Bucas "bockveckslösning" är den bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ztrawberry Zling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 953
Z

Ztrawberry Zling

Måste köpa nytt täck då det gamla blivit för litet. Hästen är inte mer än 160 hög och kort i ryggen, men behöver nu ett 155 täcke, dvs hon är rätt grov.
Har kikat på Bucas, de har ju inte den vanliga bockveckslösningen utan en annan variant med två lagda veck i halsringningen. Är den varianten bra tycker ni, eller har ni kanske tips på andra märken som kan tänkas ligga bra på en grovsinglady ;) Jag vill inte ha bogskav, utan ha ett täcke med bra passform.
Är i första hand ute efter ett regntäcke med fleecefoder eller liknande. Smärtgränsen prismässigt någonstans omkring 1500:-

Sv: Bucas "bockveckslösning" är den bra?

OPS! Hihi, ja självklart... Fast bockveckslösning, ja det är ju fatiskt en sån oxå :D

Nämen va sjutton! Jag har ju skrivit fel på flera ställen oxå, så pinsamt! Snacka om error i knoppen!

Som svar på din fråga så tycker jag inte om Bucas lösning på bogveck.
Dom skaver ofta och är väldigt "låga" i halsen. Jag köpte ett blått regntäcke med fleecefoder på B****S för runt 400 kr.
Passformen är perfekt och det är billigt o supersnyggt :bump:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 388
Utrustning Ja, finns det något sådant täcke? Har googlat runt samt läst i massa olika trådar här på Buke, men får inget bra svar. I en tråd sökte...
Svar
12
· Visningar
3 102
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Eller inte jag kanske, jag trivs utmärkt i mitt duntäcke som är 100 år gammal:D Men värre är det med min häst.... Hon är ett halvblod...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka