Brunst vad är det en doft eller en väskta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

annie_cool

Trådstartare
Jag har en liten diskution på en hästsida(stallet.se) där många säger olika om ordet brunst vad är det? är den doft elelr en västka? elelr är det både och? nu vill jag ta upp detta så jag kan säga det på sidan. Eftersom denna sida är så bra att ta upp sånna hära saker på.,



Jag rollar mycket på stallet.se och vi rollar då ston. Men kan även rolla som hinsgt och där är ochså stora diskutioner om deras betande hur de gör och sånt. Hoppas att jag får svar nu
 
Sv: Brunst vad är det en doft eller en väskta?

brunst är varken en doft eller en vätska, utan det är den period i brunstcykeln då stoet är betäckningsvilligt. Hon ställer sig då i "betäckningsposition" och kissar en skvätt som har en speciell doft just då hon är brunstig.
 
Sv: Brunst vad är det en doft eller en väskta?

Okej har inget sto så jag vet inte men har lä'st mycket om detta.
 
Sv: Brunst vad är det en doft eller en väskta?

Du har fått ett bra svar på din fråga därför låser jag tråden.

/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 196
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 994
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp