Bucket list

Det som är överstryket är det jag hunnit med hitills från listan
  • Ta dykcert
  • Lära mig att åka turåkningsskidor​
  • Ta Mckörkort​
  • Köra sporthoj​
  • Köra över 200km​
  • Hoppa fallskärm​
  • Rida ett lättare dressyrprogram med godkända poäng​
  • Lära mig fler svampar​
  • Bli bättre på att göra upp eld​
  • Dyka i grottorna i Budapest​
  • Bli bättre på att meka bil
  • Fler tatueringar​
  • Sova på ishotellet​
  • Sova i snöbivack​
  • Klappa en yak (reviderad, det räckte att se på dom)
  • Köra hundspann​
  • Bada i en varm källa
  • Ha en egen häst​
  • Prova på klättring (har grönt kort)
  • Stadig hoppa en bana på 100cm​
  • Springa minst 5km utan att att dö eller att knäna gör ont.
  • Spara ihop minst 6 månadslöner.​
  • Köpa lägenhet
  • Paraglida
  • Luftballong (en längre färd)​
  • Island
  • Tobago
  • Irland​
  • Istanbul (igen)
  • Pripjat
  • Marocco​
  • Cappadocia (igen)​
  • Moskva (för att åka tunnelbana)​
  • Något ställe med massvis av skyskrapor​
  • High line (I NY)​
  • Skottland​
  • Barcelona​
  • Mongoliet​
  • Vandra i alperna (eller liknande)​
  • Gotland
  • En aktiv vulkan /se het lava​
  • Joan Jett​
  • Kiss
  • En geyser
  • Regnskog
  • Olika konstiga Pungdjur​
  • En flock vildhästar (förvildade)
  • Ett häftigare norrsken än det jag sett​
  • Mareld​
  • Fjälllämmel​
  • Bläckfisk​
  • Vilda apor

Den stora svårigheten i listan är ju delen med att ha egen häst och spara ihop 6 månadslöner. Resten av listan saboterar liksom det...
Jag har dessutom lovat mig att ha en fjällämmelsfond, har jag inte sett en innan jag är för skröplig för att gå ut och vandra på fjället för egen maskin så ska de i alla fall kunna flyga ut mig till fjället om det blir lämmelår.

Jag har ju sett både lo, mård, skogslämmel och Prewalskishäst så hur svårt ska det vara att få se en djävla fjälllämmel?!
 
Senast ändrad:
Den stora svårigheten i listan är ju delen med att ha egen häst och spara ihop 6 månadslöner. Resten av listan saboterar liksom det...

shettis är också hästar :angel:
Eller så väntar man med att skaffa häst till senare.

Jag hade egen häst tills jag var 28 och var tvungen att ta bort hästen jag hade. Skaffade ingen ny för jag ville uppleva vad icke häästägare månne göra med alla penger "de måste ha", väl? :laugh:
 
Jag har ingen bucket list. Kanske är en supertråkig person men det finns liksom inga sådana punkter som jag drömmer om 😊
 
Jag har ingen bucket list. Kanske är en supertråkig person men det finns liksom inga sådana punkter som jag drömmer om 😊

Verkligen ingenting du skulle vilja göra/testa ?

Som någon annan skrev, det behöver ju inte vara en typisk "bucket list thing" utan ibland bara något... annorlunda


Sista sommaren i Sverige jag hade så planterade jag jordgubbsplantor på balkongen (lägenhet) "bara för att" liksom... kul grej.. hade aldrig gjort innan!

Fick omkring 20 jordgubbar på 8 plantor :laugh:
 
Verkligen ingenting du skulle vilja göra/testa ?

Som någon annan skrev, det behöver ju inte vara en typisk "bucket list thing" utan ibland bara något... annorlunda


Sista sommaren i Sverige jag hade så planterade jag jordgubbsplantor på balkongen (lägenhet) "bara för att" liksom... kul grej.. hade aldrig gjort innan!

Fick omkring 20 jordgubbar på 8 plantor :laugh:
Det är klart att jag vill saker, men inte på ”bucket-list-sätt”. Det finns inga saker som jag brukar tänka på som ”åh, innan jag dör vill jag göra x”. Tänker inte så mycket på det sättet. Är mer i nuet med vardagliga saker 😊
 
En annan sak som jag brukar säga att jag vill göra innan jag dör är att äga en egen Schäfer :love: Uppväxt med flera Schäfrar och det är min dröm att få ha en egen någon gång om jag hittar en sund och bra uppfödare :)
 
Min ändrar sig hela tiden. Det finns många saker jag vill göra, men så ändrar livet på sig och plötsligt är det gamla inte så intressant längre. Men av de som är kvar så;

Jag vill fjällvandra i Sverige.

Jag vill hyra en minibuss och fylla den med min väninna, alls barnen (som då är stora nog att gilla en roadtrip) och eventuellt några till. Sedan ska vi köra från Kanada södra Kalifornien. På vägen ska vi se den tempererade regnskogen och Redwood national park, Seattle (jag har någon fix idé om att jag vill dit) och prova vin längs hela kusten.

Åka till Filippinerna! Har släkt där men har aldrig besökt dem på hemmaplan, det är alltid de som kommer hit.

Jag vill ha ett jobb som jag är utbildad till och jobba normala kontorstider

Det är nog det. Vill ju göra fler saker, men vet att de ändrar sig. För ett par år sedan ville jag tävla SM med hundarna. Det är inte alls aktuellt längre. Nu vill jag springa marathon när jag fyller 40. Det finns flera länder i Asien som jag vill besöka och nästa blir antagligen Myanmar (+Thailand där jag varit innan).
 
Det är klart att jag vill saker, men inte på ”bucket-list-sätt”. Det finns inga saker som jag brukar tänka på som ”åh, innan jag dör vill jag göra x”. Tänker inte så mycket på det sättet. Är mer i nuet med vardagliga saker 😊
Det låter som en sund inställning. Jag har saker jag vill se och göra MEN det är nuet som gäller här med :)

Tex att jag och sambo bokade semester på australiens västkust har med mitt visum att göra. Jag kan inte lämna Aus just nu. Så då googlade jag "vad göra i wa" och fick upp exempel om späckhuggare och tänke "jag har alltid velat se späckhuggare i det vilda"


Jag skulle vilja uppleva Eagle festival i Mongolia en dag. Men om det inte händer är jag nog ändå glad tänker jag, och kan se dokumentärer om det istället ;)
 
Den stora svårigheten i listan är ju delen med att ha egen häst och spara ihop 6 månadslöner. Resten av listan saboterar liksom det...
Jag har dessutom lovat mig att ha en fjällämmelsfond, har jag inte sett en innan jag är för skröplig för att gå ut och vandra på fjället för egen maskin så ska de i alla fall kunna flyga ut mig till fjället om det blir lämmelår.

Jag har ju sett både lo, mård, skogslämmel och Prewalskishäst så hur svårt ska det vara att få se en djävla fjälllämmel?!
Åh, du skulle vart med på Haukeli 2014. Det kryllade av dem, de krockade med ens fötter när man gick!
 
Jag har faktiskt kryssat väldigt många av sakerna på min imaginära bucket list.

Haft egen valpkull
Tävlat kvartsSM i fårvallning med en egentränad hund
Startat vallhundstävling med en egenuppfödd hund
Lärt mig "dansa med hästar" (frihetsdressyr)
Gått sank i norska fjällen och samlat frigående får
Läst alla Pratchetts böcker


Kvar på listan står typ:
Tävla mästerskap med egenuppfödd hund
Åka till UK och valla
Testa att spela VR


Jag drömmer inte så stort....
 
Späckhuggare i det vilda här också. Var på väg till Tadoussac i Kanada för 4 år sedan, men spydde mig igenom graviditeten med dottern, så fick skjuta upp resan.
Vilda jättepandor i Kina står också på listan.
Någon gång vill jag besöka Nya Zeeland och San Francisco.
Vill även se julgranen på Rockefeller Center i New York, var där under hösten sist.

Har under åren simmat med delfiner, ridit runt Kebnekaise, sett Trollstigen i Norge och åkt på kryssning till Bahamas. Sett Niagarafallen på både amerikanska och kanadensiska sidan. Besökt Spanska ridskolan i Jerez och i Wien.
 
Jag hade en bucketlist eller en dröm när jag var yngre. Allt är avbetat förutom en hästgård. Så att äga en egen gård står väl högst upp på listan.

Sen att besöka Lofoten, Island, USA, Nya Zeeland vore rena drömmen också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 381
Senast: Tirnanoogh
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 799
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp