Imponerande! :bow: Jag lägger 3500 spänn på mat (och typ toapapper, tamponger etc) och krämer/schampo/medicin/tvål går för säkert 1000 spänn i månaden :eek:
Jag snålar massvis, köper inte mer än jag behöver och jag vet inte hur längesen det var sen jag unnade mig att handla kläder. Håller för tillfället på att spara ihop till en soffa, tv och ny sadeln till hästen, så det går lite trögt, men blev glad när jag får tillbaka ca 7 000 kr på skatten. Så än är hoppet inte ute. :D
 
Jag skriver också budget varje månad och i mitt fall är det inte alls ovanligt att nästan hälften av lönen gått när mina fasta utgifter som hyra, skatt, räkningar, internet, telefon och gym har betalats.

Mina budgetposter är:

Hyra
Skatt (jag bor utomlands och betalar en fast summa i "council tax" på mitt boende varje månad)
Gas & el
Wifi
Mobil
Gym
Mat
Aktiviteter (utekvällar, middagar, shopping etc)
Oväntat (brukar tänka runt 500 kr här, ifall något skulle gå sönder, skulle bli dyrare, etc)
Spara

Jag brukar gå tillbaka halvvägs in i månaden och göra en liten koll för att se hur jag skött mig hittills. Som pengapessimist upptäcker jag oftast att jag spenderat mindre än jag tänkt, och att de saker jag gjort hittills den månaden inte alls blev så dyra som jag trodde.

Jag brukar kunna spara ca 2000 kr per månad och håller som bäst på att hitta bästa möjliga sparkonto att lägga undan detta på.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 957
Senast: linnsan
·
Skola & Jobb Jag jobbar idag halvtid på ett svenskt universitet (med undervisning). Exempelvis är vi nu under höstterminen tre stycken som jobbar 50%...
2
Svar
26
· Visningar
2 574
Senast: As_Vegas
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp