärdheter Österlen, närheten till Danmark etc (civila resmål alltså).

Men du menar att hästmänniskor flyttar till Skåne för fikamöjligheterna? Eller har jag helt missförstått?
Jag skrev ovan att jag själv fick närmre till evenemanget. Jag är inte själv emot en flytt längre norrut. Jag skrev även att det återstår och se om mina skånevänner kör uppåt för att se bruksprovet. Som någon annan påtalade och som jag höll med om är skåningarna vana vid att ha mycket nästgårds därför lite aviga till att ta sig längre sträckor. (drar alla över en kant men det ligger nått i det ;)).
Däremot vidhåller jag att det finns mer och närmre utbud i skåne om man vill göra annat eller andra hästrelaterade saker än att gå på bruksprovet. Många hästmänniskor flyttar till skåne för att det är närmre till det mesta. Tränare, tävlingar, affärer, jobb, ridhus osv. Det är inte samma sak som att det inte finns på andra ställen men jag tycker tillgängligheten är bättre i skåne.
 
Jag skrev ovan att jag själv fick närmre till evenemanget. Jag är inte själv emot en flytt längre norrut. Jag skrev även att det återstår och se om mina skånevänner kör uppåt för att se bruksprovet. Som någon annan påtalade och som jag höll med om är skåningarna vana vid att ha mycket nästgårds därför lite aviga till att ta sig längre sträckor. (drar alla över en kant men det ligger nått i det ;)).
Däremot vidhåller jag att det finns mer och närmre utbud i skåne om man vill göra annat eller andra hästrelaterade saker än att gå på bruksprovet. Många hästmänniskor flyttar till skåne för att det är närmre till det mesta. Tränare, tävlingar, affärer, jobb, ridhus osv. Det är inte samma sak som att det inte finns på andra ställen men jag tycker tillgängligheten är bättre i skåne.
Hur mycket tid har du spenderat i Skaraborg?
 
Jag skrev ovan att jag själv fick närmre till evenemanget. Jag är inte själv emot en flytt längre norrut. Jag skrev även att det återstår och se om mina skånevänner kör uppåt för att se bruksprovet. Som någon annan påtalade och som jag höll med om är skåningarna vana vid att ha mycket nästgårds därför lite aviga till att ta sig längre sträckor. (drar alla över en kant men det ligger nått i det ;)).
Däremot vidhåller jag att det finns mer och närmre utbud i skåne om man vill göra annat eller andra hästrelaterade saker än att gå på bruksprovet. Många hästmänniskor flyttar till skåne för att det är närmre till det mesta. Tränare, tävlingar, affärer, jobb, ridhus osv. Det är inte samma sak som att det inte finns på andra ställen men jag tycker tillgängligheten är bättre i skåne.

Ja men vi ska inte flytta till Skåne, vi som är publik :).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 305
Senast: Rugge
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 673
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 121
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp