Bukefalos 28 år!

Buffy the Vampire Slayer

Har netflix alla säsonger? Varför har jag inte upptäckt detta innan?:eek::eek:
YES! Men som sagt, inte allt extramaterial...:(
tumblr_inline_mklxc3fIij1qz4rgp.gif
 
Förresten, jag och en kompis satt och diskuterade en Buffy-fråga igår och jag insåg att jag inte riktigt visste svaret (trots min Buffy-obsession).

Hur många Slayers finns det? Är det en i taget? Eller finns det flera men på olika platser? Faith kom ju till Sunnydale för att Buffy "dog", men det finns ju vampyrer och demoner på andra ställen än bara Sunnydale USA, finns det ex en Slayer i Europa också?

Logik är ju inte alltid Buffy-seriens starka sida så vi funderade över om detta bara är en tolkningsfråga man får bestämma svaret på själv, eller om det finns ett reellt svar som vi missat.. :p

Någon av er som vet hur det ligger till? :)
 
Förresten, jag och en kompis satt och diskuterade en Buffy-fråga igår och jag insåg att jag inte riktigt visste svaret (trots min Buffy-obsession).

Hur många Slayers finns det? Är det en i taget? Eller finns det flera men på olika platser? Faith kom ju till Sunnydale för att Buffy "dog", men det finns ju vampyrer och demoner på andra ställen än bara Sunnydale USA, finns det ex en Slayer i Europa också?

Logik är ju inte alltid Buffy-seriens starka sida så vi funderade över om detta bara är en tolkningsfråga man får bestämma svaret på själv, eller om det finns ett reellt svar som vi missat.. :p

Någon av er som vet hur det ligger till? :)

Det finns en i taget i hela världen. När en dör så kommer en ny, vilket ju som sagt förklarar Faith.


SPOILER!


Sen i sista avsnittet när Willow gjorde sitt bad-ass trollerihokuspokus med yxan så väcktes alla som kunde varit en slayer till "liv" och blev en :) Så nu finns det massor :P
 
Det finns en i taget i hela världen. När en dör så kommer en ny, vilket ju som sagt förklarar Faith.


SPOILER!


Sen i sista avsnittet när Willow gjorde sitt bad-ass trollerihokuspokus med yxan så väcktes alla som kunde varit en slayer till "liv" och blev en :) Så nu finns det massor :P

Aha! Det var det vi misstänkte! Vi drack lite för mycker vin igår och började spåna över att det måste ju vara typ "hell on earth" överallt där inte Slayern är om det bara finns en, Buffy lämnar ju aldrig Sunnydale direkt liksom :D
 
Aha! Det var det vi misstänkte! Vi drack lite för mycker vin igår och började spåna över att det måste ju vara typ "hell on earth" överallt där inte Slayern är om det bara finns en, Buffy lämnar ju aldrig Sunnydale direkt liksom :D

haha ja jag har tänkt på det också :P Men de visar ju under seriens gång att det har funnits en i Afrika och en i NYC osv.
Men så tänkte jag att det kanske inte finns så många hellmouths i resten av världen, det är ju så illa som det är i Sunnydale för att det ligger på ett hellmouth.
 
Jaa! :D

Ohoh, en till fråga!

Är Cecily och Helfrek samma person eller har de bara använt samma skådespelare??

Ja, det är nog tänkt i alla fall att de är samma person, men det var kanske inte planen från början. I senare serier blev det bekräftat att Halfrek jobbade den kvällen och hade ihjäl alla som hade skrattat åt Williams poesi.

"Joss Whedon and Kali Rocha have both stated that, in their minds at least, Halfrek and Cecily were indeed the same entity."
 

Alltså, jag älskar dig och dina GIF's! Och sen älskar jag dig lite mer när jag ser att du är från Tardis :D

tumblr_n0zl0xfSwP1tp1wolo1_500.gif

(har nu letat i typ 30 min efter en GIF där Spike säger "You're not a schoolgirl. You're not a shop girl. You're a creature of the darkness, like me." men hittade den inte :( Denna får duga :D )
 
haha ja jag har tänkt på det också :P Men de visar ju under seriens gång att det har funnits en i Afrika och en i NYC osv.
Men så tänkte jag att det kanske inte finns så många hellmouths i resten av världen, det är ju så illa som det är i Sunnydale för att det ligger på ett hellmouth.

Men sen i sista avsnittet säger ju Giles något om att det finns ett Hellmouth där och där, det var det som ställde till det för oss.. :p

Aja, Buffy-logik i sitt esse! :D
 
Ååh, älskar alla gif's! Fortsätt bomba! :D

Själv är jag mer insnöad på den här typen av YT-filmer:

Slänger in denna gamla favoriten också, för att det inte BARA ska bli Spike :p
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 202
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 300
Tjatter Påskharen sprang vilse och missade Secret Easterbunny - så jultomten hojtade till från sin bastkjolssemester och erbjöd sig att köra en...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
18 091
Tjatter Då var det väl dags att - som utlovat -dra igång årets upplaga av Secret Santa! :D Här kommer en genomgång av reglerna, så att både...
36 37 38
Svar
740
· Visningar
38 919
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp