Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

Inte i vanliga fall. Men i vissa känsliga diskussioner hämmar det! Alla andra är ju anonyma - det är ju som att vara den enda som går runt naken ...:D

Jag känner till identiteten på allra minst 50 bukefalister, om inte fler, och en och annan verkar ha snokat reda på mig också...
 
Sv: Bukeromanen ....

*hoppar in från ÄU*
Men vad kul! Den ska jag se till att läsa!

Måste även passa på att säga att dina "Klaraböcker" betydde oerhört mycket för mig när jag var i mina yngre tonår, tror jag har läst om alla böckerna i serien säkert 10 gånger :D Utan tvekan mina favoritböcker från den tiden i mitt liv, du skriver jättebra! :laugh::bow:
 
Sv: Bukeromanen ....

Det är så himla kul! :bump:

Tror ni boken kommit ut i affärerna här i Nya Zeeland än? ;)
Får nog be någon vänlig själ att skeppa över ett exemplar till mig, jag är så nyfiken!

För övrigt så recenserade jag en bok för dig någon gång när jag gick i mellanstadiet, då du gjorde ett författarbesök hos oss, har nog inte kommit över den upplevelsen än... :D
 
Sv: Bukeromanen ....

*hoppar också in från ÄU*

Här är en till som läst "Klaraböckerna" om och om igen. Liksom för Merwen har dina böcker betytt otroligt mycket för mig när jag var ung. Jag är väldigt nyfiken på nya boken.

Du skriver fantastiskt bra, sådär så man inte alls vill gå och lägga sig innan man läst färdigt hela boken! :bow:

*japp, jag är starstruck jag med :D :D*
 
Sv: Bukeromanen ....

Storytel kan göra det. Det blir en relativt pissig deal för författaren, men ljudbok blir det!

Jag struntar i dealen - jag älskar att sitta i studio och läsa!

Och OBS jag är INTE gift med min yngste son!:D
 
Sv: Bukeromanen ....

*hoppar in från ÄU*
Men vad kul! Den ska jag se till att läsa!

Måste även passa på att säga att dina "Klaraböcker" betydde oerhört mycket för mig när jag var i mina yngre tonår, tror jag har läst om alla böckerna i serien säkert 10 gånger :D Utan tvekan mina favoritböcker från den tiden i mitt liv, du skriver jättebra! :laugh::bow:

Åh, tack så mycket!:love:

Jag blir ju alldeles bortskämd - tänk om jag drabbas av hybris och blir fullständigt odräglig att umgås med ...:crazy: :D
 
Sv: Bukeromanen ....

KL
På tiden att det finns en vuxenroman i hästmiljö! Det borde finnas outtömliga möjligheter, både med det positiva som glädjen i samarbetet med hästarna, och en massa lovande konflikter som kan föra handlingen framåt. ;) Bara en så enkel sak som att få ihop livspusslet familj, jobb, häst, vänner...svårt nog om om man har hyfsad ekonomi och en partner som stöttar. Om inte, så kan det bli riktigt intressant. För författaren och läsaren, alltså.;)

Med tanke på hur många vuxna "hästtjejer" det faktiskt finns bör det finnas läsare! Räknar man då in YA-läsarna blir det ännu fler.

PS: En bok om Bukemaffian borde bli rafflande. Den* är känd och fruktad långt utanför Bukes gränser, alla känner till den, men ingen vet vilka som tillhör den. :devil:

*Maffian, alltså. Inte boken.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukeromanen ....

:rofl:

Vad gulligt!
Men några nya Klara-böcker blir det inte. (har dock skrivit första delen i en ny ungdomshästboksserie för lite äldre som har fått väldigt fin kritik faktiskt)

Nä det har jag nästan förstått, men 11-åringen i mig kan inte låta bli att verkligen kontrollera saken varje gång i alla fall...;)
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Nu har jag tjuvläst lite - åhh så bra!!! Tack!

Har dessutom gjort lite reklam på fejjan :D - klart vi ska visa att detta är något att satsa på!
(Tror för övrigt det kommer gå hur bra som helst ändå)
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Nu har jag tjuvläst lite - åhh så bra!!! Tack!

Har dessutom gjort lite reklam på fejjan :D - klart vi ska visa att detta är något att satsa på!
(Tror för övrigt det kommer gå hur bra som helst ändå)

:D

Det vore så kul om förlaget insåg att hästtjejer är att räkna med som bokköpare ... Då kan det bli fler böcker!
 
Sv: Bukeromanen ....

Nä det har jag nästan förstått, men 11-åringen i mig kan inte låta bli att verkligen kontrollera saken varje gång i alla fall...;)

:love:

Så rart!

Känns märkligt att något jag har hittat på kan ha påverkat andra människors liv. Stort, faktiskt.:o
 
Sv: Bukeromanen ....

Fantatastiskt kul!

Jag har också läst smakprovet och måste lägga en beställning. Ska bli jätteskoj att läsa :)
 
Sv: Bukeromanen ....

:D

Det vore så kul om förlaget insåg att hästtjejer är att räkna med som bokköpare ... Då kan det bli fler böcker!
och, som jag sa tidigare, se till att få dem inlästa också...
jag som aldrig hinner läsa, i den fas i livet där jag är nu, uppskattar ljudböcker. Men den stora merparten av det som är inläst är deckare, som jag inte alls tycker om.
 
Sv: Bukeromanen ....

och, som jag sa tidigare, se till att få dem inlästa också...
jag som aldrig hinner läsa, i den fas i livet där jag är nu, uppskattar ljudböcker. Men den stora merparten av det som är inläst är deckare, som jag inte alls tycker om.

Om de blir inlästa eller inte bestämmer tyvärr inte jag utan förlaget. Om de tror att det skulle vara lönsamt så låter de mig göra det. Läste in en hel flock barnböcker ett tag men sen blev det tvärstopp på grund av att böckerna blev nerladdade (illegalt) så mycket att de gick med förlust.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp