Bucket list

Jag sparar ihop till VR till mitt playstation, jag vill spela Moss :love:


(Jag blir också jätteåksjuk av vissa spel, så har inte vågat lägga pengar på VR än... Men tekniken utvecklas så jag tror att de kommer lösa det!)
Jag blir åksjuk av allt. Vi åkte seascopebåt i Egypten, trots åksjukepiller så gungade jag en vecka efteråt 🤷‍♀️
 
Jag har nog mer ”grejer jag ska försöka göra det här året” så jag stressar inte så mycket över ”innan jag dör grejer” eftersom det antagligen ändrar sig.

Jag har också haft rätt mycket med jobb/utbildning de senaste 10 åren så det har varit mer i fokus (men har också sett till att jag fått/får göra fantastiska grejer). Doktoranden var dock ingen bucket list grej utan ett nödvändigt karriär drag (så jag är nöjd med att jag överlevde).

I år är planen att lyckats åka till Nepal och vandra (skippar dock möjligtvis Everest Base Camp och kör någon annan led). Sen funderar jag på transiberiska järnvägen i höst - jag har inte sett min familj på över två år så försöker övertala min far och två av mina syskon att möta mig i Moskva så att vi kan spendera en vecka på ett tåg utan dusch till Beijing 😆

Förra året betade jag av en del länder men Myanmar var nog det som varit på listan sen jag flyttade till Asien (och det var mer fantastiskt än jag trodde).

Kan förhoppningsvis börja mitt nya jobb i Kina om en månad eller så, de betalar en flygbiljett hem en gång om året. Nästa år är det 10 år sen kandidaten blev klar så tänkte använda den jobb förmånen till att åka på återträffen (som antagligen blir i UK), så det är något jag skulle känna var en stor förlust om jag inte lyckades åka på.

(Sen skänker jag en massiv knuff i rätt riktning till vem det nu var som vill gå på bio ensam - jag går själv konstant, det är fantastiskt!)
 
Jag vet inte om det direkt är bucketlist men några saker jag velat göra och har gjort är

-föda upp fina hästar
-snorkla på stora barriärrevet
 
Jag har haft förmånen att uppleva mycket roligt i många delar av världen, men några saker till skulle jag gärna vilja uppleva...

- Leva länge och frisk. Generna talar emot, men hoppas kan man ju.
- Göra konkret och stor skillnad (läs: närmast livräddande) för en annan människa.
- Barn hade varit kul.
Bland mer profana punkter finns...
- Åka till Burning Man. (@Voeux)
- Bli färdig med flygcertet - men det blir nog först när jag inte längre har häst.
- Vandra och fotografera på Shetlandsöarna eller Färöarna, och Hebriderna.
- Resa i norra Sibirien. (@escodobe)
 
Jag har haft förmånen att uppleva mycket roligt i många delar av världen, men några saker till skulle jag gärna vilja uppleva...

- Leva länge och frisk. Generna talar emot, men hoppas kan man ju.
- Göra konkret och stor skillnad (läs: närmast livräddande) för en annan människa.
- Barn hade varit kul.
Bland mer profana punkter finns...
- Åka till Burning Man. (@Voeux)
- Bli färdig med flygcertet - men det blir nog först när jag inte längre har häst.
- Vandra och fotografera på Shetlandsöarna eller Färöarna, och Hebriderna.
- Resa i norra Sibirien. (@escodobe)
Säg till om du planerar resa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 381
Senast: Tirnanoogh
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 801
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp